The Vampire Diaries – 5×02 “True Lies”

vampire diaries 2
Daca am putea doar sa facem toti/toate sex cu Damon, am intelege de ce este asa de al dracului de simpatic.
Dupa inceputul bun de saptamana trecuta, al doilea episod al sezonului 5 a mers cam peste tot si in toate directiile. Ne-a servit cate putin din toate si daca nu ar insista sa ne aduca aminte ca Elena nu va fi niciodata in stare sa aleaga cu adevarat intre cei doi frati, atunci chiar as putea sa zic ca a fost episod perfect, pentru ca toata lumea a avut un moment bun. Pana si Stefan, care nici nu a aparut mai deloc.
Titlul face referire la minciuni: minciunile pe care le spune Silas, pe care le spune Damon si pe care Bonnie si le spune singura. Probabil cea mai importanta minciuna pe care fiecare dintre noi o folosim: “Sunt bine”. Nu Bonnie, nu esti bine.
Asa cum am spus in review-ul trecut, Bonnie si Stefan sunt in postura de “we’re meant to suffer” in momentul de fata. Problema cu TVD este ca pentru un serial atat de sadic, nu-si prea lasa oamenii sa faca fata acelei suferinte. Procesul de jelire din TVD se aseamna cu sexul din filmele porno: o forma fara fond. Nu inveti nimic cu adevarat cand iti moare cineva apropiat in TVD, in afara de faptul ca life is a bitch and then you die (and death is a bigger bitch, in cazul lui Bonnie).
Silas a pornit la vanatoare de Katherine si in cautarea ei a ajuns chiar pana pe campusul Elenei, unde aceleasi Elena si Caroline au continuat sa lucreze pentru CSI Whitemore. Am facut cunostinta cu inca un profesor sexy (cum sunt toti profesorii in serialul acesta) care a avut indrazneala sa o dea afara pe Elena pentru ca nu stia nimic despre nimic. Ce porc insensibil. El nu stie ca e greu pentru o fata care se afla in centrul tuturor profetiilor posibile si imposibile sa mai si invete?
Avand in vedere cat de bitchy au fost Caroline si Elena pana acum la facultate, nu pot sa zic ca nu mi-a placut sa le vad nitel umilite. Damon era singurul care used to call Elena on her bullshit, iar acum ca nici el nu mai vrea sa renunte la her magic pussy, n-ai sa-l mai vezi sa fie asa sincer.
Si acum serios vorbind… Cine crede ca fetele astea or sa termine vreodata facultatea cu o diploma in Teatru, respectiv Comunicare? Imaginati-va doar ca urmatoarele 4 sezoane din Vampire Diaries (banuind ca atata le-ar trebui sa termine facultatea fara un time jump) ar fi impartite intre Mystic Falls si Whitemore. Asa ceva nu o sa se intample pentru ca fanii nu vor permite sa se intample. Iar baiatul ala care tot ii face ochi dulci lui Caroline ar trebui sa-si verifice testamentul pentru ca nu cred ca printul de ciocolata va supravietui sezonului.
Imi place ca Damon a reusit sa-si dea seama rapid pe unde ar putea sa fi fost pitit fratele sau. Sentimentele de vinovatie pe care le simte sunt mai mult decat binevenite. Serialul a intrecut putin masura cand fix sentimentele pentru Stefan au fost lucrul care a rupt vraja lui Silas asupra Elenei cand aceasta trebuia sa-l ucida pe Damon. Motivul pentru care cred ca a intrecut masura este ca Damon putea la fel de bine sa o roage sa se gandeasca la ce simte pentru Jeremy, Caroline, parintii ei, placinta cu mere, rimel. Elena nu este definita (sau nu ar trebui sa fie definita) doar prin prisma sentimentelor pe care le are pentru unul dintre dobitocii astia. Asa cum am zis, este un serial sadic, si chiar si atunci cand Damon are nevoie sa fie salvat, trebuie sa fie salvat in cel mai dureros mod cu putinta. Stiind ca Elena si Stefan au o legatura atat de puternica incat nici macar un lac cu un seif si cu trei luni de sex nebunesc nu o pot slabi.
Cand Katherine a fost facuta om la finalul sezonului trecut, nu prea am stiut ce sa cred. A fost neasteptat de inventiv, iar acum se culeg adevaratele roade ale acestei turnuri. Human-Katherine is HILARIOUS!
O buna parte din episod s-a invartit in jurul ei si a noilor sale slabiciuni. Mega scorpia invulnerabila, kicking ass and taking names inca din Evul Mediu, trebuie sa mearga sa foloseasca buda intr-o benzinarie oribila (hey, we’ve all been there, mai ales in drum spre mare). Insa scena mea preferata este aceea in care trece in revista toata implinirile sale pentru ca in cele din urma sa fie doborata de o raceala. Dar nu se lasa doborata pentru ca adevarata frumusete a lui Katherine este ca pana si in starea ei jalnica, tot are puterea interioara necesara sa traga un pumn si sa traga cu pusca. Domnisoara Pierce ramane o supravietuitoare.
Bineinteles, Jeremy si Matt au fost acolo sa o ajute si amandoi au avut parte de momente bune. A fost destul de badass felul in care Jeremy l-a smotocit nitel pe Silas. He does work out la urma urmei. Totusi, m-am saturat sa ma tot gandesc: “Damn, iar moare Jeremy”. Este a doua oara cand gandesc asta in tot atatea episoade, dupa accidentul de saptamana trecuta si mica injunghiere cu parul pusa la cale de Silas.
Iar o parte din povestea secreta a lui matt a fost dezvaluita, mai precis motivul pentru care a fost abordat de personajele misterioase in premiera sezonului. In cronica pentru episodul trecut m-am plans pentru ca mi s-a parut un storyline in plus si inutil dar acum se vede mai bine cum se incheaga totul.