The Vampire Diaries – 4×13 “Into the Wild” si 4×14 “Down the Rabbit Hole”

Caroline si Tyler raman sa-l dadaceasca pe Klaus in vreme ce restul trupei pleaca pe o insula misterioasa sa-l gaseasca pe the Smoke Monster din Lost. Sau ceva de genul…

Pana la urma Silas asta chiar seamana cu Smokie din Lost pentru ca este prins pe o insula, foloseste halucinatii cu oameni morti ca sa te convinga sa faci ce vrei… adica, nu stiu daca povestea respectiva este luata din carti sau nu, dar sentimentul de deja-vu este in floare.
Am avut ceva de calatorit cu aceste personaje pana sa ajungem fata in fata cu leacul acesta, mitic. “Into the Wild” si “Down the Rabbit Hole” au avut o personalitate a lor, foarte distincta de restul sezonului si chiar te-au facut sa te simti (gratie schimbarii de locatie mai ales) ca personjaele astea au plecat intr-un quest. Primul a fost episodul meditativ dintre cele doua, in care toate personajele care au nevoie de leac au discutat ce ar face daca in sfarsit ar fi lecuiti.
Stefan l-ar lua pentru ca uraste sa fie vampir. Damon nu l-ar lua pentru ca nu i se pare nimic mai mizerabil pe lumea aceasta decat sa fie om. Rebekah l-ar lua pentru ca uraste sa fie legata de familia ei prin vampirism (si la ce familie are, o intelegem). Mi se pare interesant insa ca Damon nu ar lua leacul nici macar pentru o viata fericita plina de puradei alaturi de Elena. Daca are o parere asa de proasta despre omenire, cum ar putea sa o iubeasca pe Elena la fel de mult precum Stefan?
Nu zic asta in calitate de shipper, dar mi se pare o intrebare de bun-simt. Si oricum, discutia lui Damon cu Elena (in care ea jura pentru a n-a oara ca sentimentele ei nu se vor schimba dupa ce revine la statutul de mouth breather) mi s-a parut falsa pentru ca stim foarte bine… ca si Damon a suferit mult din cauza “vampirismului” sau. In fact, nu cred ca s-a mai simtit bine in calitate de vampir de ceva vreme.
Jeremy si Bonnie nu prea au interactiune interesanta pentru ca ei cam trebuie sa fie acolo. Sunt uneltele care imping mai departe povestea. Saracul Jeremy, imi pare asa de rau pentru el. Niciodata nu a fost mai important si mai inutil intr-o poveste ca pana acum. Storyline-ul nu se poate completa fara el, dar cand tot episodul trebuie sa fie plin de discutii despre sentimente, parca nu-i ramane lui Jeremy putin timp sa protesteze cand e rapid. Ca sa nu mai zic ca marile lui super-puteri de vanator vin si pleaca.
Klaus reuseste sa ne mentina atentia prins intr-o capcana, un fel de soarece fascinant. Dar chiar si capturat Klaus este al dracului de periculos, cel putin asta am inteles din ultimele doua episoade.
Faza cu Klaus este urmatoarea, in cazul meu cel putin. Aceste ultime doua episoade au incercat sa-l fac pe Klaus mai uman, dupa ce tot sezonul asta a fost un dobitoc malefic. Eu stiu ca pana la urma Klaus nu poate sa fie 100% rau-concentrat cu pulpa de malefic si sirop de sadic. Pentru ca al nostru Klaus va merge mai departe sa apara in serialul “The Originals”, si cat de superficial este CW, nu va putea sa tina un serial care se invarte in jurul unui personaj evil. Prin urmare, toata chestia asta cu Caroline si cu Klaus mi se pare… fake. Nu este o explicatie foarte rationala, nu ofer foarte multe argumente.
Dar aceste doua episoade au fost un fel de zig-zag emotional in care pur si simplu nu cred.
Caroline: Te rog fa asta.
Klaus: Nu vreau.
Caroline: *plange*
Klaus: Oki, bine.
Totul in timp ce Tyler priveste neputincios. Si de ce dracu si la urma urmei Tyler este dintr-o data tinta furiei lui Klaus, din moment ce Elena este cea care l-a ucis pe Kol. Miseleste as putea adauga.
Nu cred ca faptul ca Klaus nu a lasat-o pe Caroline sa moara este vreo mare demonstratie de moralitate. In primul rand, el a pus-o in pericol. In al doilea rand, si mai important overall, serialul acesta s-a demonstrat a fi atat de lipsit de moralitate incat pana si Caroline a lasat oameni inocenti sa moara pentru a-si proteja prietenii (si am mai vorbit despre asta).
“Anybody who is capable of love is capable of being saved” zice Caroline. La care eu as face o corectie: “Anybody who is capable of being a MAIN CHARACTER is capable of being saved”. Restul sunt dispensabili. Deci faptul ca ea il judeca pe Klaus cu inocenta ei pristina care este un bullshit… nu prea ajuta idila asta in ochii mei si nici nu ma ajuta sa cred in the redemption of Klaus, mai ales ca stiu ca este inevitabila.
In “Down the Rabbit Hole”, grupurile de cautatori de leacuri se faramiteaza si mai mult, sub presiunea unui anumit vanator de vampiri si a unei anumite informatii – exista doar un singur leac. Aici cred ca “The Vampire Diaries” a facut ce face cel mai bine: s-a bagat singur in priza.
Si nu prea am ce sa comentez sau sa critic. Tortura, halucinatii, momente emotionale… episodul a avut cam de toate.
Dar ce mi-a placut mai ales la Into the Wild a fost legatura creata intre Bonnie si Jeremy si faptul ca ei doi (vorba lor, spre surprinderea tuturor) au ajuns cel mai departe si cel mai aproape de leac. Din pacate pentru ei, ei erau singurii pe care chiar nu ii durea de leac.
Dupa ce au avut atata succes cu Klaus si Rebekah, producatorii s-au gandit ca mai e nevoie de cineva cu accent britanic. Si bineinteles ca astia cu accente britanici sunt suspiciosi si nu pot fi de incredere, motiv pentru care la sfarsit Vaughn screws everybody over ca sa-l trezeasca pe Silas si apoi sa-l omoare.
Dar adevarata lovitura in coaie, este intoarcerea lui Katherine. Vai si ce intoarcere. Recunosc ca m-am gandit din cand in cand la Katherine, la ce mai face, la cum se compara Elena vampirizata cu Katherine. Nu ma asteptam insa ca intoarcerea ei sa insemne moartea lui Jeremy. In care nu stiu daca sa investesc emotional sau nu.
Scena in care Silas i-a rupt gatul si l-a ucis a fost atat de dramatica, ar trebui sa cred ca Jeremy a murit intr-adevar din moment ce purta inelul care teoretic il protejeaza de morti supranaturale? Si ce este mai supranatural decat a fi ucis de primul nemuritor? Si oricum, asta nu inseamna ca oricum Jeremy il va bantui pe Silas thanks to the Hunter’s Curse? Daca moartea lui este concreta, pai atunci Elena si-a pierdut toti membrii familiei, Bonnie will go insane dark si in general o sa fie toata lumea si mai deprimata decat este deja. Inclusiv eu. Pentru ca Jeremy in sfarsit avea ocazia sa devina ceva mai mult decat este,  dar tot sezonul a fost tratat ca un obiect, ca o halca de carne, ca un ceva care trebuie sa faca ceva pentru a obtine altceva. Asa a fost tratat tot sezonul si asa a fost ucis. And that’s just sad.