The Vampire Diaries – 3×03 “The End of the Affair”

Asa se face un episod, TVD! Dupa un inceput de sezon care a constat in 2 episoade bunicele, dar nu spectaculoase, avem in sfarsit parte de un episod cu niste flashback-uri superbe ce ne poarta “in the roaring 20’s”, ne face cunostinta cu un nou Original si ne lamureste asupra unora dintre motivatiile lui Klaus. Un lucru e sigur – e singurul episod TVD difuzat in 2011 (in afara de 2×21) care m-a facut sa-mi doresc sa-l revad si asta inseamna ceva. Au existat si lucruri care nu mi-au placut, dar, in general, consider ca acest episod e un pas in directia buna in ce priveste calitatea show-ului.
Recunosc, atunci cand aud ca TVD va avea un episod cu flashback-uri devin nervoasa. E vina unor experiente anterioare neplacute. In timp ce primele episoade de acest tip (1×06 sau 1×13) sunt printre episoadele mele preferate din TVD ever, celelalte flashback-uri care le-au urmat se situeaza la polul opus deoarece au fost fie teribil de plictisitoare, fie pline de nepotriviri in ceea ce priveste povestea (altfel spus, scenaristii au schimbat din mers istoria pentru a se potrivi noilor storyline-uri , fara a tine seama de unele informatii pe care le-au oferit anterior si eu urasc cand asa ceva se intampla).
Din fericire, “The End of the Affair” intra in prima categorie, cea a episoadelor pe care mi le voi aminti cu placere. A fost de ajuns sa vad ca actiunea flashback-ului are loc in Chicago-ul anului 1920 si imediat entuziasmul meu a crescut vertiginos, fiind cucerita de ideea de a urmari ceva ce eu am numit “Boardwalk Vampire” (printr-o coincidenta, tocmai am urmarit primul sezon din Boardwalk Empire in saptamana care a trecut si sunt inca sub influenta universului acestui show). Aceasta calatorie in trecut il prezenta pe Stefan  intr-una din perioadele sale de varf ca ripper si care este legatura lui cu Klaus pentru ca, asa cum stiam deja, Stefan nu a fost ales intamplator drept companion de catre Klaus.
Meritul principal al episodului este tocmai faptul ca reuseste sa prezinte convingator trecutul si legatura acestor doua personaje. Intalnirea dintre Klaus si Stefan are loc intr-un bar clandestin unde ambii obisnuiau sa petreaca in timpul prohibitiei. Klaus nu este singur, ci insotit de sora lui, Rebekah, cea care de fapt e prima care il remarca pe Stefan. Si asa facem si noi cunostinta cu un nou Original, de data asta un Vampir Original de sex feminin.  La acel moment, Rebekah e singura care mai e in viata dintre fratii lui Klaus (exceptandu-l pe Elijah, cred), iar cei doi par apropiati. Asa cum show-ul ne-a aratat in trecut, femeile il gasesc irezistibil pe Stefan, iar Rebekah nu e o exceptie, ceea ce initial il face gelos pe fratele ei.
Stefan are totusi notorietate in lumea vampirilor din acea perioada datorita talentelor lui de ripper si exact asta ii atrage atentia lui Klaus care ii declara lui Stefan ca este un fan. Gheata fiind sparta, cei doi ajung sa se imprieteneasca, continua sa-si faca veacul la barul amintit (printre distractii intra si obligarea unui barbat de a bea sangele sotiei (ewwww!) si Stefan se arata a fi un serial-killer inventiv si crud, lucru ce, evident, il face sa creasca si mai mult in ochii lui Klaus). Mai mult, dupa ce Klaus (care in 1920 se prezinta drept Nik, folosind prima parte a numelui sau – Niklaus) ii povesteste despre familia sa, Stefan ii incurajeaza egoismul si setea de putere, gasindu-i justificari pentru actiunile sale si, intr-adevar, cei doi par a fi “a match made in heaven hell”.
Intr-o seara insa, in timp ce Stefan si Rebekah sunt pe ringul de dans, Klaus aude sirenele politiei care-si face aparitia si trage o ploaie de gloante asupra barului. Gloantele sunt insa din lemn, semn ca cei vizati sunt vampirii; mai mult Klaus e atat de panicat si hotaraste o plecare defintiva din acel loc deoarece pe urma lui se afla Cineva care evident are puteri deosebite. La despartire, NiKlaus ii aplica un compelling lui Stefan si acest lucru explica de ce Stefan nu-si aminteste nimic atat despre Klaus cat si despre Rebekah. Cand sunt pe punctul de a parasi orasul, Rebekah decide sa ramana cu Stefan, iar asta il infurie atat de tare pe Klaus incat fata sfarseste cu unul pumnal (magic) in piept intr-unul dintre sicriile Originalilor. Oare pe cati dintre ei ii vom cunoaste pana la sfarsitul sezonului ?
In prezent, Stefan si Klaus sunt din nou in Chicago pentru a o intalni pe Gloria, o vrajitoare puternica, patroana barului unde cei doi obisnuiau sa petreaca. D-na Gloria care era cantareata in respectivul bar in anii ’20 este inca in viata deoarece – ATENTIE! – o vrajitoare puternica isi poate incetini procesul imbatranirii (vesti excelente pentru Bonnie). Klaus are nevoie de niste explicatii pentru esecul avut in transformarea de noi hibrizi, iar Gloria ii spune ca pentru aceasta are nevoie ca Rebekah sa fie prezenta.
In paralel cu aventurile din Midwest ale perechii Klefan, continua eforturile echipei din Mystic Falls de a le da de urma. Damon primeste un telefon surpriza de la Katherine, care, in ciuda pericolului evident, il supravegheaza indeaproape pe Stefan. Sa fie oare datorita faptului ca e etern amorezata de el sau domnisoara Pierce are un interes ascuns si malefic in legatura cu Originalii si acel necunoscut care ii vaneaza? Sunt tentata sa aleg cea de-a 2 a varianta. Sau pe amandoua!
Ulterior Damon alege cea mai proasta varianta posibila si-i comunica noutatile Elenei “Too  Stupid to Live” Gilbert cu care pleaca ulterior la Chicago. Si asta e partea episodului care nu mi-a placut. Nu pentru ca as fi anti-Delena, ci doar pentru ca actiunile lor au parut demne de “Dumb and Dumber” si pentru mine prostia e frustranta intotdeauna. De la Elena nici nu ma mai astept la nimic, comportamentul ei este enervant din atatea puncte de vedere, iar incapatanarea ei sinucigasa e deja un mod de viata, dar ce naiba s-a intamplat cu Damon ?! Va mai amintiti de Damon cel super-istet, viclean, care-i invartea pe toti pe degete si era cu un pas inaintea tuturor in sezonul 1 ? Ei, din pacate acel Damon a fost ruinat sistematic de scenaristi in sezonul 2 si inlocuit treptat cu un tip care actioneaza impulsiv, imatur si de prea multe ori stupid, mai ales ca a trait un secol si jumatate.
Practic, Damon si Elena merg in Chicago cu maretul “plan” de a-l scoate pe Stefan de sub jugul lui Klaus. Acelasi Klaus care nu stie ca Elena e in viata si in momentul in care ar vedea acest lucru ar aduna si el 2 cu 2 si ar intelege ca din cauza asta nu-i merge planul cu hibrizii. Iar Damon si Elena se asteapta ca pur si simplu sa-l convinga pe Stefan sa plece de acolo si sa se intoarca impreuna sa traiasca happily ever after in Mystic Falls in timp ce un Klaus zambitor le trimite bezele in aer si nu are nimic de obiectat in aceasta privinta. Really?! Really Elena?! Worst. Plan. Ever. Si din toate locurile din Chicago, Damon o duce pe Elena in fostul apartament al lui Stefan si o lasa singura acolo pentru ca, evident, daca e vreun loc in care e foarte posibil ca Stefan (+ Klaus) sa-si faca aparitia, acela e. Really, Damon?! Si apoi se ofera ca momeala in timp ce Elena trebuie sa-l convinga pe Stefan. Sa fim seriosi, cum de nu l-a omorat Klaus e greu de explicat. Da, da, stiu ca Gloria a intrerupt procesul, dar ar fi durat 3 secunde ca sa-l scoata afara si sa termine ce a inceput. Bineinteles ca Damon e un personaj principal si trebuie sa existe in continuare, dar actiunile sale si ale Elenei sunt de neinteles daca stai sa le privesti logic.
In plus, mi-a venit foarte greu sa cred ca, atunci cand se afla ascunsa in apartament, prezenta Elenei nu a fost simtita de Klaus. Vampirii in general ar trebui sa simta o prezenta umana, ce sa mai spunem de cineva care, chipurile, are super-puterile lui Klaus. Poate sunt eu prea drastica in atentia pentru detalii si probabil e si pentru ca Elena ma scoate din sarite in ultimul timp. Nici nu vreau sa mai incep sa comentez asupra nepasarii ei fata de sirul de crime trecute si prezente ale lui Stefan si asupra felului in care toata existenta ei se invarte obsesiv doar in jurul acestuia pentru ca enervarea mea va ajunge la paroxism si nu am nevoie de asa ceva. Ce mai, Elena a ajuns personajul pe care nu-l mai pot suporta si daca scenaristii se asteapta sa empatizez cu ea, acest lucru nu o sa se intample. FFS, do something with her !
In subplotul tertiar al episodului lucrurile sunt de cu totul alta natura, mai exact se intampla lucruri care te ravasesc emotional. Caroline e prizoniera intr-o pivnita sinistra a Consiliului Anti-Vampiri. Dupa ce ii marturiseste tatalui ei cum de poate umbla netulburata si pe timpul zilei, lucrurile iau o turnura foarte urata. Caroline i-a facut marturisirea in scopul de a aplana cumva situatia, dar tatal ei e hotarat sa o “vindece” de vampirism si face acest lucru prin tortura. Totul e absolut ingrozitor si greu de privit si n-am sa insist pentru ca m-a intors complet pe dos toata tarasenia si tot ce-mi spuneam in acest timp era “Go die in a fire Bill Forbes!”. Si a fost cineva “vindecat” de vampirism vreodata ?! A avut si Bill un tata ultra-conservator care a incercat sa-l “vindece” de homosexualitate prin metode barbare?!  Just awful!
Din fericire, Tyler are prezenta de spirit sa mearga la d-na Serif in urma tentativei esuate a mamei sale de a indrepta situatia. D-na Serif e mult mai deschisa la minte ca de obicei (probabil, dupa socul avut cand l-a impuscat pe Jeremy a inceput sa priveasca situatia cu alti ochi) si merge sa-l infrunte pe fostul sot impreuna cu Tyler. Fanii Tyler/Caroline sunt probabil foarte incantati de ce se intampla ( I know I am  ), am vazut tot felul . gif-uri/screencap-uri insotite de speculatii si interpretari asupra faptului ca Tyler a ingenunchiat cand i-a scos catusele, apoi i-a pus inelul pe mana si la sfarsit a luat-o in brate si a trecut-o peste prag cand au iesit din celula subterana. Ok, TVD, you win! O sa stau sa urmaresc pana in sezonul 8 ca sa vad daca scena respectiva a vrut sa prevesteasca ceva sau a fost doar o intamplare.
Caroline e pur si simplu distrusa la gandul ca tatal de care era atat de atasata o uraste. Mama ii este insa aproape de aceasta data pentru a o consola si in plus e si Tyler acolo. Nu e de mirare ca acest cuplu are probabil cel mai mare numar de sustinatori in fandom-ul TVD. Pe langa faptul ca sunt sexy&hot, mai e intreaga poveste cu dusmania istorica dintre vampiri si varcolaci si, in ciuda acesteia, prietenia lor e minunata, felul in care se sustin in momentele in care sunt foarte vulnerabili ii face cu adevarat un cuplu “to root for”.
Intorcandu-ne la povestea principala a episodului, Klaus o invie pe Rebekah ( btw, is it just me sau cand Klaus a deschis sicriul si a privit-o pe sora sa inainte de a-i scoate pumnalul, a existat o unda de tandrete in ochii lui, la fel cum mi s-a parut ca a existat o unda de regret in 1920 inainte sa o “omoare” – e foarte scurt, o secunda, dar mie mi s-a parut ca a fost acolo? Sweet, desi il prefer implacabil si periculos ) si, intr-una dintre scenele mele preferate, ii inlatura compelling- ul lui Stefan care isi aminteste acum de cei doi: “I remember you! We were friends!” / ”We are friends”. Sunt tare curioasa sa vad ce va insemna pentru Stefan descoperirea faptului ca el si Klaus erau buni prieteni (s-a folosit chiar cuvantul “brother” de catre ambii in 1920) si ce rol va avea Rebekah in toata povestea in conditiile in care e un personaj cu puteri deosebite si cu un temperament mai rau decat al lui Klaus, daca e sa-l credem pe acesta.
Rebekah e si posesoarea medalionului pe care Stefan i l-a daruit Elenei (nu stiu de ce, dar traiam cu impresia ca medalionul era a lui Katherine – poate e o scapare a scenaristilor sau nu-mi amintesc eu exact, daca stie cineva precis, sa ma corecteze). Medalionul acesta e mult mai important decat s-a crezut, el fiindu-i dat surorii lui Klaus de catre vrajitoarea care a creat blestemul pe care Klaus l-a rupt. Iar acum Gloria are nevoie de acel medalion pentru a-l folosi in a contacta respectiva vrajitoare moarta si a afla de ce nu reuseste Klaus sa creeze hibrizi. Iar toate drumurile duc din nou la Elena…ugh!
Dar cea mai mare intrebare e: de cine anume fugeau Klaus si Rebekah ? Evident, era acel om care l-a intrebat pe Stefan despre ei, dar cine e el ? Sau, mai exact, ce e ? Ce puteri are acest personaj incat sa puna pe fuga 2 vampiri originali ? Probabil ca aceasta fiinta inca exista si e principalul motiv pentru care Klaus vrea o armata. Si de ce Katherine era si ea acolo pandind din umbra ? A fost Stefan indragostit de Rebekah ? Si daca da, ce va insemna acest lucru in prezent? Well, cu siguranta acest episod ne-a raspuns la multe intrebari, dar a si ridicat multe altele care vor primi un raspuns in episoadele viitoare, episoade care sper ca vor fi la fel de bune ca acesta.