The Vampire Diaries – 2×11 “By the Light of the Moon”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Dupa atatea saptamani cu itele, conspiratiile si problemele vampirilor, este vremea ca varcolacii sa primeasca un pic din lumina reflectoarelor. A nu se intelge ca nu se intoarce Elijah ca sa fie sexy si misterios.
Nu mi-e jena sa o spun. That shit looked pretty f”#¤ing painful*.
Ma refer aici la transformarea lui Tyler in lupul din poveste. Asteptam de atata timp rezolutia asta incat credeam ca atunci cand in sfarsit va avea loc o sa zic “Aleluia!”. In schimb ziceam: “Ahhh, dude… ah nu… isi rupe bratele… oh Doamne… Ih, uh, ah… Ouchie, au au!” O agonie care cine stie cat a durat si a fost foarte bine filmata, VD nu are buget penru CGI deci iti dai seama ca a trebuit sa se bazeze pe talentele lui Trevino ca sa faca spectatorul sa creada in transformare. Si ce talente are. Nu numai ca a stat in nadragi mai tot episodul, dar a si trebuit sa se zvarcoleasca in dureri prin praf si sa-si gaseasca copilul interior care sufera. Am avut un preview la fazele astea gratie inregistrarii facute de unchiul sau. Insa transformarea lui Tyler a avut un mare plus.
Caroline. Care a stat alaturi de el in timpul intregii cosmelii, desi am mai vazut noi fete loiale si incapatanate care raman langa baieti cand sufera. Elena cand Stefan a avut mica lui perioada de dependent dobitoc sezonul trecut. Cu toate acestea, as minti daca as spune ca transformarea lui Tyler nu ar fi fost pentru mine highlight-ul episodul.
Asta este modul in care sa cuplezi doua personaje, daca asta e intentia ta. Cu Matt si Caroline parca a fost vorba doar de faptul ca hey, eu sunt blonda tu esti blond, hai sa fim impreuna! Bonnie si Jeremy deocamdata nu au nici un sens, iar Jeremy ar fi deja la a treia gagica cu fata asta. Barbatii astia Gilbert, just can’t keep it in their pants.
Pe locul doi in mateire de bile albe se afla reuniunea dintre Damon si Alaric care din nou fac echipa buna. Cui i se mai pare ironic faptul ca in timpul strategemei de a scoate informatii de la noua varcolacita Jules… Damon era tipul bun si Alaric era tipul rau. Cine s-o fi gandit la planul asta genial? Adica mi s-ar parea logic ca daca vari un vampir sub nasul unui potential varcolac, o sa se prinda din prima. Dar presupun ca Damon nu poate rata nici o ocazie ca sa defileze prin fata unei perechi de sani.
Delena be damned.  Si trebuie sa recunosti ca tipa aia Jules are ceva tupeu sa-i spuna lui Damon, his most evilness, ca a fost “marked” si desemnat pentru exterminare. Imi pare rau sa spun asta dar varcolacii astia sunt varcolaci doar o noapte pe luna si doar cateva ore. Da, au puteri ceva mai mari decat un om normal in restul timpului, dar nu-i ca si cum reprezinta cine stie ce amenintare. Deocamdata…
Sincer mi-a placut faptul ca episodul nu a degenerat intr-un love fest Elena/Damon sau Stefan/Katherine. Scenele dintre aceste personaje, cu exceptia visului erotic, au decus natural, fara melodrame sau exagerari. Cat despre vis… ah well, nu-i ca si cum nu i-am mai vazut pe Paul Wesley si pe Nina Dobrev getting jiggy with it.
Abia astept ziua cand Vampire Diaries o sa lase un personaj negativ sa fie cu adevarat bad guy. Damon? S-a cumintit. Katherine? S-a cumintit de cand a fost bagata la zdup, ca sa nu mai vorbec de toate ocaziile pe care le-am avut pana acum sa ne arate ca are si ea un sufletel. Elijah ii calca pe urme si se transforma la randu-i intr-un fel de anti-erou cu planurile sale, care cica ar vrea sa-l ucida pe Klaus, nu sa il slaveasca. Imi place ca este intr-adevar un om de cuvant si cum i-a cerut Elena ceva, s-a conformat precum un catelus. Daca si lui asta ii pica cu tronc Elena… N-am ce sa zic decat ca daca Elena was a chin girl (ca mine) s-ar fi aruncat pe el pana la finalul episodului.
Mi-a placut de Jeremy in putinele momente in care l-am prins pentru ca se comporta si el ca un frate normal, pentru care iritarea surorii sale este o sursa nesfarsita de placere.  In ultimele episoade a incercat atat de greu sa fie razboinicul luminii, incat mi-a parut bine sa-l vad din nou ca pe un tip mai simpatic si lipsit de complexe.
Singurul plot thread care nu m-a atras ramane povestea dintre Bonnie si Luca. I just don’t like that guy cu puterea lui de a da orgasme fetelor. Si e scund. Si are dintii prea albi. Sunt superficiala, stiu.
Deci asta a fost finala de jumatate de sezon? A fost un episod bunicel (nu se compara cu precedentele) care s-a terminat cu destule cliffangere: Rose a fost muscata, Katherine e tot in mormant, Elena are un deal cu Elijah… dar parca nici unul nu ma intereseaza asa de mult. M-a stricat varcolacirea asta. Nu ma intelegeti gresit, abia astept sa se intoarca Vampire Diaries dupa episodul asta. Doar ca ce mi-au servit ei drept cliffhangere nu este motivul. VD is getting good si sincer… cred ca e mana lui Julie Plec aici. Aceeasi tipa care a dominat si serialul Kyle XY. Femeia stie cum sa faca personaje simpatice. Din pacate natura serialului este una care nu permite prea multe episoade care sa devieze de la triunghiul romantic central. Cel putin By the light of the moon a fost o exceptie, si d-asta mi-a si placut.