The Vampire Diaries – 3×10 “The New Deal”

Happy New Year, TVD peeps ! Cele 8 saptamani de pauza au trecut ca vantul si rezidentii din Mystic Falls s-au intors cu un nou capitol de aventuri supranaturale si drama. First thing’s first – mi-a placut foarte mult acest nou episod al show-ului. Am fost foarte spoiled (stiu ca am zis ca nu mai practic sportul asta, dar orice dependent mai are si cate o recadere) deoarece criticii si bloggerii tv din State au primit screenere cu episodul de mai bine de o saptamana. Bineinteles ca au avut interdictie sa divulge spoilere majore, dar fiecare a publicat anumite informatii si, tragand linia, am reusit sa ajung la niste concluzii – de exemplu, printr-un proces de eliminare mi-am dat seama ca Jeremy va fi personajul care va parasi orasul in acest episod, fapt care m-a pregatit intr-un fel pentru aceasta despartire si m-a ajutat sa nu ma intristez atat de mult cum s-ar fi intamplat in cazul in care n-as fi stiut.
Iar, per total, acest episod a avut un vibe care mi-a amintit de a 2 a jumatate a sezonului  1 (perioada in care eu am iubit acest show cel mai mult ) si cred ca de aceea mi-a placut atat de tare si, in momentul in care s-a terminat, m-a facut sa-mi doresc sa-l revad cat mai curand. Cine a citit recenzia mea la finalul mid-season stie ca, desi acel episod mi-a placut in general, nu am fost prea incantata de felul in care el s-a incheiat si anume cu Stefan furand sicriele lui Klaus, enervandu-l teribil pe acesta si declansand practic un razboi care ar putea avea ca victime colaterale toti locuitorii din Mystic Falls. Inteleg ca asta genereaza drama si Stefan vs Klaus poate fi foarte entertaining, dar felul in care drama  a fost creata nu mi se pare a fi unul natural, ci ales for drama’s sake. Totusi, avand in vedere ca imi place Ripper!Jerk!Stefan si il ador pe Klaus, iar razboiul dintre ei ii permite lui Klaus sa mai ramana in Mystic Falls (si in show), sunt dispusa sa inchid ochii la neajunsuri si sa ma bucur de acest storyline in continuare.
Mystic Fall e in prag de Klaus-ageddon (cum ne anunta Damon) si eroii nostri se asteapta la consecinte serioase in urma tentativei esuate de a-l omori pe Klaus. Cea mai adecvata rezolvare de moment e, in viziunea lui Damon bineinteles, sa te imbeti in timpul zilei la Mystic Grill…yay, TeamAlltheWhiskey! Numai ca Alaric (care a revenit la sentimente mai bune fata de Damon – yay,bromance!) pare a fi depasit faza alcoolica a vietii sale si e preocupat de Jeremy. In urma despartirii de Bonnie, a problemelor cu Anna si a faptului ca a fost concediat de la Grill, Jeremy e pe punctul de a regresa la adolescentul-problema pe care l-am intalnit in debutul show-ului.
“New Deal” e, din punctul meu de vedere, episodul lui Jeremy. Stiu ca pe final a existat acel moment “istoric” super-asteptat de ani de zile care a aruncat in aer fanii Delena si care va fi in centrul majoritatii comentariilor, dar pentru mine acest episod va ramane in memorie ca “episodul Jeremy”. Din pacate, asta coincide si cu momentul in care ne luam ramas-bun de la acest personaj (eu sper ca doar pentru o perioada, nu pentru totdeauna). In debutul episodului, Jeremy isi petrece timpul cu fostul sau frenemy, Tyler, care l-a invitat sub pretextul de a crea ceva bonding pe marginea relatiilor esuate cu Bonnie, respectiv Caroline. Baietii beau bere, iar Jeremy se antreneaza cu armele anti-vampirice ale lui Alaric. Si cel mai important: coeficientul de hotness al acestei scene e enorm pentru ca Michael Trevino si Steven R McQueen sunt atat de atractivi din punct de vedere estetic. Sorry, dar acest lucru trebuia spus…again! Daca nu ma credeti, just rewind….
Ceea ce nu stie Jeremy e ca Tyler are o misiune de la Klaus in ceea ce-l priveste si anume de a-i lua bratara cu verbina pentru a putea fi compelled. Jeremy il aduce pe Tyler chiar la el acasa si, intr-un act de rebeliune fata de Alaric si Elena, il invita pe acesta in resedinta Gilbert (fapt care va conta probabil la un moment dat). Cu aceasta ocazie, Tyler ne ofera o mica lectie de mitologie a hibrizilor, explicand ca acestia pot fi omorati doar prin taierea capului sau smulgerea inimii si care e  diferenta dintre siring si compelling. Alaric si Elena il incoltesc pe Tyler in legatura cu statutul sau de minion al lui Klaus, dar Tyler e convins ca situatia nu e chiar atat de rea si ca el inca poate avea libertate de decizie. Inteleg de ce ar trebui sa fie prudenti si sa nu aiba incredere in Tyler,dar tot nu inteleg de ce oamenii astia ii reproseaza lui Tyler conexiunea cu Klaus. Nu e ceva care a fost ales/decis de Tyler, el a fost victima unor evenimente pe care nu le-a putut controla. Whatever…
Speaking of Klaus, acesta isi face prima aparitie in episod la Grill impreuna cu un hibirid care o urmarise pe Elena chiar in dimineata acelei zile,sporindu-i senzatia generala de paranoia. Damon crede ca el si Elena vor fi pur si simplu omorati acolo in mijlocul barului, dar Klaus e calm si chiar rezonabil (dupa standardele lui Klaus!). El isi doreste sa afle ce s-a intamplat cu Rebekah si, bineinteles, unde se afla Stefan. In mod surprinzator anunta ca ar dori sa se stabileasca in Mystic Falls si ca nu-l intereseaza sa se razbune pe ei atat timp cat isi va primi familia inapoi (serios, cand vine vorba de Klaus, mai rezonabil de atat nu se poate. Nu ne tot povestesc ei ca e cel mai eeeevil, razbunator, necrutator etc?! Hmm,nu s-ar spune. Daca ar fi fost asa, mai intai le-ar fi smuls inimile si ar fi pus intrebarile mai tarziu).
In tot acest timp Bonnie are niste vise cu sicriele lui Klaus. In aceste vise,intr-unul dintre sicrie se afla Klaus insusi mort si cu medalionul Vrajitoarei Originale in maini (really,show?! Could you be more obvious?! smh). In urma acestor vise, Bonnie merge la ruinele casei unde se afla spiritele vrajitoarelor moarte si acolo il intalneste pe Stefan care ar dori sa se alieze cu ea pentru a tine sicriele aflate in acea casa ascunse in continuare.
Una dintre cele mai fascinante scene ale episodului are loc la Casa Salvatore, unde Klaus ii face o vizita lui Damon. Oh man, as putea urmari un show in care tot ce se intampla e un sir infinit de replici sarcastice, zambete ironice, day-drinking, amenintari voalate si chiar conversatii banale intre Damon si Klaus pentru ca, daca fiecare dintre cei doi are partea lui de awesome, impreuna sunt magnifici! Coeficientul de hotness din confruntarea Klaus-Damon (I tell you, those bitches got swag!) ii face concurenta celui de la scena Jeremy-Tyler, desi din motive usor diferite …  In fine, Klaus ii explica despre furtul sicrielor si doreste ca Damon sa participe activ in gasirea lui Stefan. Damon refuza pentru ca e Damon si Klaus trece la o demonstratie de forta….prin telefon.
Jeremy care in prealabil fusese compelled primeste un telefon de la Klaus (ce imi place cand vampirii astia isi fac o parte din compelling prin telefon, imi amintesc ca si Jenna s-a injunghiat in urma unui constrangeri asemanatoare din partea lui Katherine) si ca urmare, dupa ce isi lasa Inelul Magic in casa, merge si se aseaza in mijlocul strazii unde e pe punctul de a fi lovit de o masina condusa de hibridul Tony. In ultimul moment Alaric se arunca in fata masinii si il salveaza. Alaric este omorat, dar el are inelul asupra sa si revine la viata (se considera ca moartea a avut cauza supranaturala pentru ca masina era condusa de un hibrid.Eh,sa zicem…), insa ulterior apar niste complicatii si Alaric se simte foarte rau. Hibridul Tony profita de situatie dorind sa obtina o invitatie in Casa Gilbert (chipurile pentru a-l vindeca pe Alaric cu sangele sau intr-o prima faza). Insa Jeremy devine dintr-o data uber-badass si ii taie capul lui Tony cu un cutit de transat carnea. In acest moment imi pare tare rau la gandul ca nu il vom mai vedea pe Jeremy pentru cine stie cat timp deoarece ar fi avut potentialul ca, sub indrumarea lui Alaric, sa devina un Teenage Sam Winchester si sa fie nu numai hot ,dar si awesome. Sighhh….
De altfel, Jeremy  e fantastic mai tot episodul, nu numai atunci cand il omoara pe Tony. Dupa ce Alaric e lovit, Jeremy il confrunta pe Tyler in ce priveste actiunile sale de a-l ajuta pe Klaus care aproape l-au costat viata. Tyler pretinde ca nu si-a dorit un astfel de deznodamant, dar in urma adevarurilor despre Klaus pe care Jeremy i le arunca in fata, incepe sa-si dea seama ca acum lucreaza in slujba Raului si ca de fapt Klaus are un control enorm asupra vietii si actiunilor sale. Tot Jeremy face una dintre cele mai de bun-simt afirmatii facute de cineva in TVD vreodata atunci cand le sugereaza lui Damon si Elenei sa plece naibii din oras si sa incerce sa duca o viata linistita altundeva. Intotdeauna m-am intrebat de ce nu aminteste nimeni de aceasta alternativa. Bineinteles ca daca ar pleca, nu am mai avea drama si nu am mai avea show, dar pur si simplu imi doream ca macar o data un personaj sa aduca in discutie aceasta varianta care e atat de logica. Asa ca ma bucur ca a facut-o Jeremy. That boy was on fire last night!
Bonnie o informeaza pe Elena depre locatia lui Stefan si fata il ia pe Damon si merge la casa parasita. Elena incearca sa-i explice lui Stefan despre consecintele colaterale ale planului sau de razbunare, dar lui Stefan pur si simplu nu-i pasa, ceea ce din punctul meu de vedere e una dintre cele mai villanesti actiuni ale lui Stefan de pana acum. Nope, tot nu-l inteleg pe Stefan, asa cum nu l-am inteles nici la finalul episodului trecut. Deci, in viziunea lui Stefan, Klaus i-a luat totul (ceea ce e,oricum, foarte discutabil) si acum, ca si-a recuperat liberul-arbitru, el alege sa trateze situatia in acest fel foarte periculos in loc sa mearga si sa discute rezonabil si pe indelelte cu Elena si cu fratele sau despre tot ce s-a intamplat. Daca Elena si Damon nu au renuntat sa spere in el pe atunci cand omora oameni, acum cu siguranta ar fi stat la discutie, fiind dispusi sa-i asculte explicatiile. Dar, hai sa nu mai o lungesc cu acest subiect pentru ca risc sa ma enervez si nu vreau pentru ca mi-a placut prea mult acest episod si nu vreau ca nimic sa strice asta.
Dupa ce Elena pleaca, Stefan are o confruntare cu Damon si ii spune in sfarsit ca l-a salvat pe Klaus pentru a-i salva viata lui Damon. Scenele dintre cei doi frati sunt ca de obicei gold, fie ca se lupta, fie ca doar discuta. Stefan crede ca trebuie sa existe o alta metoda de a-l omori pe Klaus (lol no,show, de unde nu era nici o metoda de a-l omori pe Klaus si tocmai din asta provenea spaima foarte mare fata de el, acum a inceput sa apara, in mod convenabil, cate o noua metoda la fiecare 5 episoade! I can’t even…*smh*). Damon vrea sa se implice si el in planul lui Stefan impotriva lui Klaus, iar Stefan accepta, cu conditia sa nu-i spuna Elenei despre asta.
In final, Stefan ii arata sicriele Originalilor aflate chiar in acea casa, protejate de spiritele vrajitoarelor moarte printr-o vraja de invizibilitate (vai, ce-mi place ca vrajitoarele sunt pur si simplu de partea lui Stefan pentru a-l distruge pe Klaus, nedand doi bani pe vietile nevinovatilor care ar putea fi pierdute in aceasta vendetta. In TVD, witches are the worst!). Cel mai important e ca unul dintre cele 4 sicrie nu poate fi deschis si deja toata lumea speculeaza despre cine ar putea fi acolo: Vrajitoarea Originala? Fratele geaman al lui Klaus? The Original Petrova? Sau varianta mea preferata so far – doppelganger-ul lui Klaus  ? Sper sa nu fie Vrajitoarea Originala pentru ca au spus deja ca ea nu a devenit vampir si dupa 1000 ani moarta ar trebui sa fie oale si ulcele. In plus, Klaus si Rebekah au ingropat-o si acea scena a fost aratata in 3×08. Totusi, cred ca varianta cea mai probabila e sa fie Original Petrova…vom vedea.
Sa vorbim acum despre unul dintre subiectele mele preferate: Klaus. Rezolutia mea de Anul Nou in ce priveste TVD a fost sa incerc sa-mi diminuez atasamentul fata de acest personaj pentru ca povestea se indreapta inevitabil spre moartea sa la finele acestui sezon (sau, Doamne fereste, poate chiar mai devreme) si ma va afecta foarte mult acest lucru, mai ales ca mi-au murit atatea personaje preferate in 2011 in show-urile pe care le urmaresc. De-abia ce am vizionat primul episod pe 2012 si deja rezolutia mea s-a dus naibii pentru ca personjul imi place si mai mult decat inainte. Cred ca au reusit sa faca o treaba destul de buna cu el, personajul evoluand de la villain-ul unidimensional de la finele sezonului 2, intr-un bad guy mai nuantat care mai in fiecare episod capata ceva profunzime ca personaj. In acest episod il vedem facand planuri sa-si construiasca o resedinta in Mystic Falls, nu numai pentru el, dar si pentru restul familiei sale. Deja ma intristeaza faptul ca mai mult ca sigur nu se va putea bucura deloc de ea. Mi-a placut mult scena in care Elena l-a chemat sa faca “a new deal” pentru a-l proteja pe Jeremy, oferindu-i-o pe Rebekah. Cred ca Elena a facut lucrul corect aici si e una dintre rarele ocazii in care mi-a placut de ea in ultimul timp. In plus l-a pus destul de bine la punct pe Klaus in discutia pe care au avut-o, explicandu-i de ce Stefan e problema lui acum. Culegi ce semeni…or something!
Klaus tine intr-adevar mult la Rebekah si relatia cu ea e atat de importanta pentru el incat a preferat sa o pastreze “moarta” decat sa infrunte in acest moment (deja complicat) o discutie dureroasa despre ce s-a intamplat cu 1000 de ani in urma cu mama lor. Klaus continua sa se arate indiferent fata de oameni si sa-i vada ca pe niste fiinte nesemnificative(“the means to an end”, cum il spala pe creier pe Tyler), dar in multe momente el insusi pare incredibil de uman. Si cand spun “uman” nu echivalez acest cuvant cu “bun”, ci uman in sensul ca inca nu e imun la o serie de emotii specifice oamenilor. A trait 1000 de ani si tot nu a reusit sa fie complet detasat, indiferent fata de toata lumea si prin asta invulnerabil. Scena in care baga din nou pumnalul in Rebekah, cerandu-si totodata scuze a fost deosebit de trista.
La spital, Alaric o intalneste pe doctorita Meredith Fell (probabil ruda de-a lui Logan “Scum” Fell [btw, remember that douchebag?], membra a Familiilor Fondatoare) si avem un nou personaj feminin in distributie, pentru ca, sincer, imo era o problema de timp pana cand sotia lui Paul Wesley avea sa primeasca un rol in acest show. Fanii cartilor TVD sunt si ei fericiti deoarece acolo exista un personaj Meredith (desi probabil foarte diferit de personajul din show). Se pare ca producatorii show-ului sunt ca niste zane care indeplinesc toate dorintele de pe forumuri pentru ca acest personaj era de mult timp cerut de fandom. Dintr-un punct de vedere e bine, dar cand incepi sa lasi fanii sa aiba prea multa influenta, urmarile nu vor fi bune…
Cea mai heartbreaking scena a episodului e cea in care Jeremy e compelled de Damon (cu consimtamantul lui Alaric si al Elenei) pentru a parasi orasul si a merge sa locuiasca in siguranta la niste rude din Denver. Cum am mai spus, sper ca el sa revina la un moment dat si pun aceasta plecare pe seama faptului ca momentan scenaristii nu stiu exact ce sa faca in privinta acestui personaj. Good-bye, sweet prince!
In finalul episodului a avut loc scena care a fost asteptata de atata timp de fanii Delena. Dupa ce Damon ii spune Elenei despre motivul pentru care Stefan l-a salvat pe Klaus, iar Elena ii multumeste pentru faptul ca i-a fost alaturi in aceasta perioada grea, Damon recunoaste ca in aceste conditii se simte vinovat pentru ceea ce simte pentru ea. Initial, el pare a lasa balta subiectul si pleaca, dar se razgandeste si se intoarce pe veranda si o saruta pe Elena care nu se opune. Pai, daca tot se simte vinovat macar sa existe un motiv serios….Lol, imi dau seama ca shipperii Delena sunt in al 9 lea cer (cred ca am auzit vibratii in univers de la tipetele lor de bucurie, so I’m happy for them), iar shipperii Stelena sunt furiosi peste masura si unii chiar ameninta ca nu vor mai urmari show-ul (so I’m sorry for them), dar eu nu o sa insist deoarece chiar sunt neutra pe aceasta tema si deja am destule batai de cap cu faptul ca mi-e frica sa intru pe tumblr sau sa citesc comentarii veninoase despre episod si Stelena vs Delena care imi vor ruina placerea urmaririi show-ului. It is what it is….
Una peste alta, a fost un episod minunat (a fost scris de Michael Narducci, unul dintre scenaristii mei preferati ai TVD) si, desi personajul meu feminin preferat (Caroline) a lipsit, s-au intamplat atatea lucruri incat la finalul episodului am fost foarte multumita. Dupa cum stiti, asta nu se intampla prea des  Ne intalnim saptamana viitoare cand vom asista la un nou capitol din Stefan vs Klaus si toata nebunia generata de aceasta confruntare.