The Vampire Diaries – 5×20 “What Lies Beneath”

0
Încerc și mă străduiesc, să-mi adun gândurile ca să spun ceva despre acest episod. Un episod destul de slab ca și acțiune, având în vedere că mai este foarte puțin până la finalul sezonului. Cred că există două variante ca explicație în situația asta: 1. fie scenariștii sunt complet lipsiți de inspirație și au lăsat-o pe tânjeală; 2. vor să ne păstreze emoțiile și șocul pentru ultimul episod. Altfel, nu-mi explic de ce acțiunea e atât de lentă. În sfârșit, să lăsăm asta deoparte pentru moment și să discutăm concret despre ce s-a petrecut în aceste 41 de minute.
Elena, Stefan, Damon și Caroline împreună cu vrăjitorul Luke, pleacă la cabana tatălui lui Caroline, ca să se ascundă de călătorii însetați de sângele celor două dubluri. Deși pentru moment au impresia că sunt în siguranță, prietenul-fantomă, Enzo, îi însoțește în această călătorie și descoperă că cele două lumi, cea reală și lumea cealaltă, s-au contopit, astfel că deși el este în continuare invizibil, îi poate vătăma fizic pe cei pe care vrea să se răzbune.
What Lies Beneath
Între timp, Damon află că Stefan l-a ucis pe Enzo, însă nu este atât de furios pe fratele său, așa cum ne așteptam. Este mai degrabă dezamăgit de faptul că Stefan l-a mințit. Și pe bună dreptate…
Enzo măsluiește un întreg plan de răzbunare, bine gândit, care îi reușește întocmai. După ce încearcă să o înece pe Elena, acesta le fură vrăjitorul, lăsându-i astfel descoperiți și fără nici o vrajă care să-i țină ascunși de călători. Stefan și Damon cad în capcană atunci când îl găsesc pe Luke, însă reușesc  să scape datorită promisiunii pe care Damon i-o face lui Enzo – aceea de a-l aduce înapoi în lumea celor vii.
În plan secundar, Bonnie încă îi dă speranțe false lui Jeremy, neavând curajul să-i spună că orice clipă împreună poate fi chiar ultima. Bunica sa o avertizează din nou că în partea cealaltă lucrurile stau din în ce în ce mai rău și că trebuie să spună adevărul, însă momentul oportun pentru o astfel de mărturisire nu e niciodată oportun. Și deși aceasta încearcă să-și petreacă frumos ziua în compania iubitului său, probleme mult mai importante necesită atenția lor imediată.
3
Tyler reușește să scape din lanțurile călătorilor și își avertizează prietenii în privința pericolului. Așa cum ne așteptam încă din episodul trecut, Tyler nu poate scăpa atât de ușor de călători. Deși nu mai este prizonierul lor, Tyler este prizonierul celui care îi posedă acum corpul, iar ca lucrurile să devină încă și mai încurcate, Markos ordonă ca Julien, cel care îl posedă acum pe Tyler, să rămână permanent în corpul hibridului.
4
Discuția dintre Damon și Elena a fost un deja-vu de care eu personal m-am cam săturat. Cu toate că am fost un fan al cuplului Delena, în momentul de față nu-mi mai inspiră nimic. Mă enervează acest învârtit în jurul cozii. Nu mai e deloc interesant, dimpotrivă, mă calcă pe nervi. Când credeam că ăsta va fi finalul episodului, pregătită să înjur scenariștii pentru un sfârșit atât de tâmpit, apar călătorii și o înhață pe Elena, ștergându-i zâmbetul tâmp de pe față.
5