The Vampire Diaries – 2×17 “Know Thy Enemy”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Isobel se intoarce in oras pentru a trada cativa oameni. Katherine este obsedata sa-si salveze singura pielea. Bonnie primeste un power upgrade. Alaric primeste un evil charisma upgrade. Iar Elena primeste o casa.
Vai cata vanzoleala. Atatea tradari si atatea secrete si atata build-up pentru episoadele urmatoare. Pe de o parte este bine pentru ca Vampire Diaries ar trebui sa-si asume din ce in ce mai multe riscuri, deja stim ca scenaristii se pricepe sa ne satisfaca atunci cand vine vorba de paroxisme dramatice. Pe de alta parte, din nou punctez ca ar fi mult mai usor pentru toata lumea daca Elena ar muri si gata. Mai nou Bonnie a inlocuit-o in ecuatie. Ca sa nu se mai sacrifice Elena sa salveze pe toata lumea, acum Bonnie vrea sa se sacrifice pentru a indeplini acelasi scop. Sa-l salveze inclusiv pe Jeremy cu care acu doua-trei episoade nici macar nu e cuplata.
Nu vrea nimeni sa traiasca in serialul asta?
Isobel e cel mai bun exemplu in directia asta. Mai intai il tradeaza pe Alaric, dup-aia pe Elena, dup-aia pe Katherine, si in cele din urma pe sine. Uite asta a fost un personaj bizar, de la care niciodata nu ai stiut ce sa astepti si de care mie cel putin nu mi-a placut niciodata. Mia Kershner a si insistat sa o joace intr-un stil extrem de monoton si dezafectat. Credeam ca vampirii simt mai puternic decat oamenii. Singura scena cand am vazut un licar de emotie a fost cand in sfarsit a scapat de povara vrajii lui Klaus si s-a sinucis. Dar stiind atat de putine despre ea, nu mi-am dat seama daca s-a sinucis pentru ca asa voia sau pentru ca a fost compelled sa faca chestia asta. Adica eu cel putin sper ca este a doua varianta. Mi-ar placea sa cred ca nu ar vrea sa se sinucida in fata fiicei sale. She’s fucked up enough as it is.
De la Katherine ne puteam astepta ca o sa-i tradeze pe frati. De aceea nu inteleg cum Damon a putut sa o lase sa bantuie prin casa singura si a ascuns piatra aia… in cosuletul de sapun. Damon, ti-a strecurat cineva sange de idiot la micul dejun? What were you thinking!? Cel putin baietii Salvatore si-au mai spalat din pacatul prostiei cand au trecut-o pe Elena pe actul de proprietate al casei. Deci asta e tot ce trebuie sa faci ca sa transformi o casa in sanctuar vampire proof? E nevoie de un notar normal sau trebuie sa-ti gasesti un notar vrajitoare?
Subplotul triunghiular dintre Caroline, Matt si seriful Forbes a purtat povara emotionala a episodului. Zach Roering a livrat una dintre cele mai bune interpretari din intregul serial, din moment ce atunci cand i-a cerut lui Caroline sa-l faca sa uite tot ce stie, l-am crezut pe cuvant. Mi-a parut rau pentru ca Matt se va intoarce la a fi neinclus in tot ce se intampla, dar scenaristii au gasit o metoda sa ma surprinda atunci cand s-a dus la mama lui Caroline sa-i spuna tot ce stie. Astfel Matt si-a semnat mai mult sau mai putin condamnarea la moarte, sau cel putin a convins publicul ca pana la urma… el si Caroline nu pot fi impreuna. Pe de alta parte nu stiu ce sa cred despre mama lui Caroline. Am mai trecut o data prin procesul de periere a mamei. Acum sunt semne ca nu se va termina la fel, dar Matt si seriful lucrand impreuna impotriva lui Caroline. O sa-i faca foarte antipatici foarte repede. Pentru ca blonda este unul dintre cele mai populare personaje ale serialului. Si am vazut cat de repede lumea s-a intors impotriva lui Tyler cand nu a ajutat-o pe Caroline.
And speaking of Tyler. Mi-a placut ca mama lui a intrebat de el. Sa ni se mai aduca aminte din cand in cand de el zic. Mai ales acum cand devine clar ca el e singurul care o accepta pe Caroline asa cum e si ar iubi-o indiferent.
Episodul se termina cu un cliffhanger urias, cum ne-am obisnuit de altfel. Deci Klaus il posedeaza pe Alaric. Iar eu raman cu un mare: “Hmmm… really?”. Ce se intampla cu corpul lui Klaus cand are loc posedarea asta? Si pe de alta parte trebuie nu numai sa ne obisnuim acum cu Klaus as Alaric, dar cand apare adevaratul Klaus va trebuie sa ne reobisnuim cu personajul. Si ceva imi spune ca actorul lui Alaric va face o treaba MULT mai buna decat fotomodelul de lenjerie care vine dupa el. Probabil e o metoda de a compensa faptul ca Alaric a fost redus la bona pentru matusa Elenei si a lui Jeremy sezonul acesta.Dar oare nu era mai interesant daca… John era posedat? Fata de Alaric. Si daca tot suntem la subiectul John.

Bine mestere, daca esti asa de obsedat sa o aperi pe Elena, de ce nu-i dai inelul tau? Ca doar am vazut cat de usor ar fi sa o scoti din ecuatie cand o rapeste Isabel.