The Vampire Diaries – 5×01 “I Know What You Did Last Summer”

vampire diaries 1
Saptamana aceasta in premiera Vampire Diaries: Serialul nostru preferat cu vampiri s-a intors si… WHOA! Matt si Rebekah au avut un menage a trois cu o tipa!
Ahem… da…
Primul episod al sezonului cu numarul 5 a reusit performanta de a ne arata un serial refacut si familiar in acelasi timp. Pe de o parte am explorat universul studentiei cu Caroline si Elena, pe de alta parte am ramas in Mystic Falls unde Silas isi face de cap. Asa cum spuneam. Nou si totusi vechi. Mai ai nevoie doar de ceva imprumutat si de ceva albastru.
Elena si Caroline in calitate studente sunt bitchy, pur si simplu. In sezonul trecut, m-am plans de faptul ca personajele principale traiesc intr-o homeostaza perfecta si oricine o ameninta nu merita sa traiasca si mai mult ca sigur vor muri: asa cum s-a intamplat cu multe personaje care nu aveau absolut nicio vina, moralmente nu gresisera cu nimic. Megan este cel mai nou caz. O studenta ca oricare alta care a fost injurata de Caroline pentru ca a indraznit sa nu aiba numele in generic.
Faptul ca Elena si Caroline aveau sa fie nevoite sa depuna eforturi sa nu-si dezvaluie identitatea de vampiri mi s-ar fi parut o miscare buna. Am trait atat de mult in Mystic Falls unde toata lumea stie de vampiri si de alte tragedii, incat am devenit cam rupti de realitate pana si noi ca spectatori. Elena, Caroline, Damon si restul sunt monstri… Monstri atragatori pe care nu i-ai da afara din pat, dar totusi monstri. Si ar fi fost dragut sa avem din nou oameni care sa-i vada ca atare, sau macar ca pe o ciudatenie, fara sa fie psihopati. Din pacate Megan nu a avut viata lunga pentru ca a trebuit sa moara de dragul unui nou mister, de data aceasta unul care are legatura cu tatal Elenei.
Iar Elena si Caroline in pur stil de bitches erau mai preocupate de faptul ca cineva ar putea sa le descopere secretul decat ca o fata de 19 anisori cu toata viata inainte a picat moarta in fata lor. My heroes!
In Mystic Falls, Paul Wesley se distreaza de minune pentru ca nu mai trebuie sa-l interpreteze pe fatalaul de Stefan, decat cand se ineaca in repetate ori, which must really be fun. Stefan este un personaj care ma intereseaza momentan, pentru ca nimeni nu l-ar putea acuza ca-si opreste umanitatea. Ar putea sa faca asta si nu am simti ca serialul isi repeta un storyline de succes (pentru ca este vorba despre un context total diferit). On the other hand, din moment ce eu detest ideea de humanity switch as putea sa atrag atentia ca daca Stefan pur si simplu clacheaza si goes crazy (dupa trei luni si o infinitate de inecuri) ar fi mult mai interesant de urmarit his redemption si ar insemna mai mult pentru ca ar trebui sa se vindece singur. Dar ca intotdeauna, descinderea in nebunie, haos si crime in serie este un fel de robinet in Vampire Diaries. Il deschizi si il inchizi asa cum iti convine.
Povestea lui Silas nu m-a convins inca din simplul motiv ca este exact aceeasi placinta pe care VD ne-a servit-o de atatea ori pana acum. Doamne fereste sa vina X, Y say Z ca este sfarsitul lumii. Apare X, Y, sau Z si vedem ca de fapt este orice numai sfarsitul lumii nu. Pentru ca acelasi personaj are un alt plan care are nevoie de un alt doppleganger care sa aduca pe altcineva… si APOI clar, dar CLAR, o sa fie sfarsitul lumii.
Ce lucreaza in favoarea lui Silas este faptul ca 1. il joaca Paul Wesley, care iubeste sa fie the bad guy. 2. Telepatia chiar il face un personaj periculos pentru ca trebuie sa fie destept nu puternic.
He’s like an evil Professor Xavier… cu colti si abdomen in patratele.
Nu stiu ce s-a intamplat in pauza dintre sezoane dar am mai observat doua lucruri: Steven R. Deknight joaca mult mai prost iar Zach Roerig s-a facut mult mai hot. Poate ca nici materialul nu-l ajuta pe Jeremy, dar nu-mi plac mie baietii astia deprimati care nu fac nimic cu viata lor si stau toata ziua sa vorbeasca cu gagica moarta. Matt s-a intors in oras fara vreo explicatie anume. Probabil ca s-a gandit ca dupa un threesome cu o europeanca si o vampiroaica, he should quit while he’s ahead. Povestea in care a fost implicat cu gagica misterioasa si her wizard friend mi s-a parut in plus in acest episod, un efort inutil de a da tuturor ceva de facut.
Bonnie… din pacate loviturile grele impotriva lui Bonnie nu s-au oprit, chiar de au trecut trei luni intre sezoane. Dupa toate cate a facut si cate a suferit, a fost nevoita sa-si priveasca tatal murind. Mi se pare de-a dreptul tortura din partea scenaristilor. Sunt anumite personaje care sunt menite sa sufere pur si simplu.
In cele din urma… Elena si Damon. Sunt happy, desi nu o sa o duca mult. Cele trei luni pe care le-au avut impreuna ar trebui sa le furnizeze scriitorilor de fanfiction destul material pentru urmatorul sezon. Si ma bucur sincer pentru the Delena shippers, eu sunt fericita cand fanii sunt fericiti. Fanii non-enervanti cel putin. Dar avand in vedere ca il are pe Damon acasa si mai important, ca este un VAMPIR, nu inteleg obsesia Elenei de a avea a college experience. Ce o opreste sa nu-si manance profesorul ca sa scape de un examen?