The Vampire Diaries – 5×17 “Rescue Me”

1
În viață, e destul de greu să găsești un prieten bun, un om pe care să te poți bizui și alături de care să poți păși cu încredere către necunoscut. Caroline este o astfel de persoană. Spun persoană pentru că nu îi mai pot spune om și oricum, pe vremea când chiar era om nu stătea prea bine la capitolul prietenie, pe când ca vampir este fără doar și poate persoana pe care ai vrea să o ai alături și atunci când dai de necazuri și atunci când ai ce sărbători.

Relația de prietenie dintre ea și Stefan s-a dezvoltat frumos și sper ca scenariștii să nu o strice încercând să o forțeze într-una de iubire. Eu una cred în această prietenie, am și eu un astfel de prieten, și mai cred că în momentul de față tocmai această legătură îl ține pe Stefan pe linia de plutire și în viață.
În acest episod ițele s-au încurcat și mai rău decât erau deja. Încă nu m-am lămurit prea bine ce vor mai exact cei doi frați vrăjitori. Se pare că au mai multe planuri, dar niciunul prea grozav.
După ce află că vrăjitoarea cu care aveau o înțelegere moare (înțelegerea fiind ca această să țină ascunsă dublura lui Stefan departe de călători), Liv și Luke trec la planul B – acela de a omorî-o pe Elena. Sarcina îi revine lui Liv, dar este oprită la timp de Damon. După puțină tortură a la Damon, Liv mărturisește că Elena e ultima dublură femeie și că în cazul în care va rămâne doar o singură  dublură bărbat, călătorii vor veni după ea pentru că au nevoie de sângele ei. (Doamne, toată lumea are nevoie de sângele Elenei! Bleah! :D)
Între timp, Caroline și Enzo încearcă să găsească dublura lui Stefan pentru a-și putea respecta partea de înțelegere făcută cu călătorii. Sarcina nu se dovedește atât de ușoară pe cât credeau cei doi, astfel că dublura pe care o caută, pe numele ei Tom Avery, se pare că este dispărută de 4 luni. După ce creierii lui Stefan mai sunt perpeliti puțin, aflăm o nouă locație – casa unei anume Hazel cu care paramedicul își dăduse întâlnire cu 4 luni în urmă. Enzo scapă rapid de acest obstacol și în pivnița casei îl găsesc pe Tom, jumătate viu, jumătate mort. Voi sări peste detalii și voi ajunge direct la partea în care  Caroline vrea să îl salveze pe Tom, după ce se convinge că este un om bun, care nu merită să moară. Din păcate, Enzo nu e dispus să renunțe la partea lui de înțelegere, căci și el are propriul său interes în toată treaba asta, așa că omoară fără să stea pe gânduri ultima dublură a lui Stefan (să sperăm!).
2
Acestea fiind spuse, Caroline se întoarce mâhnită la Stefan, simțindu-se vinovată că nu l-a putut omorî pe Tom nici măcar știind că de asta depinde viața prietenului său. Discuția care a urmat mi s-a părut foarte frumoasă, cum am punctat și la începutul recenziei, așa că nu mă mai repet.
Capitolul Damon/Elena devine tot mai plictisitor. Încep să cred că aceste două personaje sunt mult mai interesante separat, atunci când nu se intersectează din punct de vedere sentimental, decât atunci când se iubesc de mama focului. De exemplu, Damon a fost Damon în timpul petrecut fără Elena. A fost amuzant și a avut la el doza perfectă de ironie, care ne place atât de mult la acest personaj. Am râs de câteva ori la replicile sale  (mi-a amintit de primele sezoane), mai ales în discuțiile cu Matt și cu Tyler. Elena, în schimb, e veșnic nehotărâtă. Ea ba iubește, ba nu iubește, ba vrea, ba nu vrea, ba poate, ba nu poate și așa mai departe. În episodul ăsta ne-a demonstrat încă o dată cât este imatură din toate punctele de vedere.
3
Sarutul de despartire a fost insa unul potrivit, zic eu, desi, am sentimentul ca nu va fi unul definitiv.
In serialul asta se pare ca avem parte numai de kamikaze. In ritualul pe care il executa calatorii, fiecare membru bea din sangele lui Stefan (cel recoltat cu cateva episoade in urma), dupa care Sloan le da rand pe rand foc.
Toti acesti calatori care mor, trec in partea cealalta prin Bonnie, intr-un ritm ametitor si extrem de dureros, astfel incat aceasta, secatuita de puteri, isi pierde cunostiinta. Iar daca in momentul in care m-am apucat sa scriu recenzia incercam sa inteleg care e scopul sacrificiului mai sus mentionat, acum, ajungand la final si vazand inca o data ultimele secunde din episod, cred ca toti acei calatori au murit pentru a-l aduce inapoi din partea cealalta pe acel Markos, despre care inca nu stim nimic.
4
Dacă aveți alte teorii, vă invit să mi le împărtășiți în comentarii, având în vedere faptul că avem 3 săptămâni la dispoziție pentru a ne stoarce creierii.
Până atunci vă urez să începeți cu bine noua lună și să rămâneți aproape. Eu cred că serialul acesta mai are încă lucruri interesante de oferit. Doar că, așa cum spuneam și într-un comentariu la episodul trecut, cred că serialele de genul acesta par mult mai interesante atunci când episoadele sunt văzute la pachet, nu cu pauze uneori atât de lungi între episoade.