The Vampire Diaries – 2×18 “The Last Dance”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Cred ca incep sa inteleg ce se intampla. Mystic Falls da atatea petreceri pentru ca nu este nici un club in oras. Nu au decat Mystic Grill la urma urmei. Prin urmare se organizeaza o petrecere dedicata anilor ’60 in sala de sport a liceului. Si aici Klaus in costumul lui de Alaric, planuieste eliminarea asului din maneca al echipei Salvatore. Bonnie.
Sa stabilim de la inceput. Acesta a fost un episod bun. Despre care voi vorbi uneori ironic. Daca ai o problema cu asta, nu mai citi. Multumesc. Si acum ne intoarcem la transmisia noastra obisnuita.
Unde saptamana trecuta am avut de-a face cu o gramada de tradari si rasturnari de situatie, saptamana asta The last Dance este o afacere simpla.Pana unde esti in stare sa mergi ca sa protejezi persoana iubita. Da, pana la urma nu este o tema tocmai noua pentru Vampire Diaries, dar provoc pe oricine sa gaseasca niste idei cu adevarata noi in entertainmentul narativ de astazi. Tot ce poti sa faci este sa scoti versiuni noi of the same ol’ crap. Si ce s-a intamplat saptamana asta a fost o versiune bunicica.
In primul rand pentru ca il puneai pe Alariklaus in mijlocul actiunii. Matt Davies a avut ocazia sa se distreze putin cu scenariul lui. “The 60′s? They sucked!” Oh, cat de evil si malefic este personajul asta sa zica asa ceva! Bine macar ca i-a recunosct pe The Beatles. The last Dance este prima noastra ocazie sa facem cunostinta cu adevarat cu Klaus. Si deocamdata sincera sa fiu, parca e un Damon mai batran si oleaca mai hardcore. Se aseamana cu Elijah doar din punctul de vedere al lipsei de mila si al sadismului, dupa cum vedem cand o pune pe Katherine sa se tortureze singura. Nu cred ca Damon i-ar face asta cuiva, dar cred ca ar fi in stare sa “take the pain” cum a facut Klaus atunci cand voia sa o impinga pe Bonnie la moarte.
Dar lui Klaus, cel putin varianta Light care se afla in corpul lui Alaric, ii lipsete calmul, disciplina si eleganta lui Elijah. Pe scurt, pare genul de vampir care desi a trait cateva mii de ani, nu s-a maturizat nici cat o ceapa degereata. Daca mergem mai departe, atunci Klaus si Elijah par a fi o versiune antica a lui Damon si Stefan.
Episodul a avut un inceput mai slow, dar odata ce am ajuns la petrecere poveste a intrat intr-un ritm mai okei. Iar ritmul a fost setat de Ian Somerhalder and his awesome dance moves. Pe moment am avut un spectacol Dancing with the Vampires.  Dar a fost fun sa vezi cum cuplurile fac schimb de parteneri pentru ca toata lumea sa fie la curent. Stefan si Caroline, mereu splendizi impreuna. Iar Damon si Bonnie, phew… a fost destul de fierbinte dansul lor. In lumea scriitorilor de fanfic, cuplul Damon/Bonnie are ceva adepti. Nu cred ca se va intampla in vecii vecilor in serial, dar este interesant de vazut ca actorii pot sa lucreze bine impreuna in mai multe combinatii, nu doar cele standard.
Dar daca tot am adus aminte de Bonnie, merita complimentata si Kat Graham. Bonnie went all Carrie on the m***er fucker. Personajul Bonnie nu a avut dintotdeauna cea mai calda primire din partea fanilor, dar trebuie sa recunosc ca fata a ajuns luptatoare. O luptatoare vreau sa vad, nu un martir. Si fata de cat de mult il ura pe Damon la inceputul sezonului, este oarecum ironic ca tocmai el a fost cel care i-a oferit solutia salvatoare. Tot ce a stiut Stefan sa faca a fost sa fuga la Elena sa-i spuna ce avea prietena ei de gand. Paracios mic si puturos ce e.
Poate ca ma iau nitel de Stefan ca a dat fuguta la Elena ca un paracios mic si puturos, dar adevarul este ca unul dintre momentele mele preferate a fost cel dintre Stefan si Jeremy. Acu fratiorul Eleni a fost dintotdeauna cam emo si deprimat, dar macar in scena aia deprimarea lui a primit o motivatie excelenta. Pe de o parte sora s-ar putea sa moara, sau prietena. Chiar am inteles pe moment lupta din sufletul lui.  Si faptul ca i-a adus aminte lui Bonnie de “trecutul” sau amoros. Priceless. Cred ca cel putin in parte, de aceea Bonnie a supravietuit in cele din urma. Bineinteles inca mai avem nevoie de ea pentru finala, dar nu o sa poata sa moara pana cand nu se desparte de Jeremy. Altfel ar deveni cam ridicol. Trei iubite moarte in doar doua sezoane. That’s a nasty record.
Dupa punctul culminant al luptei dintre Klaus si Bonnie, din fericire pentru noi episodul a continuat sa scoata artileria grea.  Felicitari lui Jeremy si Bonnie pentru modul subtil in care au facut reclama la AT&T.
Tringhiul Damon/Elena/Stefan nu este neaparat elementul meu preferat, dar cred ca cel putin de data asta a fost dezvoltat intr-un mod interesant si mai putin melodramatic. Damon ii spune clar Elenei ca este in stare sa sacrifice pe oricine pentru ea. Dar ce Damon nu intelege este ca asta nu conteaza neaparat ca o bila alba pentru el. Feelingul meu este ca tocmai pentru ca Stefan NU ar sacrifica-o pe Bonnie pentru Elena, este motivul pentru care fata il iubeste. Fata de Damon, Stefan stie ca exista lucruri mai naspa pe lumea asta decat moartea. Damon este un supravietuitor dar in acelasi timp este dependent de durere. Asa ca pentru el nu prea conteaza cum traiesti, doar sa traiesti. La final Stefan il confrunta pe Damon si sper din suflet sa nu fi inteles ca si el trebuie sa-si schimbe tacticile ca sa fie mai mult ca fratele sau cand vine vorba de apararea Elenei.
Intrebarea mea pentru Damon dupa comentariul “it will always be you” este… si daca trebuie sa aleaga intre Stefan si Elena? Then what?
Nu prea am vorbit de Caroline si Matt pentru ca nu au fost in episod asa de mult. Dar nu cred ca este o coincidenta ca s-au dus imbracati in costume de Jackie O. si JFK. Sa ne amintim cum s-a terminat povestea aia. Am spus deja despre Matt ca si-a semnat condamnarea la moarte. Este chiar trist sa o pe Caroline vezi cum se agita si se bucura ca sunt impreuna. Si totul nu este decat o minciuna.
Saptamana viitoare… Elijah se intoarce. Ha, ce bine. Ma intreb daca o sa vedem la inceputul episodului viitor cum Elijah se trezeste si e luat pe sus si aruncat din casa pentru ca acum casa e Elenei si ea nu l-a invitat inauntru. :p
Just one more thing. It’s been emotional.