The Vampire Diaries – 2×20 “The Last Day”

Welcome back, Tyler!
Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Klaus ne arata ca si-a facut lectiile la scoala de Big Bads si are un plan de rezerva Tyler se intoarce in oras cu o noua freza. Damon actioneaza din disperare ca sa se asigure ca cel putin o versiune a Elenei supravietuieste sacrificiului.
Vai de unde sa apuc episodul asta. A fost episod de build-up pentru ca nu prea ai cum sa-l vezi scos din ordinea sezonului. A fost un episod dezvoltare personala pentru ca Elena si Stefan trebuie sa discute niste chestii serioase. Dar in acelasi timp am avut o gramada de momente surprinzatoare si intorsaturi de poveste. Este cam mult, dar totul este destul de bun.
In lumea nebuna nebuna nebuna a Vampire Diaries, mai ai nevoie de cate un moment de respiro din cand in cand. Un moment acolo ca sa absorbi ce se intampla .Dar in pura traditie VD, pana si iesirea asta a lui Stefan si a Elenei la iarba verde a fost precipitata de o rabufnire protectoare a lui Damon. Ca sa se asigure ca Elena supravietuieste, i-a turnat pe gat din sangele sau de vampir. Este o reactie tipic de disperata pentru Damon si mai mult, din cauza regretelor pe care le-a avut tot episodul, s-a bagat singur in bucluc. Pentru ca Damon a trebuit sa faca pe resemnatul dupa boacana sa.
Ca atare cand a fost pus in pozitia de a-l ucide pe Tyler sau a-i da drumul, i-a dat drumul. Ca tot l-am mentionat pe Tyler. S-a intors si el in oras din locul unde se duc varcolacii hot sa-si rezolve crizele de identiate (probabil San Francisco). Baiatul mi s-a parut cam sters in acest episod dar sper sa aiba momentul sau de stralucire pana la finalul sezonului, dar este mai calm si mai cumpatat ceea ce poate nu e un lucru rau. Mi-a placut ca atunci cand s-a trezit alaturi de Caroline inlantuit de perete, nu a facut ca toti dracii. In saptamanile petercute cu Jules probabil ca I s-a explicat. Luke dude, weird shit will happen. Deal with it. Ca atare a asteptat calm sa I se explice ce se intampla si chiar a avut o discutie de la suflet la suflet cu Caroline.
Pe vremuri o data ca niciodata Elena mi s-a parut o imitatie mai inalta si putin balbaita a Bellei, dar daca mai avea cineva dubii in privinta diferentelor fundamentale dintre cele doua, atunci sa le arunce pe fereastra. Elena pusa fata in fata cu posibilitatea de a fi vampirizata a actionat mai intai prin negare, furie, resemnare… si apoi am facut ocol sa ne intoarcem la furie. Elena a parut dintotdeauna mai mare decat e, dar cat mi-a placut de ea ca a recunoscut ca este doar o adolescenta. Si desi este indragostita de un vampir, nu este inca destul de matura pentru a lua decizii pe viata si pe moarte. Cand Damon face ce face, Elena intreaba: “Cum a putut sa-mi faca asta?”, adica cum a putut sa lipseasca de dreptul de a alege singura. Este si prima oara cand o aud pe Elena ca she actually gives a shit about her life, dupa ce tot sezonul a incercat sa se sacrifice singura.
Dar asa si trebuie nene. Esti tanara, esti frumoasa. Live a little.
Ultimele 10 minute sunt destinate construirii unei finale palpitante. Damon se da de ceasul mortii ca sa incerce sa o salveze pe Elena si la cat de lup singuratic (sorry Tyler) vrea el sa fie, nu se sfiaza sa ceara ajutorul oricui ii pica in cale. Katherine, Alaric… chiar si idiotul de Matt. Oh yes, there will be blood. Din pacate dupa aceasta finala, am impresia ca ramanem fara personaje secundare. La anul trebuie sa aducem niste prospaturi nene.