The Vampire Diaries – 2×16 “The House Guest”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Intre oaspeti neinvitati si momente Vampire Idol, serialul a ingramadit si o infruntare grabita si iesita din senin cu vrajitori, continuand traditia de evolutii: “Buna faceti cunostinta cu… Oops… A murit deja. Nevermind.”
Nu pot sa zic ca i-am avut vreodata la inima pe Luca si pe taica-su. Si totusi, la fel ca si in cazul lui Mason, nu te poti abtine sa nu-ti para putin rau pentru ei. Adica saracii nu sunt decat niste victime in marele joc al vampirilor originali si blestemelor antice si de demult. Totul a pornit de la credinta lor indarjita ca Elijah este singurul care-i poate ajuta sa-si recupereze fiica/sora pierduta. Ceva imi spune ca Elijah i-o fi fermecat din moment ce aveau atata loialitate, dar poate cuvantul unei vrajitori chiar inseamna ceva in lumea asta mistica a Mystic Falls.
Desi motivatiile lor au fost complexe, felul in care a murit Luca, respectiv taica-su, a fost putin cam stupid. Mai intai Luca a ars desi focul era la mare distanta iar apoi Martin a uitat subit sa se asigure contra atacurilor vampirice. Unde mai pui ca tot episodul lumea are mari probleme sa faca distinctie intre Elena si Katherine desi pentru un vampir ar trebui sa fie usor Dar ma rog, Vampire Diaries niciodata nu a stat bine la capitolul asta.
Acum stiu ca e ridicol sa ma plang despre reprezentarea unor relatii mature in Vampire Diaries, dar hai sa fim serios. Tot ce trebuie sa faca o fata este sa cante si dintr-o data toate problemele din relatie s-au rezolvat. Nu zic ca nu ar avea voce Candice Accola, dar este unul din acele momente in care iti dai seama ca producatorii serialului si-au abandonat orice speranta sa mai atraga baieti in audienta lor. Problema este ca relatia dintre Caroline si Matt nu are momentan nici o logica.
Ea l-a parasit ca sa-i protejeze viata. Si aici devine evident de ce, pentru ca vampirii sunt fiinte care like or not, atrag pericolul. Nu inteleg ce s-a schimbat intre momentul in care Caroline l-a parasit pe Matt si pana acum. Matt are tot dreptul sa fie freaked out despre ce se intampla, la fel cum Tyler avea dreptul sa fie freaked out cand a aflat adevarul. Dar macar Tyler are puterea necesara sa se apere in vreme ce Matt nu are. Oricum, ma bucur ca baiatul IN SFARSIT s-a prins ce se intampla. Poate asta va duce la plotlines mai interesante pentru el cum s-a intamplat si cu Bonnie si Jeremy. Si foarte bine ca scenaristii si-au adus aminte si de Vicki.
Apropo de Bonnie si Jeremy, Slava Cerului ca Elena le-a dat binecuvantarea si nu am avut parte de alte momente jenante. Desi Elena nu ar fi nici de departe in pozitia de a judeca ceva, din moment ce ea se intalneste cu un vampir. Cat despre Jenna si Alaric, I don’t really care pentru ca oricum Alaric a fost transformat pentru o vreme in sclavul sexual al Jennei, tinut prin preajma doar ca sa-I distraga atentia cu sexosenia sa inerenta. O relatie sanatoasa ii da o motivatie sa resolve toate problemele orasului, fara sa-l lege de pat cu catuse.
Apropo de sexosenie, damn, bine mai arata Nina Dobrev in scena de la final cand incerca sa-l seduca pe Damon. E nevoie de un barbat puternic sa ignore asa ceva. EXCELLENT ACTING din partea lui Ian Somerhalder.  Katherine a fost cuminte episodul asta, poate prea cuminte, si ma surprinde ca Jonathan Gilbert a lipsit total din episod desi s-au facut destule referiri la el. Nu inteleg cum a putut sa aiba incredere in Katherine dupa ce aproape l-a ucis dar ma rog Prea complicat altfel.
Desi imi place ca sezonul acesta sondam mai mult mitologia vampirilor, si am adus varcolaci vampire originali, vrajitori si toate cele, m-am cam plictisit de tiparul acesta care se instaleaza gen, aducem pe cineva la final care sa mai schimbe status quo-ul. Uh, a venit Katherine. Uh, a venit John Gilbert. Acum, uh, a venit Isobel. Este previzibil si ieftin. Urmeaza in viitorul apropiat: “Uh, s-a intors Tyler”.