Revenge – 1×01 Pilot

Cel mai promovat serial de la ABC in aceasta vara este fara discutii “Revenge” cu 555 de minute de promo-uri in perioada 29 iulie – 29 august 2011. Mai mult de atat, cu publicarea scenariul episodului pilot pentru utilizatorii Kindle dar si cu posibilitatea sa vizionezi episodul dupa descarcarea scenariului pe baza unui cod (vizionare restrictionata desigur pentru USA), ABC se pare ca si-a pus sperante mari in acest nou serial. Concluzia? Daca nu se va ridica la inaltimea ratingurilor asteptate de cei de la ABC, “Revenge” va pica de foarte sus .
Pana una alta, ingredientele serialului sunt alese sa fie pe placul tuturor telespectatorilor: actiunea are loc in Hamptons, cunoscuta ca fiind resedinta de vara a celor bogati; personajele de toate varstele, si pentru adolescenti si pentru adulti dar si posibilitatea sa vezi relatii romantice intre clase sociale diferite pe paliere de varsta diferite; scenariul se vrea a fi o transcriere actuala a romanului “Contele de Monte Cristo” chiar daca serialul va urmari doar linia principala a romanului, restul actiunilor fiind rescrise cu personaje noi si povesti noi; si nu in ultimul rand, actori destul de cunoscuti, sarmanti si cu ceva activitate recenta in ultimii ani. Daca ma intrebati pe mine, cred ca pot compara serialul cu “Gossip Girl” upgradat, lumea se imbraca frumos, nu are probleme cu banii dar si razbunarea este mai crunta .
Primul episod incepe cu o petrecere de logodna intre Emily Thorne si Daniel Grayson, petrecere tematica desigur, foc si gheata peste tot. Doar ca Daniel se pare ca este un pic mort pe plaja, impuscat de doua ori, inca nu stim de cine desi putem banui si pe Jack care era aplecat peste cadavru sau pe Emily care se sterge de nisipul ramas pe maini. De aici flashback si incepe povestea usor, cu alte flashback-uri, actiune care creste in intensitate si ne aduce la finalul episodului, dorindu-mi sa vad mai mult.
Nu am ce mare filosofie sa fac la primul episod, voi prezenta un pic plotul serialului, personajele si actorii din rolurile principale.
Sa incep cu Emily Thorne (fosta Amanda Clarke) care incearca sa isi razbune tatal care a fost inchis si acuzat de crima (finantare de organizatii teroriste) totul fiind se pare o inscenare pusa la cale de familia Grayson care incearca sa iasa basma curata din aceasta afacere. Normal ca David Clarke este nevinovat dar toate dovezile si marturiile sunt impotriva lui asa ca Amanda isi petrece copilaria crezand ca tatal sau e un mincinos si ca a abandonat-o complet. Dupa 17 ani, Amanda se intoarce in casa pe care a impartit-o cu tatal sau cu un singur scop: razbunare! Haha, suna periculos nu? Pe cine vrea sa se razbune? Desigur pe familia Grayson dar si pe alte persoane implicate in procesul tatalui sau. Cine o cunoaste cu vechea identitate? Doar Nolan Ross, un pusti care dupa moartea lui David Clarke are grija sa ii predea resursele necesare unei vieti fara griji dar si o groaza de jurnale care o pot face sa inteleaga adevarata poveste. Este Nolan de partea ei sau urmareste si altceva? Chiar nu stiu!
Familia Grayson care locuieste intr-un mic palat, se pare ca face legea in Hamptons. Regina Victoria este cea care conduce toate evenimentele caritabile ale inaltei societati, restul nevestelor roiesc in jurul ei. Ea poate decide cine ramane sau nu in Hamptons. Tot ea se pare ca are un secret pe care insa il stie si sotul ei Conrad dar si Amanda : a avut o relatie amoroasa cat se poate de serioasa cu David Clarke. De ce a fost nevoita sa isi tradeze iubitul? Nici asta nu stiu .
Cei doi copii ai familiei Grayson sunt intruchiparea progeniturilor de bani gata. Charlotte vrea sa incerce tot ce e interzis, banuiesc ca e rebeliune de 16 ani. Probabil si ca relatia care se intrezareste dintre Charlotte si Declan Porter face parte tot din aceeasi criza de varsta. Fratele mai mare a lui Charlotte, Daniel, se pare ca a sfarsit cu rebeliunile, trecutul sau fiind pictat in cateva cuvinte: femei, petreceri, alcool si droguri. A trecut peste aceste dependente, a renuntat la alcool si pare ca o indrageste pe Emily/Amanda.
Familia Porter face parte din alta clasa sociala. Tatal se lupta de ani de zile sa isi pastreze o afacere sezoniera iar copii sunt invatati sa munceasca pentru a ajuta la bunul mers al lucrurilor. Dar cum criza este peste tot, afacerea nu merge, se pare ca vor pierde restaurantul. Pe de alta parte, tanarul Declan se pare i-ar place un pic de aer proaspat de high class pe cand fratele sau mai mare, pare un rebel dar nu unul in sensul rau al cuvantului. Jack inca e prins in trecut desi sincer nu pot sa inteleg cum amintirea prietenie lui cu Amanda dainuie de atat de multa vreme astfel incat cainele Amandei e inca la el si vasul sau se numeste exact Amanda. Trecand peste toate astea, care e implicarea lui Jack in “accidentul” de pe plaja a lui Daniel Grayson? Crede ca e vina Amandei si incearca sa musamalizeze totul?
Mai sunt cateva personaje secundare cum e si Lydia, secretara care a depus o marturie impotriva lui David Clarke si care e anihilata de Emily in primul episod. Probabil ca era nevoie de personajul asta ca sa putem face legatura cu iubirea secreta intre Victoria si David in contextul in care Conrad ii reproseaza aceasta aventura sotiei sale cand este prins ca a inselat-o cu Lydia. Foarte probabil ca acum casa fiind pusa la vanzare, sa fie o oportunitate pentru ca Amanda sa o cumpere.