The Vampire Diaries – 2×09 “Katerina”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Elena se duce sa vorbeasca cu Katherine despre ce naibii se intampla. Damon si Rose se duc sa vorbeasca cu un vampir cu 4 doctorate despre ce naibii se intampla. Intre astia doi, we better learn something!
Katerina este un intreg episod devotat cautarii de informatii, pentru ca knowledge is power. Intermitent avem de-a face cu romantism adolescentin si putina badasserie gratie prezentei adevaratului vampire gangsta’, Elijah. Daca in episodul trecut nu a facut o impresie dincolo de faptul ca are o barbie demna de basme, de data asta Elijah cred ca s-a demarcat drept tipul cu care nu vrei sa te pui. Ce mi-a placut insa ca baiatul este un adevarat gentleman. A lasat o bacnota de 100 de dolari unui cersetor ca sa-i foloseasca maruntisul pe post de artilerie. That shit is smooooth.
Intr-un episod Vampire Diaries in care nu avem nici o petrecere este clar ca nu se vor intampla foarte multe. Insa Katerina a fost un episod necesar pentru conturarea povestii sezonului. Si daca serialul continua in ritmul sezonului trecut, cel putin avem convingerea ca pana la final, tot acest set-up va fi rezolvat intr-un fel sau altul. Orice poveste buna are nevoie de flashback-uri, iar Katherine ii ofera pe tava toata povestea Elenei, cu tot cu dialoguri in bulgara. Cum a ajuns ea din Bulgaria unde era cam flusuratica, in Anglia unde era si mai flusuratica de data asta cu un scop. Sa facem abstractie de faptul ca istoric vorbind, nu vad cum puteai sa ajungi din Bulgaria otomana in Anglia in secolul XV asa usor. Si in nici un caz nu ar fi vorba de faptul ca ai fost “izgonita” in Anglia. E ca si cum pe mine m-ar izgoni parintii sa traiesc in Dubai.
Dar nu ti se pare ca Nina Dobrev este foarte sexy cand vorbeste in bulgara?
Episodul acesta ne ajuta sa o intelegem pe Katherine mai bine, desi stiam deja despre ea ca nu este chiar atat de eviiiiil, din episoadele trecute si flashback-urile cu Stefan. Fata chiar l-a iubit pe Stefan, dar este interesant ca pana la final, s-a dovedit ca Elena si Katherine ar avea mai multe in comun decat ar crede. Katherine si-a pierdut familia si asta este o mare sursa de durere pentru ea orice ar zice. Elena este ingrozita ca familia ei ar putea fi urmatoarea.
Intre timp, Rose si Damon se duc sa vorbeasca cu baiatul care de cateva secole isi continua educatia superioara. Daca Slater a mers la atatea facultati, cum a reusit sa faca asta fara un inel care sa-l ajute? Internetul nu exista decat de 20 de ani ca sa-si fi luat diplomele online. Decat daca la american night-school chiar inseamna NIGHT SCHOOL. Mi-a placut de Slater in putinul timp pe care l-am petrecut impreuna. Mi se pare interesanta ideea ca exista vampiri atat de diferiti de Damon sau Stefan sau Caroline, care au trait mult si bine pentru altceva decat crime, sange si femei usoare. Intr-un singur schimb de replici cu Damon, Slater a reusit sa-si construiasca o personalitate pentru ca este evident ca cei doi nu s-ar suporta in viata de zi cu zi. Pacat insa ca nu a servit decat rolul de plot device si asemenea lui Lexi, si-a luat-o pana la finalul episodului.
Am aflat deci ca originalii pot sa farmece si alti vampiri. Dar vampirii ai mai slabi, sa le spune the vanilla vampires, sunt perfect constienti de ce se intampla chiar daca nu se pot abtine sa duca la capat poruncile. Prin urmare scena in care Slater a fost nevoit sa se ucida singur este cu atat mai puternica. Saracul baiat era constient de ce se intampla. Ceea ce-l face pe Elijah cu atat mai badass.
In aceeasi scena aflam ca Elijah lucreaza cu noua familie de male witches din oras, Luka si cu taica-su. Bineinteles ca imediat cum au pasit in fata camerelor, alarmele mele s-au declansat. Mai ales in privinta tatalui lui Luka, dar cand Bonnie a auzit ca este vorba de “warlocks” ma mir ca nu a tresarit. Din cate stiu eu, warlock niciodata nu are o conotatie pozitiva. Fata asta nu a vazut filmul!?
Una dintre scenele mai placute si pozitive in acest episod care a fost foarte trist pe alocuri, este cea in care Caroline il scoate pe Stefan la un ceai. That was sweet si ma bucur ca scenaristii si-au dat seama ca au dat peste ceva cu relatia Stefan/Caroline. Sper sa continue sa-i mai puna pe cei doi in contexte asemanatoare. In schimb Rose/Damon nu mi se pare la fel de interesanti impreuna si I don’t know de unde naibii a venit scena de sex de la final. Oki, Rose a trecut printr-o experienta dramatica, iar Damon este dupa cum stim topit dupa Elena si poate avea nevoie de putina atentie feminina. De fapt ma insel, imi dau seama de unde a venit. I just don’t really care.