The Vampire Diaries – 4×04 “The Five”

: Se stabileste miza pentru acest sezon, gaseste leacul!

Leac pentru vampirism, huh? Ok… presupun ca pot sa ma joc. Desi ma asteptam for once sa faca si orasul asta ceva intr-o directie sau alta, ma asteptam in sfarsit sa avem un sezon in care sa NU fie vorba despre Elena. Pentru ca la inceputul sezonului au murit niste oameni si mi s-a parut ca au murit cu un scop (mai precis s-au omorat). Ar fi fost interesant daca ar fi murit in mod special pentru ca vanatorul sa vina in oras.
Dar se pare ca momentan povestea oamenilor nebuni care strang vampiri in ferme de animale a fost lasata pe planul doi pentru a ne concenta asupra acestei povesti cu vampiri si leacuri.
Nu s-a intamplat mare lucru in episodul acesta in materie de actiune pentru ca am fost prea ocupati cu expozitiunea si ca atare, cu flashback-urile. Asa ca inchide gura si ciuleste urechile, pentru ca universul Vampire Diaries a mai pornit intr-o expansiuThe Vampire Diaries – 4×04 “The Five”ne, de data asta cu mii de ani in urma cand exista o tagma de vanatori.
L-am vazut din nou pe Elijah ceea ce a fost un punct luminos in toate tenebrele trecutului familiei lui Klaus. E bine ca ne aducem aminte din cand in cand si de Elijah. Tare curioasa sunt ce fel de fiica era Rebekah pe vremuri si recunosc ca mi s-a parut interesanta ideea ca ea sa se indragosteasca de un vanator si vice versa. Very Buffy-like. Dar pana la urma stim ca in familia aia Klaus poarta pantalonii si el ia principalele decizii.
Connor a fost in centrul povestii dar a fost un personaj pasiv pentru ca povestea a fost tesuta mai mult sau mai putin in jurul sau, fara ca el sa faca mare lucru. Pana si Stefan a fost redus la gradul de side-kick al lui Klaus (din nou), ceea ce este putin enervant. Stefan, serios acum, de cate ori s-a intamplat sa faci cu Klaus o treaba, pana si o placinta, si sa iasa bine?
Stefan este mult prea increzator pentru binele sau.
Mi se pare putin ridicola ideea ca cu cati vampiri omori mai multi cu atat tatuajul invizibilo-multidimensional creste mai mult. Pentru ca leacul ar putea fi folosit sa vindece vampiri nu? Pai si de ce trebuie sa moara vampiri pentru asta, pentru ca la o adica inseamna ca omori pe niste indivizi care ar putea foarte usor sa fie oameni? It’s a little ridiculous is all I’m saying.
Mai degraba tot omori la ei pana gasesti o chestie care sa-i omoare pe toti. Asta are mult mai mult sens.
In alte parti ale serialului, Damon si Elena se distreaza pe campus ca studentii asa. Ce mi s-a parut cel mai amuzant este felul in care cei trei s-au trezit invitati la o petrecere de Halloween si au facut rost pe nepusa masa de costume. Dar pe Damon chiar il cred cand spune ca POATE sa se controleze pentru ca nu-si face mustrari de constiinta ca fratele sau.
Dar imi aduc eu aminte de o vreme acum nu foarte mult timp cand avea MARI mustrari de constiinta. Mai ales cand omora gagici fara probleme cam prin sezoanele 1-2, asa ca Damon, hai sa fim sinceri. In principiu ai dreptate, dar you have some issues too.
Humanity switch? O urasc. Urasc ideea, urasc conceptul, urasc absolut tot in legatura cu conceptul asta si le-am urat dintotdeauna, de cand a fost mentionat prima data. Este stupid, este ridicol, este contra tuturor principiilor si regulilor de character development. Ca exista niste oameni care au caderi nervoae, episoade psihotice si asa mai departe… oki. Nicio problema. Probleme de genul acesta si recuperarea care survine pot sa le accept, pentru ca fac parte din viata.
Dar humanity switch.. nu. De fiecare data cand aud pe cineva ca vorbeste de ea, un picut din aprecierea mea pentru acest serial se dezintegreaza.
Chiar mi-a parut rau pentru Rebekah in episodul acesta. Nu prea-mi place mie de personaje care cersesc mila si afectiune dar deh, dupa cateva secole in care le-ai incercat pe toate, poate ca si ideea de a fi o ratata patetica o atrage pe Rebekah cat de cat. A fost prostuta rau ca i-a lasat sa scape un secret atat de important pentru ca simtea ca Stefan o intelege, daca era desteapta folosea informatia respectiva in beneficiul ei. Dar probabil ca ciclul vampiritelor e mai ciudat si vine o data la cateva secole si tine cateva luni. Ca atare, este mai credula si mai emotiva in perioada aceasta.
Deci Elena invata sa se controleze in cele din urma, pentru ca este fata desteapta, dar isi sacrifica talentul de dansatoare pentru asta. Si la sfarsit plange putin pe umarul lui Stefan pentru ca she can’t be a blood-slut and enjoy it too!