The Vampire Diaries – 2×07 “Masquerade”

Damon: Dude, stop staring at my stake gun. It’s making me uncomfortable.
Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Bal mascat la familia Lockwood acasa. Bring beers. Cu ocazia fericitului eveniment Stefan, Damon, Jeremy, Bonnie si Caroline se inhaiteaza ca sa o rezolve pe Catherine. Si prin rezolve sa se inteleaga kick her ass. Intre timp Catherine isi pune planul in aplicare de a-l transforma pe Taylor in varcolac folosindu-se de Matt.
Serialul asta poate fi descris ca o placere vinovata presupun. It ain’t Shakespeare dar in ciuda defectelor sale trebuie sa recunosc. Pe parcursul unui sezon, se intampla chestii! Iar tensiunea nu este mentinuta artificial ca sa se rezolve totul in ultimele 5 minute ale finalei de sezon, de cele mai multe ori intr-un mod artificial. Am fost martori la pacingul superior al povestii si in sezonul I cand the big baddie al sezonului s-a schimbat de cateva ori si eu cel putin am fost impresionata de faptul ca nu am ramas cu intrebari neadresate prea mult. In aceeasi ordine de idei, am avut nevoie de 7 episoade ca sa scapam de Katherine si apoi sa ne redresam pentru urmatorul big baddie.
Cum am scapat de Katherine? Satisfacator as zice eu. In primul rand, coagularea fortelor s-a desfasurat asemenea unui heist movie in care exista un plan, exista o echipa si exista si o rezolutie. Facand abstractie de faptul ca Stefan purta cea mai ghey masca pe care am vazut-o vreodata pe un baiat (cu sclipici si de culoare rosie, pacat ca nu s-a dat cu un ruj care sa se potriveasca) el a fost capul rautatilor demonstrand ca desi nu este la nivelul vampiroacei-tinta, si el se pricepe sa puna la cale un plan. Ma bucur ca acest plan nu a fost explicat de dinainte, pentru ca si noi am putut sa fim surprinsi cand in sfarsit Katherine a fost incoltita si a inceput.. bataia.
Ce pot sa spun despre bataie? Well, it was blurry. Dar Stefan si Damon fac echipa buna impreuna desi stiam asta deja. Cand Elena a inceput sa se zvarcoleasca pe jos insa cred ca toti am fost surprinsi dar intr-un mod placut. Pentru ca bineinteles ca nu putea sa fie asa de usor. Cand Katherine discuta cu baietii in camera aia decorata cu gust, cred ca am avut parte de cea mai buna interactiune Stefan/Damon/Katherine de pana acum. “The vampire who loved me to much and the one who didn’t love me enough” cred ca surprinde perfect esenta triunghiului lor amoros. Concluzionata apoteotic cu “the vampire bitch who only loved herself” de catre Damon.
Avand in vedere ca in cele din urma Katherine a fost pusa la racoare gratie unui plot device de ultim moment in persoana vrajitoarei Lucy, am putea spune ca rezolutia a fost cam grabita. Insa Katherine nu a fost scoasa din joc in mod definitiv si doar pusa la muraturi. Sunt sigura ca in cele din urma va trece prin oras un vampir si mai si iar fratii Salvatore vor fi nevoiti sa lucreze CU Katherine. Dar scena in care Damon o baga la racoare pe fosta mare lui iubire cred ca este simbolica, pentru ca he’s finally ready to close the door on that part of him. Si in sfarsit o vedem pe Katherine chiar speriata, chiar isterica, chiar vulnerabila. Karma!
Una dintre problemele pe care le-am avut cu episodul anterior (caruia Outsider i-a facut o super recenzie) este ca nu am inteles de ce Stefan si Elena se crizau atat ca trebuie sa se desparta… daca este doar temporar. Adica amandoi plangeau de mama focului de parca era vorba de o despartire pe bune si voiam sa le dau cu niste apa rece pe fata sa le spun sa se calmeze. Cum scapam de Katherine, ne intoarcem la fucking like undead bunnies. Dar acum imi dau seama ca pentru Elena poate nu este aasa de usor si dupa scena dintre ea si Stefan de la finalul episodului, despartirea asta o sa mai tina ceva.
Dar nu avem parte doar de despartiri ci si de impreunari. Jeremy si Bonnie de exemplu. Uhm… okeeeeey. De ce nu? Personajele astea nu au absolut nimic in comun, in afara de nivelul de hotness. In comparatie cu ei, cupleala dintre Caroline si Matt are tot sensul din lume. Si apropo de Caroline, fata continua sa straluceasca pe post de vampir. Vampirizarea a ajutat-o chiar sa fie mai cu capul pe umeri. A fost de fata atat pentru planul lui Stefan cat si ca sa-l salveze pe Matt. Tyler in cele din urma a facut pasul de a provoca moartea cuiva si acum este varcolac. Dar fara Katherine ca sa-l foloseasca, ce rol va indeplini el in viitor? Trebuie sa zic insa ca ma asteptam la ceva mai mult de la aceastra tranzitie decat moartea pipitei nr 54905 care a aparut in Vampire Diaries. Daca Matt ar fi fost mielul sacrificat, nu as fi plans deloc pentru el. Si in plus, asta ar fi dus posibil si la isteria lui Caroline care jura razbunare! Ceea ce nu ar fi o turnura tocmai neplacuta pentru personaj. Dar destul despre ce ar fi putut sa fie.