joi, 11 septembrie 2014

The Good Wife – 1×13 “Bad”

Pe masura ce se apropie de finalul sezonului, tensiunea creste, evenimentele se precipita din ce in ce mai repede, creste si densitatea de evenimente importante. Iar noi descoperim ca tribunalele sunt niste jungle ordonate, in care ramane in picioare cel mai puternic, dar aici, forta se refera in primul rand la stapanirea de sine, la abilitatea de a juca teatrul care convinge, de a spune doar jumatatile de adevar care convin si a le trece sub tacere pe cele care nu convin, de a manipula pe cine te va ajuta cel mai mult ca sa-ti enerveze adversarul, asteptand chiar ani ca acesta sa faca o greseala.
Acest episod foarte dens, dupa cum spuneam, are trei directii de actiune.
Cea mai importanta directie este in opinia mea procesul lui Peter si relatia sa cu Alicia. Aflat in puscarie, departe de familia sa de prea mult timp, Peter face un recurs la care cheama un martor neasteptat, Brody Matan, tocmai omul care a fost folosit de Glenn Childs pe post de dulau ca sa-l doboare. Putin naiv, dar suficient de cinstit ca sa recunoasca adevarurile evidente in fata carora este pus, pare o alegere inteligenta care-l apropie si mai mult pe Peter de casa. O alta martora in proces este chiar tipa cu care a fost momit Peter. Childs incepe sa intrezareasca fimisul ce se anunta triumfator pentru Peter, asa ca ii propune un compromis. Cea mai grea incercare cade tot in seama Aliciei, careia i se cere sa fie prezenta si la acest proces. Nu reuseste decat sa ajunga pe holuri, neputand inca trece pragul. Scena in care ramane pe hol,  iar usa se inchide mi s-a parut emblematica pentru situatia in care se gaseste si de aceea am tinut s-o ilustrez in fotografia reprezentativa a episodului. Eventuala revenire acasa a sotului ei implica reorganizari si rearanjamente care ii furnizeaza Aliciei mai mult timp de vindecare a ranilor. Este ea gata sa-l ierte ? Caci de iubit, inca il mai iubeste. Inca de la inceput, conflictul interior al Aliciei a dat nota subtila cea mai interesanta din acest serial si intrebarea sa fundamentala: Este iubirea suficienta pentru a ierta orice ?
Redarea magistrala a acestei lupte interioare a unei sotii macinate de acest conflict a fost, cred, motivul recentelor premii castigate de Julianna Margulies.
Dupa plecarea lui Stern, la conducerea firmei de avocati raman Will si Diane, intre care tensiunea creste. Diane Lockhart, cam stafidita, pierde teren si are mari probleme datorate unui fost client pe care l-a aparat, dar care a fost condamnat, iar acum iese din inchisoare cu dorinta declarata de a se razbuna.
Cel de-al treilea eveniment redat sincron cu celelalte este implicarea Aliciei intr-un proces in care trebuie sa-l apere impreuna cu Will pe un tip foarte antipatic acuzat ca si-a ucis sotia. Tipul, maestru al manipularii si un cinic adept al unui umor negru si macabru, fusese acuzat chiar de Peter, dar accepta in mod ironic sa fie aparat acum de Alicia. Sunt implicate detalii sado-maso, o procuroare tinerica si aparent inexperimentata (“cute perky 26”), necesara impresionarii juratilor, mult teatru si multa, multa manipulare, care aduce piperul in acest episod care a avut din belsug si alte condimente pe langa sarea amara a dificultatii cu care adevarul iese la iveala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu