The Vampire Diaries – 3×07 “Ghost World”

Pur si simplu am uitat ca trebuie sa fac o recenzie la TVD saptamana aceasta. Mi-am adus aminte abia aseara tarziu si cred ca amnezia mea temporara se datoreaza pe de o parte faptului ca in ultimele zile atentia mi-a fost distrasa de o gramada de poze interesante din episodul viitor la care deja ma gandeam de ceva vreme si pe care intr-adevar il astept cu sufletul la gura, iar pe de alta parte era clar ca acest episod se va concentra asupra fantomelor si pe mine nu prea ma atrage acest story-line. Pana la urma, Ghost World mi-a “confirmat asteptarile” si a fost episodul care mi-a placut cel mai putin in acest sezon. Inteleg de ce unii nu-mi vor impartasi aceasta opinie, dar eu nu sunt atasata emotional de majoritatea personajelor care au revenit (evident temporar) in acest episod si, pe deasupra, tot timpul am avut senzatia ca, oricum, nu se intampla mai nimic important pentru povestea principala a sezonului.
Episodul debuteaza cu prezentarea urmarilor aparitiei lui Mason Lockwood in Vila Salvatore. Acesta l-a imobilizat si torturat pe Damon in aceeasi maniera in care Damon procedase cu el in “Plan B”. Payback’s a bitch,D! La inceput, cand revine din starea de inconstienta, Damon crede ca e victima unui joc a lui “cocky ripper douche” Stefan, dar acesta il ajuta putin si-i scoate un drug de fier din piept dupa care, pentru a-si mentine cota de douchiness, il lasa pur si simplu acolo inlantuit si la cheremul lui Mason (acesta nu este totusi vizibil pentru Stefan) care il expune razelor solare.
Pana la urma interactiunea dintre Damon si Mason a fost un aspect pozitiv al episodului – nu am fost eu mare fana a acestui personaj, dar Mason in varianta fantoma a fost kind of awesome. Pentru inceput, el solicita scuze din partea lui Damon (pe care le primeste intr-o oarecare masura, pentru ca Damon nu prea se pricepe la asa ceva si nici nu e persoana care sa-si doreasca sincer s-o faca), dar mai ales vrea sa-l ajute pe nepotul sau Tyler sa scape din situatia de a fi minionul spalat pe creier a lui Klaus. Iar pentru asta are nevoie de cooperarea lui Damon, stiind ca acesta are cele mai multe motive pentru a fi impotriva lui Klaus. Ei pornesc intr-o mica expeditie in pivnitele sinistre de pe fosta mosie Lockwood care se pare ca ascund niste raspunsuri in ce priveste posibilitatea de a ucide Originali.
In Mystic Falls are loc un alt eveniment al Familiilor Fondatoare si anume Noaptea Iluminarii. In mod evident aceasta sarbatorire nu se va sfarsi cu bine deoarece fantomele se plimba bine-mersi prin oras in urma vrajii prin care Bonnie a trimis-o pe Vicki inapoi. Asa cum am banuit din episodul trecut, aceasta vraja a dat lucrurile peste cap datorita faptului ca vrajitoarea din Lumea de Dincolo s-a amestecat in toata treaba pentru a facilita intrarea fantomelor care au unfinished-business in aceasta lume. Elena vrea sa se foloseasca de prezenta lor pentru a o intalni pe Lexi si a-i obtine ajutorul in ce priveste obsesia existentei sale: Stefan.
Caroline si Bonnie sunt personajele care se lupta sa rezolve aceasta situatie cu invazia fantomelor in oras. Vraja initiala a lui Bonnie e un esec si face ca toate fantomele sa ia forma materiala si sa fie vazute de oricine. Cu aceasta ocazie, Bonnie are si ea o intalnire emotionanta cu bunica ei care o impulsioneaza sa caute solutionarea acestei probleme si ii vorbeste despre amestecul vrajitoarei din Lumea de Dincolo a carei putere e legata de colierul magic al Elenei. Colierul nu e de gasit si aflam ulterior ca fost luat de Anna, dar nu pentru un scop nefast, ci pentru ca Anna vrea sa prelungeasca sederea fantomelor in aceasta lume pentru a o reintalni pe mama sa, Pearl. Si stim deja ca, dupa ce a luptat un secol si jumatate pentru a o scoate pe Pearl din cripta, pentru Anna mama sa e cea mai importanata si ar face orice pentru ea.
Din nefericire, printre fantomele aparute se afla si ceilalti Vampiri din Cripta (ii stiti, sunt cei din sezonul 1 – Frederick&co ), iar treburile pe care acestia le-au lasat neterminate pe aceasta lume implica razbunarea pe Familiile Fondatoare, iar Noaptea Iluminarii este din ce in ce mai aproape de a se transforma intr-un eveniment sangeros.
Stiu ca Lexi e un personaj foarte iubit de acest fandom in ciuda faptului ca prezenta ei efectiva in show a fost foarte redusa, dar mie mi-e greu sa construiesc un atasament fata de un personaj pe care l-am cunoscut atat de putin. Acest episod nu m-a facut sa gandesc diferit, mai ales ca Lexi s-a intors sa-l “vindece” miraculos pe Stefan prin tortura. I just hate, hate, hate torture! Imi pare rau, dar nu pot simpatiza niciodata cu tortionarul, so deal with it! Iar toate personajele astea tot ii dau cu “ripper” in sus, “ripper” in jos (cuvantul “ripper” se pronunta de vreo 30 de ori pe episod), dar pana acum Stefan nu a facut nimic atat de infiorator si nemaivazut din momentul cand Klaus l-a constrans sa-si elimine umanitatea. Da, a fost uber-douchy, dar mai degraba comitea crime ingrozitoare cand umbla cu Klaus prin tara dupa varcolaci si atunci nu avea Butonul Emotional pe “off” si nici nu era compelled.
In consecinta, imi vine foarte greu sa iau in serios amenintarea “teribila” constituita de Stefan si cand ii aud pe toti “uuuuh, Ripper!Stefan” ma pufneste rasul. Si acum mai vine si Lexi (cu super-puteri dobandite nu se stie cum) sa-l vindece. Nu stiu care a fost chestia cu crearea iluziei ca a trecut mai mult timp decat in realitate, pentru ca nu e vorba de compelling din moment ce Lexi nu e un Original care poate constrange alti vampiri, dar ce s-a intamplat e in ton cu mitologia atat de incalcita, neclara si schimbata dupa cum bate vantul in acest show.*RME*
Si mai e si faptul ca toata incrancenarea asta a lui Lexi impotriva lui Stefan e complet aiurea avand in vedere ca nu a fost alegerea lui sa-si reprime umanitatea. Da, e alegerea lui sa se comporte ca un nemernic , dar chiar trebuie torturat pentru asta? Sorry, can’t stand the idea of torture! Ca sa nu mai spun ca, daca e adevarat ca de fiecare data cand Lexi l-a vindecat in trecut a folosit tortura si metode super-agresive, se sugereaza ca el nu a ales de buna voie sa fie sfantul si moralistul care a fost pana nu demult (practic el a fost tot constrans de o alta persoana, doar ca nu printr-un compelling clasic, ci prin alte metode).Tsk,tsk,tsk, prea multe chestii care se bat cap in cap. Ar fi trebuit sa-mi dau seama si sa nu iau in serios toata povestea asta cu Ripper Stefan pentru ca nu avea cum sa iasa bine, cel putin nu in show-ul asta. Si, din nou, sper ca au terminat-o cu tortura si nu vom avea in fiecare episod o portie de ‘sa-l torturam pe “Ripper” Stefan’, acum ca Elena a invatat “ce trebuie sa faca” in privinta lui Stefan. Just no!
Elena participa initial la acest episod de tortura, dar pana la urma e prea mult pentru ea si-si face de treaba fiind dezgustator de ipocrita si moralizatoare fata de Jeremy care e prins in povestea sa iluzorie cu Anna. Sincer, I can’t…Daca nu ar fi trebuit sa fac recenzia, as fi dat fast-forward peste toate scenele cu Elena pentru ca nu o mai pot suporta. Nu m-am omorat dupa acest personaj niciodata, dar inainte macar imi era doar indiferenta si intram in “zoom-out mode” cand ea era pe ecran, dar de ceva timp prezenta ei ma deranjeaza in mod activ. In prezent pana si Bonnie imi place mai mult decat Elena, iar asta inseamna ceva in conditiile in care Bonnie e un personaj care a fost si a ramas foarte problematic pentru mine de-a lungul timpului.
Pe scurt, Elena ii face morala fratelui ei adolescent pentru ca acesta nu a putut inca sa depaseasca momentul Anna si vezi Doamne, Anna mai e si fantoma…Yep, asta pretinde Elena, fata a carei intreaga existenta graviteaza in jurul iubitului ei vampir si serial-killer notoriu care s-a despartit oficial de ea si care se comporta fata de ea ca un nesimtit, dar de care ea continua sa se agate in mod patetic. Si fata care pretindea ca vrea sa aiba copii si sa imbatraneasca, dar care in concret nu poate trece de relatia sa cu un vampir, vampir caruia ii reaminteste in fiecare episod ca nu va renunta la el. Iar fratelui ei aflat la o varsta impresionabila si care a avut o tentativa de sinucidere cand Anna a murit nu-i este permis sa aiba niste dileme emotionale cand Anna reapare in viata lui sub o alta forma supranaturala. Ugh,really?! Ca si cum nu ar fi de ajuns, in momentul in care a cerut ca Bonnie sa amane vraja de eliminare a fantomelor pentru a-si putea realiza planul cu Lexi, a aratat pentru a n a oara ca nu o intereseaza ce se intampla cu ceilalti si ce impact negativ ar putea avea prezenta fantomelor in oras atat timp cat interesele sale sunt realizate. Mi-am promis cand am inceput recenzia sa nu vorbesc prea mult despre asta pentru ca ma voi enerva foarte tare , but I’m just so, so, so sick of her. Ugh x 100000! Am ajuns sa urasc fiecare scena in care e, indiferent de ce personaj mai e acolo./rant
Revenind la personajele care chiar fac ceva productiv, dupa ce in oras s-a instalat panica in urma uciderii unuia dintre membrii Familiilor Fondatoare de catre Vampirii din Cripta, Caroline se arunca in lupta cu acestia pentru a o salva pe mama lui Tyler de la aceeasi soarta. Damon si Mason au ajuns la destinatie in pivnitele subterane, dar se pare ca acolo fusese candva o locuinta si Damon, nefiind invitat nu poate continua si este nevoit sa se bazeze pe Mason. Insa exact atunci Bonnie si Grams fac vraja care trimite fantomele inapoi in Lumea de Dincolo si Mason dispare fara a-i putea comunica lui Damon rezultatul cautarii. Pe rand incep sa dispara toate fantomele, dar inainte ca acest lucru sa se intample are loc cel mai emotionant moment al episodului pentru mine si anume reintalnirea dintre Anna si Pearl. Cred ca e probabil ultima data cand vedem aceste personaje (cel putin impreuna) si ma bucur ca am avut parte de aceasta scena pentru ca ambele personaje mi-au placut foarte mult in sezonul 1. Putin mai devreme in episod a avut loc si o despartire emotionanta intre Anna si Jeremy, Anna hotarand ca e mai bine sa-l lase pe Jeremy sa-si vada de viata sa normala, desi el nu era foarte convins de acest lucru si ma intreb daca isi va dori sa o vada in continuare pentru ca el inca are aceasta abilitate de a vedea fantomele chiar si dupa ce ele au plecat acum in lumea lor, nu-i asa?
Am lasat ce a fost mai bun la sfarsit si anume restaurarea glorioasa a bromance-ului dintre Damon si Alaric. OK, Damon is an ass si probabil ca nu merita ca Alaric sa-l ierte asa usor, dar relatia lor a fost intotdeauna atat de entertaining de urmarit. Si e clar ca afectiunea dintre ei e reciproca si ca ambii isi doresc ca aceasta prietenie sa fie parte integranta din viata lor. Scena impacarii e magnifica si are loc in pivnitele subterane cand, in urma disparitiei lui Mason, Damon il suna pe Alaric sa i se alature pentru a intra el in acel spatiu unde Damon nu a putut intra si a afla ce se afla de fapt acolo. Dupa ce Alaric ii reproseaza pe buna dreptate mizeria cu pseudo-uciderea de acum cateva episoade, Damon face o incercare jalnica, dar foarte amuzanta de a-si cere scuze dupa care tensiunea ia sfarsit, cei doi isi zambesc, se aud niste acorduri muzicale si everything is rainbows, kittens and unicorns!
In ultimele scene ale episodului Bonnie se desparte de Jeremy si apoi e socata cand vede colierul pe care l-a distrus in timpul ritualului intreg langa foc. Oh, come on, bineinteles ca tinicheaua aia nu a fost distrusa, doar e, mai mult ca orice, simbolul iubirii nemuritoare dintre S si E, oameni buni. Eu cel putin eram 100% sigura ca nu a fost distrus, iar daca Bonnie a fost surprinsa, e clar ca nu urmareste show-ul asta. Alaric ajunge in locul de unde disparuse Mason si descopera niste desene ciudate pe peretii de piatra. Uh-oh! Ce urmeaza, o statuie cu 4 degete? Lol, nu stiu de ce, dar m-a amuzat tare chestia cu desenele alea stravechi aflate in mod convenabil exact in Mystic Falls.
Well, am reusit sa termin si recenzia asta, lucru care nu parea realizabil la inceputul ei, dar asa se intampla cand ai de-a face cu un episod despre care nu-ti place sa vorbesti pentru ca nu prea ti-a trezit interesul. Din fericire, am mari sperante pentru saptamana viitoare si cea de dupa pentru ca va fi luna noiembrie (iar pentru network-tv asta inseamna Sweeps si episoade, de obicei, foarte bune), iar JoMo a spus pe twitter ca va fi un episod excelent. Nu m-am putut abtine si am vazut promo-ul care arata foarte promitator, desi cred ca pentru mine va fi un heartbreaker.