The Vampire Diaries – 2×19 “Klaus”

Go white girl! Go white girl!
Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Basme cu vampiri pentru toata lumea. Jenna aude un basm cu vampiri de la Klaus, iar Elena aude unul si mai tare de la Elijah. Alaric se trezeste ca sa lesine. Noapte buna copii.
Motivul pentru ca vampirul este asa un premiant cu coronita ale jocurilor narative de factura popculture, este pentru ca aceasta entitate supranaturala se preteaza la atatea interpretari. Bineinteles asta inseamna si de bine si de rau. Unele versiuni ale povestii sunt originale si umane (vezi Buffy), altele sunt just plain stupid (vezi Twilight). Dar in orice serial/film/carte de vampiri, adevarata distractie incepe cand explorezi mitologia pe care speri tu talentatul scenarist a a schitat-o.
Iar acest episod s-a inecat in mitologie vampireasca. Bineinteles, nu am aflat cum anume familia lui Elijah a ajuns sa fie vampirizata (o poveste lasata pentru alt sezon) dar afli ca 1. mai exista inca 5 originali pe undeva in lume si 2. Klaus este de fapt jumatate vampir, jumatate varcolac. Cineva s-a uitat cam mult la Underworld zic eu.
Faptul ca Elijah si Klaus sunt frati nu m-a luat prin surprindere prea mult, pentru ca deja stiam ca au o relatie care se intinde pe cateva secole. In plus, deja trasasem o paralela intre cei Elijah si Klaus si Stefan si Damon din review-ul trecut. Era clar ca in directia asta se indreapta lucrurile. Nu ma asteptam insa ca Elijah sa fi fost amorezat dupa Katherine.
Nu de alta, dar come on. Pur si simplu nu cred ca mai era nevoie de un triunghi romantic. Elena l-a inlocuit pe Matt cu Stefan. Step 1. Apoi parea sa-l inlocuiasca pe Stefan cu Damon. Step 2. Acum pare ca-I inlocuieste pe Damon si pe Stefan cu Elijah. Step 3. Unde dracu mai poate sa mearga de aici? Iisus si Dumnezeu!?
Pentru ca despre asta e vorba. Mi se pare Nikolaus si Elijah in momentul de fata ii fac pe Damon si pe Stefan sa para complet amatori. Stefan ii zice la un moment dat lui Damon ca niciodata nu va avea respectul Elenei.
Dar daca e vorba de respect, atunci nimeni nu cred ca poate sa inspire mai mult respect in cineva momentan decat Elijah. V-am zis vreodata ca imi plac la nebunie personajele care traiesc dupa un cod al onoarei. Asta deoarece onoarea (si da, respectul) sunt doua valori care au ajuns atat de sub-apreciate in cultura noastra de factura: “ME ME ME ME ME. But enough about me, what do you think about me?”.
Un alt lucru ce mi-a placut la Elijah este ca atitudinea sa reflecta atat de bine vorbele sale. Elijah a subliniat de mai multe ori in potopul de cunoastere cu care a inundat creierasul Elenei importanta echilibrului. Natura nu tolereaze dezechilibre de putere si de aceea exista vrajitoare, care sa rezolve probleme de acest gen cand apar. Elijah deci este un tip onorabil si controlat pentru ca he has to be. Pentru ca in tot si in toate trebuie sa existe un echilibru. Si Damon nu va avea niciodata tot ce isi doreste pentru ca este un tip care merge dintr-o extrema in alta. In alte cuvinte dezechilibrat. Si de aceea universul pesemne conspira impotriva lui.
Sezonul acesta am avut o problema mica cu faptul ca se schita toata povestea asta super complicata cu Elena in mijloc, astfel incat am ajuns sa ma intreb oare nu este mai simplu sa omoare cineva fata si gata? De aici se putea merge in doua directii. Ori ne dadeau o explicatie simpla si nesatisfacatoare, ori mergeau cu totul over the top. Pe principiul go big, or go home. Si bineinteles ca am ales sa terminam in stil mare.
Blestemul cu luna si soarele nu este decat o farsa. Vezi, d-asta sunt baietii originali. Pentru ca pun la cale un plan care sa tina 1000 de ani si dup-aia asteapta frumusel. Toata viata lui Klaus a asteptat momentul asta. Imagineaza-ti doar cat de motivat poate sa fie baiatul. Ai vazut ce dorinta orbitoare avea Damon dupa doar 150 de ani fara Katherine. Klaus dupa 1000 de ani must be DYING sa fie in sfarsit atat de aproape de tot ce isi doreste. Si are potential de explorare, fiind un bastard and everything, dar pana acum nu a fost decat Damon din sezonul I. EEEEEEEVIL, si cam atat. Cu tot cu mwahahahaha-urile si rotitul de mustata subtire intre degete standard pentru baietii rai.
Elijah in schimb trebuie sa fi avut pana acum cateva ocazii sa-si fi ucis fratele. Dar asemenea lui Stefan, probabil ca nu ar fi vrut s-o faca decat daca nu ar fi avut de ales. Si in momentul acesta chiar nu mai are de ales.
Acum ca Jenna a aflat despre ce e vorba in propozitie, nu cred ca a mai ramas cineva in tot orasul care sa nu stie despre vampiri/varcolaci. Asta pentru mine nu e semn bun pentru finala. Pentru ca in seriale de genul asta, trebuie intotdeauna sa fie cineva care nu stie. Ceea ce inseamna ca some people are gonna die, ca sa fie inlocuiti in sezonul III cu alte personaje secundare in continuare nestiutoare.
Mama lui Tyler nu se pune. Dar Tyler, e alta mancare de peste. Si daca Tyler si-o ia pana la finala, ne suparam.
A fost interesant sa o vedem pe Katherine in perioada ei pre-vampirizare pentru ca se vede cat de mult se asemana cu Elena de fapt. Am oftat nitel cand ii zicea lui Elijah ca fara dragoste viata nu merita traita, dar ce sa-I faci. In Evul Mediu oamenii erau foaaarte naivi. Dar lasata de capul ei, in prezent, se imbata si danseaza ca smintita. Hmmm… de cine ne-a adus aminte la faza asta? I KNOW!
O ultima bombonica pentru buna purtare si buna interpretare lui Ian Somerhalder. Daca imi cititi review-urile de obicei, atunci stiti ca am foarte putina rabdare pentru angsty bullshit. Dar de data asta recunosc. Damon ca suflet torturat a dat bine. Desi l-a scuipat in fata pe Elijah, i-a crutat viata lui Andie, ceea ce nu s-ar fi intamplat in sezonul I sau chiar la inceputul sezonului II. Nu este cine stie ce progres si nu-l iert pentru porcariile pe care le-a facut pana acum dar… I get it.
Asa ca Damon… RESPECT!