The Vampire Diaries – 4×09 “O Come, All Ye Faithful”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: “Moartea” cuplului Klaus/Caroline.

Serios acum, daca inca mai doriti combinarea lui Klaus cu Caroline dupa episodul acesta, aveti niste prioritati f****te rau de tot.
Episodul acesta a avut foarte multa expozitiune si foarte multe explicatii, schimbari si refocusari de atentie dintr-o parte in alta, siretlicuri si planuri si toate discutiile legate de ce obiective are cutarica si de cine are nevoie pentru a indeplini acele obiective. Pe de o parte am reusit sa-l facem pe Shane mai interesant, dar  reaparitia iubirii dintre Jeremy si Bonnie dupa ce acesta uitase complet de ea mi-a lasat un gust amar.
Si fix cand incepeam sa ma intreb daca merita episodul acesta sa fie o finala de jumatate de sezon, se intampla grozavia. Macelul hibrizilor.
Daca mi-ati citit recenziile trecute stiti ce parere am despre toata faza cu sire-bondul, deci pe de o parte ma bucur ca in acest episod, povestea respectiva a primit mai putina atentie, iar cea pe care a primit-o chiar a ajutat-o sa progreseze. O chestie pe care nu o inteleg este daca Elena este atat de susceptibila sugestiilor lui Damon de ce nu il crede cand el ii zice pe fata ca sentimentele ei s-ar putea sa fie influentate (si i-a zis de o gramada de ori in episodul acesta). Adica, nici macar nu accepta posibilitatea. Este un alt aspect al sire-bondului? Adica accepti orice sfat si orice sugestie mai putin cele care interfereaza intr-un fel sau altul cu legatura respectiva?
Dar episodul nu a fost despre Elena, Damon si Klaus… decat la final. Pana atunci, ne-am ocupat mai mult de complotul lui Tyler de a-l rasturna pe Klaus si incercarea de a-l face pe Jeremy nitel mai sanatos la cap.
Oh, si cui nu i-a placut momentul de Wolverine al lui Jeremy. HELLO! Baby Gilbert all grown up. Voi presupune ca tricoul alb si blugii mulati sunt uniforma standard pentru americanii frumosi care taie lemne.
In mod surprinzator, nici Stefan nu a fost relevant foarte mult, decat ca un fel de side-kick al lui Caroline, ceea ce este o rasturnare ciudata de situatie. Si ah, da. am avut iar un benefit, bal de caritate, petrecere de strans fonduri, I don’t know. In momentul de fata se pare ca serialul a imbratisat intru totul ridicolul situatiei in care in fiecare episod are loc se pare o petrecere sau un bal.
They really don’t give a fuck ca nu este credibil pentru ca daca te-a deranjat si inca te mai uiti, inseamna ca you don’t really give a fuck either.
Dar tot ma sacaie…
Moving on! Faptul ca Stefan nu a avut mare lucru de facut episodul acesta decat sa umble prin scrisorile private ale lui Klaus il face putin cam antipatic avand in vedere criza de nervi de la finalul episodului. Este pacat ca a facut o criza de nervi fix in punctul in care a avut cea mai importanta revelatie a lui de pana acum. De cate ori nu am zis ca Stefan si Damon la urma urmei sunt EVIL MOTHERFUCKERS care nu au nicio treaba sa fie cu cineva ca Elena (asta cel putin inainte de a deveni si ea vampir). In sfarsit Stefan se prindea ca el si toata trupa de vrajitoare, vampiri si varcolaci pe care a strans-o in jurul sau… toti au facut chestii naspa si toti au avut momente de moralitate dubioasa.
Dar apoi… Caroline a trebuit sa-si deschida gura mare si sa ne intoarcem pe taramul melodramei. Caroline, a ajuns sa o parasca pe prietena ei cea mai buna (cum se lauda) in fata lui Stefan. Cum am zis in review-ul de saptamana trecuta, somebody needs to mind their own fucking business.
Totul este aranjat atat de juvenil. Sunt atatea lucruri care ar putea sa ii fie reprosate atat lui Stefan, cat si lui Damon, in privinta nepotrivirii lui cu Elena. Iar Elena in sine este atat de proasta si de oarba… oare nu putem gasi un mod in care aceste “obstcole” in calea iubirii sa fie ceva mai relevante si mai pertinente decat “oh, nu… si-au pus-o”? Nu-i ca si cum poate sa ramana gravida, Stefan, chill the fuck out. Si pe deasupra, sunt despartiti!
April… mi s-a parut putintel cam random sa gaseasca ea cosciugul Rebekai, dar mi-a parut asa de bine cand Caroline a incercat sa o hipnotizeze si nu a mers. Gen, “AHA! You guys do evil shit too! Assholes”. Ceea ce este exact ce Stefan incerca sa sublinieze la final, inainte sa inceapa sa arunce cu mobila intr-un still atat de sexy.
Dar ma bucur ca in cele din urma lui Damon i-au venit mintile la cap si s-a hotarat sa fie un adult. Daca Elena nu vrea sa se gandeasca la binele ei, cum de multe ori nu vrea, este datoria altcuiva sa o faca pentru ea. Pana la urma Damon o iubeste (chipurile) atat de mult incat vrea ce-i mai bine pentru ea, chiar daca asta inseamna sa o trimita undeva departe. Pana la urma, povestea sire-bondului nu este despre Elena. Ci despre Damon, pentru ca pe el il pune la incercare. Ea, in mod evident, este mai incapabila sa ia decizii pentru sine decat atunci cand era om.
Pe de alta parte, cei care sunt fanii lui Tyler si care l-au placut pe Tyler de la inceput si care au fost de partea lui o data ce Chris si-a luat-o, sacrificat pe marele altar al Elenei… S-ar putea sa ramana putin frustrati in urma episodului din seara aceasta. Pe de o parte pentru ca Tyler, suflet milos ce este, a ajuns un tip atat de sigur pe sine si atat de hotarat, incat ca sa fie bine hibrizilor s-ar fi pus la racoare vreo cativa ani. Dar, dupa cat s-a luptat pentru pozitia lui de lider si pentru relevanta sa in serial… acum se gaseste dintr-o data fara un grup pentru care sa fie lider. And on top of everything… Klaus i-a omorat si mama.
Pe scurt, saptamana aceasta, Tyler s-a transformat in noul Matt (who takes a lickin’ and keeps on tickin’). Daca Tyler devine diabolic si se hotaraste sa ucida si el niste vampiri cot la cot cu Jeremy, personal, nu o sa am ce sa-i reprosez. El chiar a vrut, el chiar a incercat, el chiar si-a luat-o la modul cel mai serios.
Si acum revenim la Klaus care nu mai are niciun drept asupra lui Caroline (nici nu avea vreodata). Nu vad cum cineva ar putea sa mai creada dupa episodul acesta ca vampirul Klaus are vreo singura trasatura pozitiva. Pe de o parte e bine. Cat timp putem sa stam cu un baiat invincibil caruia ii place sa deseneze caluti si fulgi? Klaus in sezonul acesta a fost irosit pana in momentul acesta.
Prin faptul ca a intreprins o actiune atat de radicala, el si-a regasit locul de giant baddie. Este infinit de puternic si infinit de singur, este sarit de pe fix .Dar avand in vedere ca este sarit de pe fix, ar trebui sa fie si imprevizibil. Ceea ce in seara aceasta i-a reusit, pentru ca eu cel putin am fost luata prin surprindere ca ar comite un macel cu atata usurinta. Ca ar ucide-o pe mama lui Tyler doar pentru ca poate, doar pentru ca stie ca asta l-ar rani pe Tyler mai mult decat orice. Pe de alta parte, scena aceea cu mama lui Tyler este cu atat mai eficienta cu cat sincer mi s-a parut ca hibrizii au fost underpowered serios pentru ca Klaus sa-i ucida cu atata usurinta (sa nu uitam ca tyler cu doi vampiri au fost in stare sa-l tina in loc). Dar cand Klaus era cu mama lui Tyler… ne-am adus aminte cat de fragile sunt vietile umane in serialul asta.
Pentru ca mama lui Tyler era la urma urmei doar un om, doar o unealta pentru ca Klaus sa provoace suferinta.
Acum la final, sa va prezint… TEORIILE DIVEI sau How I learned to stop worrying and love the Originals
- Problema sirebondului – Daca un original poate sa opreasca “the humanity switch” atunci poate la fel de bine sa operasca si sire-bondul nu? Hai sa-l aducem pe Elijah inapoi si sa-l punem la treaba. Pretty please? Sau…
- Alta teorie mai veche de-a mea. Daca atunci cand omori un original omori toti vampirii pe care i-a facut vreodata… de ce nu ar putea Jeremy sa ucida un original? Cause he would kill A LOT of vampires. Dar daca April, care in sfarsit are ceva de facut, o trezeste pe Rebekah, s-ar putea sa vedem asta. Si apoi vom avea ocazia sa-l vedem pe Klaus din nou cum trebuie sa aleaga intre destinul sau maret si familia pe care pretinde ca o iubeste cel putin.