The Vampire Diaries – 4×06 “We All Go a Little Mad Sometimes”

ComicDiva are o problema grava cu ipocrizia. Daca este ceva care ma enerveaza pe lumea asta mai mult decat Saga: Amurg si firimiturile din tastatura… este ipocrizia. Sa zici ceva si apoi sa actionezi in opozitie totala cu lucrurile asumate.
Si ca atare, Vampire Diaries in aceasta saptamana m-a enervat la culme, gen am inceput sa tropai prin camera injurand in draci acest serial. Si sa va explic de ce.
La inceput, nu am avut o problema asa de mare cu faptul ca am putut sa-l vedem din nou pe Conner, de data aceasta in pozitia de tortionar. De fapt si de drept, mi s-a parut isteata ideea ca un vanator adevarat isi va “vana” prada si dincolo de mormant. Iar daca Elena s-ar fi dovedit destul de puternica pentru a rezista acestor presiuni supranaturale, asa cum Stefan a zis ca e, atunci chiar cred ca ideea mi-ar fi placut pana la capat si as fi zis: “BRAVO!”.
Pentru ca 1. ar fi fost o dovada de tarie de caracter, ca Elena-vampir este mai puternica decat Elena-om si 2. pentru ca nu ar fi avut nevoie din nou sa fie salvata si 3. pentru ca cineva nevinovat nu ar fi trebuit sa moara de dragul ei.
Nu a fost sa fie. Pentru ca dupa parerea mea, felul in care au evoluat lucrurile a fost cea mai proasta solutie posibila. Elena s-a dovedit din nou a fi prea slaba pentru a supravietui singura pe lumea aceasta. In plus, pe masura ce ma adanceam din ce in ce mai mult in episod mi-am dat seama ca scenaristii au ales tocmai acest moment sa omita un detaliu important. Un detaliu pe care recunosc ca l-am urat de la inceput, dar tocmai acum cand era momentul perfect sa fie subliniat si utilizat, dintr-o data nimeni nu a mai spus nimic de el.
The motherfucking humanity swtich.
Chestia aia pe care pot sa o faca vampirii pentru a opri sentimentele de regret si remuscare, despre care a vorbit Damon, pe care Klaus i-a oprit-o lui Stefan la un moment dat si despre care am scris eu saptamana trecuta ca I hate it hate it hate it?
WHERE WAS THAT SHIT NOW?
Si recunosc, ca daca Elena si-ar fi oprit sentimentele asa de usor, nici asta nu mi-ar fi placut. Si probabil ca m-ar fi enervat… Dar, ar fi fost de preferat. Pentru ca ce s-a intamplat pana la urma a fost ca din nou Klaus sa manipuleze situatia in beneficiul sau si sa-l ofere pe un hibrid care saracul nu a facut decat sa ajute… drept ofranda.
Chris, nu stiu cine dracu erai, dar nu meritai soarta aia. Nu meritai sa apari intr-un singur episod, sa fi folosit si apoi aruncat ca o carpa imbibata cu sange deoparte. Mai ales ca demonstreaza cat de ipocrit este serialul asta de fapt.
Pentru ca ne manipuleaza sa credem ca desi ai murit si ai devenit criminal (Stefan, Damon, Caroline, Elena, Klaus etc) asta nu inseamna ca esti o persoana neaparat rea. Asta nu inseamna ca nu meriti sa fii iubit, sa mergi la scoala, sa ai parte de sex de calitate si asa mai departe. Dar lucrul acesta este adevarat DOAR pentru personajele principale. Oricine altcineva, vezi Chris, este expendable pentru ca la urma urmei… they needed to help their friend!
Care nici macar nu era in pericol cu adevarat. Klaus a avut ideea buna de la inceput, tine-ti-o legata, ascunsa, nu-i lasati la indemana tepuse, obiecte inflamabile si verbina, nu-i ca si cum poate sa se decapiteze singura. Dar pana la urma am ajuns in situatia in care Jeremy si-a patat mainile cu sange, omorand un personaj inocent, pentru a o salva pe Elena dintr-o SITUATIE FOARTE INCOMODA.
Si acum nu sunt proasta, sunt sigura ca baiatul asta Chris nu era tocmai usa de biserica. Sigur a facut si el niste rele acolo, cat timp a fost cu Klaus. Insa daca putem sa-l iertam pe Tyler ca a injunghiat-o pe Caroline in aceleasi conditii, atunci din punctul meu de vedere, Chris era o persoana inocenta, care a avut ghinionul de a fi un vampir nou intr-un serial in care toti vampirii vechi au devenit anti-eroi si fan-favorites. Pe Chris nu l-a omorat destinul, ci lipsa de optiuni.
And on top of everything, Tyler si-a manifestat dezaprobarea crancena fata de aceasta situatie. Ceea ce avea tot dreptul sa faca si m-am bucurat ca macar cineva imi reprezinta parerea in serial. Dar ca sa rasuceasca acest cutit in rana, scena in care Tyler se infurie tine un minut si jumatate. Scena in care Stefan se ‘desparte’ de Elena tine PATRU minute (I know cause I timed it). Si nicaieri in scena aia nu apare macar o vorbulita despre faptul ca Jeremy a trebuit sa omoare pe cineva pentru a o ajuta pe Elena.
Se vad prioritatile acestui serial…
Si totusi, sa mai vorbim si despre altceva decat despre ce s-a intamplat cu acest dezastru. Pana la urma, mi-a placut ca am putut sa o vedem din nou pe Katherine, desi as fi vrut sa fie in alte circumstante. Si dupa cum am zis in trecut, ar fi fost frumos sa mergem undeva cu incendiul din premiera de sezon.
Zach Matt se transforma in Batman din Mystic Falls, pentru ca a demonstrat niste detective-mojo foarte tare facand legatura dintre profesorul Shane si incendiul din acea zi.
Din nou o vedem pe April si din nou ma intreb daca scenaristii isi dau seama cat de jalnic este acest personaj. Faceti ceva cu ea fratilor pentru ca este pur si simplu sad.
Dupa toate evenimentele din acest episod, pot sa zic ca nu mai sunt fana a cuplului Caroline/Tyler. Caroline se pare ca este oarba fata de faptul ca putea foarte usor sa fie ea in locul lui Chris. La urma urmei, doar Elena conteaza, pentru absolut toata lumea din serial. Iar daca Tyler nu mai face parte din aceasta turma, atunci dintr-o data a devenit personajul meu preferat.