The Vampire Diaries – 4×12 “A View to a Kill”

*inspira adanc* Ah, I love the smell of vampire genocide in the morning!
Pai nu v-am spus eu dragii mei in urma cu cateva saptamani chiar… ca Jeremy va fi pus in pozitia de a ucide un original si mai mult ca sigur acel original va fi Kol, pentru ca nimeni nu o sa se atinga de Rebekah sau de Elijah. Deci ascultati de Diva voastra, ca stie ce zice saraca.
Acestea fiind spuse, nu am urat total acest episod, spre deosebire de ultimele cateva saptamani, desi recunosc ca prabusirea mentala suferita de Klaus la sfarsit este probabil motivul principal pentru care vizionarea episodului s-a terminat cu good feels din partea mea. Karma este o curva ciufuta si ma bucur ca dupa cate a facut (baie de sange dupa baie de sange si uciderea mamei lui Tyler) Klaus sufera si el putin.
Daca stai sa te gandesti (si eu cam trebuie sa stau sa ma gandesc pentru renceziile astea), de fapt Kol a existat doar pentru expozitiune (“Aoleu, Silas e naspa!”) si crima (“Aoleu, acum si Klaus o sa fie naspa”). Kol in sine nu este important, moartea lui nu este importanta decat prin ce efecte va avea.
Jeremy si-a completat tatuajul, deci acum au cale libera spre leac. Klaus s-a suparat rau de tot si sper ca pe undeva prin lume si pe Elijah il mananca nasul si se gandeste ca s-a mai intamplat vreo grozavie cu familia lui.
Ce este si mai anormal este ca desi par sa se fi intamplat atat de multe saptamana aceasta, pana la urma o buna parte de episod nu au fost decat personaje care au pierdut vremea cu alte personaje. Stefan a trebuit sa o retina pe Rebekah, Elena a trebuit sa-l retina pe Kol si Klaus a pierdut vremea cu Damon.
Conversatia dintre Klaus si Damon a fost geniala pe mai multe nivele. In primul rand pentru ca scenaristii parca au vorbit cu fanii lor: “cum dracu se face ca Elena i-a iertat toul lui Damon”. Eu personal nu m-am intrebat niciodata chestia asta (asa si e criminal in serie, tot arata ca Ian Somerholder), dar se pare ca avem un raspuns din partea lui Damon: “eu sunt rau cu un scop”. L-as fi crezut daca nu mi-as fi adus aminte ca cele mai mari bazaconii pe care le-a facut vreodata, le-a facut atunci cand era nervos sau se simtea vulnerabil (primele doua sezoane mai ales).
Deci imi place ca te complaci in pozitia de martir Damon, dar I don’t really buy it. Nici de la tine, nici de la frati-tu.
Pe un alt nivel, vad ca rotitele se intorc pentru the redemption of Klaus, pe care nu voi fi in stare sa o cred prea curand. A facut prea multe prostii sezonul acesta. Singurul pe care-l cred in stare sa faca ceva in privinta asta este din nou, Elijah. Dar nu o sa cred ca dragostea unei femei bune (vezi Caroline) ar fi in stare sa-l schimbe pe Klaus. M-am bucurat ca a suferit, dar nu cred ca a suferit destul. Nici de departe.
Apropo de suferit… Sunt cu adevarat sfasiata mental in privinta Elenei in episodul acesta. Pe de o parte imi place ca a preluat initiativa, ca arata putin tupeu… atata tupeu incat sa omoare un original .Pe de alta parte, nu-mi vine sa cred ca nici macr o data nu a fost adus in vedere faptul ca totusi… au comis un genocid vampiric. Prima data cand s-a intamplat asta cu Finn… oki, nu s-a stiut. Dar Elena nu are absolut nicio remuscare ca a ucis posibil mii de vampiri. Acum nu zic sa planga si sa faca criza de nervi… bai dar o amarata de mentionare colo, o urma de regret.
La urma urmei ea, Caroline, Stefan si Damon sunt toti vampiri. Pana acum ni s-a spus in continuu ca a fi vampir nu inseamna neaparat ca devii automat evil. Cum poate sa fii oki sa omori mii de creaturi la fel daca nu mai inocente ca tine?
In plus, ma sacaie atunci cand personajele folosesc replica: “Nu am avut de ales”. Intotdeauna exista o alegere.
Bonnie a avut parte de cateva momente tensionate cu familia ei, dar nu au fost o pierdere totala de timp. Bonnie chiar a ajuns desutl de badass si i-a adus aminte lui taica-su ca tot orasul are nevoie de ea, nu doar prietenii sai. Nici pe maica-sa nu am mai vazut-o de ceva timp si marturisesc ca si uitasem de ea. Imi pare rau de Jeremy ca in ciuda faptului ca este un vanator si are super-puteri bengoase, in episodul acesta a fost doar o marioneta de manevrat. Daca stau bine sa ma gandesc, asa a fost de la inceput.
Dar uciderea unui original cred ca ar fi trebuit sa fie momentul sau de glorie. El sa o faca, el sa demonstreze ca este puternic si masculin si se da cu Axe… nu sor-sa! Care si-asa, imi este foarte greu sa cred ca Elena si Jeremy cel neputincios ar fi putut sa-l dea gata pe Kol. Asta daca fac abstractie de prostia lui Kol de a purta singura chestie din univers care poate sa-l ucida la el. Tot nu am inteles ce legatura avea verbina din apa cu abilitatea lui Kol de a o compelui pe Elena, pentru ca nu-i ca si cum Elena se indopase cu verbina. Stefan avea obiceiul acesta si pana si el a fost brain washed de catre Rebekah.
Apropo de Stefan si Rebekah. Cei doi si-au petrecut timpul in anii ’80, cu tot cu coloana sonora propice si diferite referinte la pop-culture-ul specific perioadei. A fost nostalgic, a fost dulce, a fost pe scurt… manipulare emotionala. Pentru ca Stefan is good at that shit si Rebekah este prea distrusa emotional ca sa-i mai pese. Aparent… Sper ca a meritat mica ei fantezie. Nu de alta, dar si-a pierdut un frate din cauza ei. Si spre deosebire de Klaus, nu pare prea dispusa sa-i pedepseasca pe cei vinovati.