The Vampire Diaries – 4×23 “Graduation (final de sezon)”

vampire diaries
Ziua Absolvirii in cel mai prost liceu din SUA, Valul e franjuri si Bonnie e cu un picior in groapa. Acum ce facem?
Astfel se termina unul dintre cele mai frustrante sezoane din scurta istorie a acestui serial. Si la cat l-am injurat pe parcurs, finala aceasta m-a uns pe suflet ca o alifie. For the most part. Pentru ca desi interactiunile romantice si non-romantice dintre personaje parca au mai spalat din pacatele unui sezon schizofrenic, pana la urma trebuie sa inghitim si gustul amar al unei alte promisiuni neindeplinite (ca Mortii vor imparti dreptate) si al altei idei care se repeta (the fucking doppleganger).
Dar finala a servit drept un fel de scuza din partea scenaristilor pentru tot haosul creat in sezonul patru si este destul de diferita de finalele pe care le-am avut pana acum pentru ca nu se intampla asa de multe. Cu exceptia ultimelor 5 minute, serialul este mai interesat sa repare si sa vindece, decat sa socheze. Ceea ce este revigorant pentru un serial care a mizat dintotdeauna pe socuri ieftine (moartea lui Jeremy fiind unul dintre low points).
Sa incepem cu “repararea” lui Bonnie, care a fost folosita si refolosita ca un Sfant Gral al Salvarilor de Ultim Moment. Bonnie, saraca, a trecut prin multe… si in acest ultim episod este intruchiparea Altruismului with really nice shoes. Pe parcursul celor 45 de minute, Bonnie este mai ingrijorata sa nu-si lase prietenii sa afle ca a murit, sa le ofere o zi de absolvire perfecta si sa-i asigure lui Jeremy un loc inapoi in pe taramul celor vii.
Continuam cu Elena, care si-a recunoscut statutul de “emotionless bitch” pe care l-a avut jumatate de sezon. Elena de data aceasta mi s-a parut combinatia perfecta intre human-Elena si vampire-Elena. A pus suflet in ce a spus, a avut compasiune, a avut curaj dar in acelasi timp a fost si o fetita stupida in love… si l-a ales pe Damon. Asta este conversatia si acesta este momentul de care aveau nevoie fanii Delena. Nu prostia aia de scena de sex de la jumatatea sezonului cand Elena era sired. Aia a fost o bazaconie, intretaiata cu schemele lui Caroline si Stefan.
Scena dintre Damon si Elena a fost esenta Vampire Diaries: “I’m fucked up and you’re fucked up so let’s get even more fucked up together”. Si Stefan este “not not okey” cu asta pentru ca Stefan chiar este fratele mai cu picioarele pe pamant dintre cei doi. O data ca nicioadata fratii au facut un pact ca indiferent pe cel pe care il va alege Elena, celalalt se va cara din oras. Stefan, fiind baiatul bun, s-a tinut de cuvant. Dar Damon… Sunt gata sa pariez pe cerceii mei cu Darth Vader ca nu s-ar fi carat.
Dar he won the girl, facand decizii proaste si fiind un dobitoc, pentru ca de ce-ai avea nevoie de bun simt si inteligenta cand ai ochi ca ai lui Ian Somerhalder. Acum serios…
Dar ce este cel mai fain la acest triunghi romantic etern este ce s-a intampalt cand fratii Salvatore nu au fost acolo sa o salveze pe Elena. Cand in sfarsit fata noastra si cu Katherine au facut scandal pe holurile liceului. In sfarsit Elena s-a aparat. In sfarsit s-a aratat in stare sa se salveze singura. Chiar daca a fost putin cam prea “bataie de mate” si chiar daca nu inteleg de ce Katherine ar invidia-o asa de mult pe Elena… zic bine mersi ca in cele din urma Elena a fost tare pe pozitie si smechera pe deasupra cand a fortat leacul pe gatlejul lui Katherine. Cred ca a fost si o scena interesant de filmat. Nina Dobrev vs. Nina Dobrev, take 5!
Bonus. Acum ca domnisoara Katherine este om, Klaus poate sa foloseasca sangele ei pentru a mai face hibrizi. Hihihi.
Apropo de Klaus, a venit si el prin oras cu o lista de things to do: sa ucida o vrajitoare inviata din morti cu o palarie de absolvent, sa-l vindece pe Damon, sa ii jure iubire vesnica lui Caroline. You know, the usual Klaus shit. Klaroline este un fenomen interesant pe care nu l-am aprobat niciodata dar l-am urmarit cu atentie. Si cred ca asta este cel mai bun sfarsit posibil pentru ei, chair daca mi se pare usor necaracteristic pentru Klaus sa foloseasca cuvantul cu “l”, mai ales stiind ca este tatal unui bebelus demonic despre care inca habar nu avem cum naibii a aparut. Dar cum am zis, fara Klaus in peisaj, plecat la New Orleans, Tyler trebuia sa se intoarca.
Iar Caroline nu are cum sa plece, pentru ca s-a vazut in episodul acesta cat de importanta este pentru coeziunea grupului. Cine i-a ambalat pe toti? Cine este nazistul de la fiecare eveniment? Cine este mini-Lexi? Caroline bineinteles. Si ea si Lexi au folosit acelasi cuvant pentru a descrie relatia dintre Stefan si Elena: “epic”. Dar dupa cum bine a notat Lexi, un vampir poate sa aiba mai multe iubiri epice, daca isi permite chestia asta. E interesant de imaginat cum se petrec lucrurile pe lumea cealalta. Alaric tine cu Delena, Lexi tine cu Stelena, vanatorii tin cu oricine ar putea sa-i bata pe oamenii astia.
Iar Kol… Kol se gandeste de ce, la cat de simpatic este, nimeni din familia lui nu pare sa fi avut vreo problema cu trecerea sa in nefiinta. Mi se pare ca a fost o oportunitate pierduta sa ii ai pe Kol, pe Rebekah si pe Klaus in acelasi oras in acelasi timp si sa nu ai macar o scena cu toti trei. Si episodul a promis multe la inceput, referitor la apocalipsa mortilor. Dar daca este ceva care chiar m-a enervat este modul in care aceasta promisiune nu a fost indeplinita. Vanatorii au fost jucati pe degete, pe Connor abia l-am vazut, Kol a ramas prins intr-o pestera, vrajitoarele s-au speriat de o palarie de absolvent. A fost un haos din punctul acesta de vedere. Kol a promis un iad pe pamant, dar nu am primit decat cateva bombe artizanale.
Ma bucur ca s-a intors Jeremy si ca Alaric a continuat sa fie la fel de awesome ca inainte (cred ca el si Lexi ar face un cuplu fain in lumea cealalta) dar sa vorbim putin si despre Stefan the doppleganger. Mai precis, sa punem intrebarea de ce? De ce sa reluam aceasta idee care oricum era cam stupida. In primul rand, natura l-a creat pe Stefan la cateva mii de ani dupa ce SIlas a murit, ceea ce nu mi se apre tocmai echilibrat (desi e posibil sa fi fost si alti Silas dopplegangers, desi m-as mira). Mie mi se pare ca Paul Wesley i-a “afumat” bine pe scenaristi intr-o zi (only the finest weed, crescuta special in Polonia) si le-a spus ca lui ii place mult de tot sa fie “ala rau” si vrea sa fie evil din nou.
Prin urmare Silas va fi jucat de… Paul Wesley, dupa ce ne-am cacat atata pe noi cu halucinatiile lui peste. Really? In primul rand, Silas se pare ca poate sa fie oprit de o simpla vrajitoare care sufera de PMS si este prin urmare, extrem de motivata, hormonal vorbind. In al doilea rand, nu cred ca sunt pregatita de inca un sezon cu Silas cel obsedat sa moara. Sigur se va inventa un ceva si mai ridicol decat leacul. Damon l-a mintit pe Vaughn ca l-a aruncat pe Silas pe fundul lacului. Nu este deloc o idee rea. Why couldn’t we go with that?
In schimb Stefan a ajuns pe fundul lacului, intr-un mod asemanator cu Angel la finalul sezonului 4 din serialul omonim. Si este ironic, pentru ca Stefan era deja un o copie a lui Angel, cu “hero hair” si tot.
Astfel se termina cel de-al patrulea sezon al TVD. Delena in sfarsit fac sex fara sentimente vinovate, Jeremy s-a intors, Matt a plecat in croaziera cu Rebekah sa faca sex… sau sa invete sa traiasca. Oricum sexul sigur va fi implicat. Ce parere aveti si credeti ca finala a mai spalat din pacatele sezonului?