The Vampire Diaries – 3×02 “The Hybrid”

Consiliul Anti-Vampiri din Mystic Falls s-a intors! Alert the media! Asa cum am speculat in finalul recenziei trecute, Familiile Fondatoare din oras reintra in atentia noastra prin prezentarea lui Bill Forbes. Actorul care interpreteaza acest rol e Jack Coleman pe care multi il stiu din defunctul Heroes si nu am fost niciodata mai bucuroasa ca am renuntat la a citi spoilere si materiale despre show ca in acest moment. Aparitia lui a fost o surpriza totala pentru mine si Campania Anti-Spoiler 2011 s-a dovedit o idee minunata pe care o recomand cu caldura. Oricum, dincolo de surpriza aparitiei actorului, acest storyline e si cel mai interesant din episod, dar despre asta vorbim ceva mai incolo.
Sa incepem recapitularea propriu-zisa a episodului cu cea mai plictisitoare parte care, din punctul meu de vedere, a fost povestea cu Jeremy , Matt si fantomele. Mare lucru nu s-a intamplat pe acest plan, scenaristii se cam invart in jurul cozii, singurele lucruri notabile sunt ca Jeremy planuieste sa stabileasca un contact cu Lumea de Dincolo folosindu-se de niste informatii pe care le-a cules de pe internet si avertizarea pe care Jeremy o primeste de la Anna de a nu avea incredere in Vicki. Avand in vedere cat de mult mi-a displacut Vicki si cat de mult mi-a placut Anna cand erau in viata, aleg sa o cred pe Anna, cel putin pana la proba contrarie.
In Tennessee, aventurile lui Klaus si Stefan continua, cei doi ajungand unde isi are tabara haita de varcolaci despre care le-a spus Ray. Aici asistam la ceea ce ar trebui sa fie ultima parte a transformarii lui Ray in hibrid si anume activarea partii de vampir prin hranirea cu sange uman. Si cum o doamna varcolac a fost intr-atat de stupida incat sa-si aduca prietenul-om in mijlocul haitei in ajun de luna plina, respectivul prieten nu poate sfarsi decat rau, in cazul de fata el ii serveste drept gustare lui Ray. Stupiditatea nu e numai dureroasa, ci si contagioasa si il cuprinde si pe Klaus care nu are intelepciunea si precautia necesare pentru a astepta sa vada cum va decurge transformarea lui Ray si se apuca si-i omoara pe toti varcolacii din haita in vederea transformarii ulterioare.
Adevarul e ca m-as fi asteptat ca scenaristii sa distruga aura de rau absolut a lui Klaus la un moment dat, la fel cum au facut cu Damon sau Katherine carora le-au adaugat anumite trasaturi umanizante, dar nu m-am asteptat ca atat de repede Klaus sa fie infatisat fiind intr-atat de impulsiv si irational incat sa-si saboteze propriile planuri. As vrea ca el sa fie prezentat ca fiind crud, periculos, amenintator si diabolic de inteligent pentru ca a trait mult si are puteri extraordinare. Lasati-l sa fie rau, pur si simplu RAU, pentru ca show-ul asta are nevoie de un antagonist adevarat! Klaus a mentionat ca-si face armata pentru un razboi, dar nu precizeaza despre ce razboi e vorba. Sper doar sa nu fie impotriva vreunor fiinte supranaturale ultra periculoase si necunoscute, iar Klaus sa faca asta pentru a salva umanitatea sau ceva asemanator. Cum am spus lasati-l sa fie rau, egocentric si grandoman. Deocamdata, in ce priveste acest personaj, actorul face o treaba foarte buna, dar materialul care i se ofera nu e (inca) la inaltime.
Cand vine vorba de viitorii lui minioni, Stefan ii numeste sclavi, dar Klaus se pare ca are niste vederi politice de stanga, numindu-i “tovarasi” si, astfel, mai pierde niste puncte la capitolul “bad-ass” deoarece rolul de stapan de sclavi i s-ar potrivi mai bine. Vestea buna e ca, intr-adevar, Klaus are un motiv anume pentru care l-a ales pe Stefan vice-presedinte de partid si sper ca acest motiv ne va fi dezvaluit cat mai curand. Cand Ray scapa si-l musca pe Stefan, Klaus redevine bitchy si refuza sa-i dea lui Stefan sangele vindecator pana nu-l gaseste pe Ray. Sper ca momentul acesta nu a fost creat pentru a aduga tensiune deoarece e mai mult decat evident ca lui Stefan nu i se va intamapla nimic.
In paralel cu aceste evenimente, Elena pune in aplicare planul sinucigas nr. 48293. Dupa ce afla de la Tyler locatia haitei din Tennesse, il coopteaza pe un Alaric mahmur si semidezbracat care mai curand se astepta sa fie vizitat de amicul sau Damon decat sa plece pe urmele unei haite de varcolaci cu cateva ore inainte de luna plina, ca sa nu mai vorbim ca in acel peisaj mai exista si Klaus. Avand la dispozitie doar o parte dintre armele artizanale (tot mai diversificate) ale lui Alaric si absolut nici o idee despre ce ar putea face in caz ca dau peste Klaus, cei doi ajung in padurea din Tennessee. Alaric a avut totusi bunul-simt sa-l anunte pe Damon, care-si face intrarea in cel mai nimerit mod posibil, aruncand-o pe Elena intr-un lac. Fata asta chiar avea nevoie de o baie rece! Din nefericire, in ciuda stupizeniei si periculozitatii deosebite a misiunii, Damon este convins de Elena sa li se alature si calatoria continua.
In padure, cei 3 dau peste Ray pe care-l opresc folosind o grenada anti-varcolac continand planta wolfsbane. Desi intr-o prima faza il lasa legat de un copac, dupa caderea noptii dau din nou peste el si Elena admite in sfarsit ca misiunea e un esec. In timp ce ea si Alaric se retrag, Damon le faciliteaza acest lucru atragandu-l pe Ray dupa el. Se declanseaza o lupta intre cei doi si Damon e pe punctul de a fi muscat din nou de un varcolac, insa Stefan care era pe urmele lui Ray si zarise trio-ul mai devreme in padure, apare la momentul oportun si-l omoara pe Ray smulgandu-i inima. Urmeaza o noua conversatie intre Stefan si Damon, de aceasta data Stefan comportandu-se si vorbind ca Stefan pe care il cunoasteam si nu ca in episodul trecut. In final, Stefan aproape il implora pe Damon sa o tina pe Elena departe de el (adica de pericolul numit Klaus) .
In acest timp, in masina lui Alaric are loc una dintre scenele mele preferate din episod – discutia dintre Elena si Alaric. Asa cum am sperat, Alaric reconsidera decizia sa de a se muta din Casa Gilbert si, desi derutat in continuare, e mult mai receptiv la ceea ce-i spune Elena. Elena, care de fapt ii subliniaza ceea ce e super-evident – ca si ea si Jeremy, la fel ca Alaric, trec printr-o perioada dificila (duh! Copiii Gilbert au pierdut intr-un singur an ambii parinti, unchi, matusa, iubite, au “murit” si au inviat ei insisi de cateva ori – pentru oricine altcineva motiv serios de psihoterapie indelungata si/sau antidepresive) si sunt si ei singuri ca si Alaric. E singura varianta acceptabila in speranta ca se vor ajuta reciproc pentru a depasi acest punct al vietii lor. In plus, Ric primeste inapoi inelul Anti-Fiinte Supranaturale a lui John Gilbert pentru a fi si el oarecum mai protejat.
In padurea cu varcolaci, Stefan aduce cadavrul lui Ray in fata lui Klaus, iar acesta are un acces de furie din cauza ca ceea ce trebuia sa fie mica lui armata e acum doar o gramada de cadavre. El intelege ca ceva a facut ca transformarea sa nu se realizeze cum trebuie si, recapitulandu-si pasii, pare a realiza (imo) ca e posibil ca Elena sa nu fie moarta. Nu-i zice insa nimic lui Stefan a carui fata aproape il tradeaza in momentul in care Klaus spune:”I killed the doppelganger” si-i ofera in sfarsit sangele sau pentru a-i vindeca muscatura varcolacului. Oricum, e destul de clar ca transformarea varcolacilor nu a decurs asa cum trebuie din cauza ca Elena e inca in viata. In momentul in care Klaus isi va confirma acest lucru se va dezlantui infernul.
O noua conversatie intre Damon si Elena dupa intoarcerea acasa ne reveleaza faptul ca Damon a hotarat sa continue alaturi de Elena lupta pentru salvarea lui Stefan, fiind convins de atitudinea si actiunile lui Stefan din seara respectiva. Damon nu pierde totusi ocazia de a o determina pe Elena sa admita cu voce tare ca-i pasa si de el, desi acest lucru e oricum destul de evident, iar de o fiinta iti poate pasa in multe feluri fara a exista neaparat o componenta romantica si nu inteleg exact ce a urmarit Damon prin asta, desi probabil scenaristii se simt datori sa-i placheze pe numerosii fani Delena printr-o scena care poate indica posibilitatea crescanda pentru o relatie intre cei doi.
Am lasat din nou la sfarsit partea mea preferata din episod si anume storyline-ul cu Tyler, Caroline si parintii lor, activisti ai luptei anti-vampiri din Mystic Falls. In primul rand, Tyler a fost extraordinar tot episodul, de la faptul cum a realizat ca mama sa l-a testat daca e vampir punandu-i verbina in cafea, continuand cu ajutorul pe i-l ofera pentru ca simte ca i-l datoreaza Elenei si apoi discutia fara ocolisuri cu mama sa despre Caroline si ceea ce se intampla in oras si sfarsind cu faptul ca a luat-o pe d-na Lockwood cu el cand s-a transformat pentru a vedea cu ochii ei ce inseamna asta. Imi place sa vad cum Tyler evolueaza ca personaj si trebuie sa recunoastem ca de la inceputul serialului cand era doar un rich jerk inutil si pana acum s-a maturizat si s-a schimbat foarte mult, devenind pe zi ce trece la fel de frumos in interior cum e si in exterior (What? ! Fizic, Michael Trevino mi se pare cel mai atractiv tip din TVD. Daca nu sunteti de acord, asta e, chestie de gust! Pe locul 2 e Steven R McQueen  ) . Iar acum, ca totul sa fie perfect, sper ca el va fi cel care o va salva pe Caroline.
D-na Lockwood a actionat si ea cum a crezut ca e necesar, a investigat situatia pe cont propriu si e complet remarcabil ca vrea sa-si protejeze fiul si orasul. Dar, pana la urma, dintre toti membrii Consilului Anti-Vampiri ea are reactia cea mai empatica (sa nu uitam reactiile obtuze ale mamei lui Caroline cand afla ca fiica e vampir sau ale lui John Gilbert fata de implicarea Elenei in lumea supranaturala) si dupa ce asista la chinurile transformarii lui Tyler in varcolac isi da seama ca probabil s-a pripit in privinta lui Caroline (desi ceva indoieli a avut de la inceput) , si ca fiinta supranaturala nu inseamna neaparat un monstru ce trebuie automat eliminat, ci poate fi chiar cel de langa tine pe care-l iubesti si te iubeste si vrei sa-l pastrezi in continuare in viata ta. Incearca sa rectifice situatia sunandu-l pe Bill, dar acesta ii inchide telefonul in nas.
Soarta lui Caroline (care e incatusata intr-o pivnita, poor baby! ) e acum in mainile tatalui sau, Bill Forbes, cel chemat de Carol Lockwood pentru a se ocupa de situatie, un alt vampire hater cu pedigree. Desi mi-am dat seama cine e Bill inainte ca fiica lui sa spuna “Daddy”, a fost totusi un final reusit de episod. Per total insa, episodul mi-a placut chiar mai putin decat premiera, partea cu varcolacii mi s-a parut destul de neinteresanta si sper ca show-ul sa revina la ritmul obisnuit deoarece inceputul de sezon pare destul de poticnit si stiu ca TVD poate mai mult de-atat. Vreau sa vad mai multi Originali! Si, bineinteles, pe Elijah…no, I won’t let this go!