The Vampire Diaries – 3×19 “Heart of Darkness”

E destul de ciudat ca pentru 2 episoade consecutive (facand abstractie de cele cateva saptamani de pauza dintre ele) am avut exact aceeasi reactie fata de cele intamplate in show. Mai exact, si de aceasta data, ca si la episodul trecut, deja prevazusem/speculasem cam tot ce urma sa se intample cu mult inainte de vizionarea efectiva (ajutata si de prietenii canadieni de la departamentul Promo) si totusi experienta urmaririi episodului a fost placuta, iar “Heart of Darkness” a intrat in categoria episoadelor bune de TVD (cel putin dupa standardele mele).
A fost un episod in care povestea principala care urmareste gasirea ultimei tepuse de Stejar Alb care poate omori un Original si consecintele descoperirii efectelor liniilor de sange ale vampirilor s-a intrepatruns frumos cu niste subploturi urmarind evolutia unor relatii sentimentale care sunt atat de gustate de mare parte a fandomului TVD (in principal, Damon/Elena si Tyler/Caroline). Din punct de vedere geografic, actiunea s-a desfasurat pe 2 planuri : in Mystic Falls unde pe de o parte Stefan si Klaus incearca sa-l forteze pe Alaric sa dezvaluie ascunzatoarea tepusei, iar pe de alta parte Tyler se intalneste dupa ceva timp cu iubita sa, Caroline, si in Denver unde Elena si Damon merg pentru a-l aduce acasa pe Jeremy si a afla prin intermediul abilitatilor acestuia de a interactiona cu fantomele cine este cel care a dat nastere liniei lor de sange. In plus, Elena vrea sa afle mai multe despre posibilele ei sentimente fata de Damon.
Alaric e tinut in pivnitele Vilei Salvatore care par a fi proaspat curatate, imbunatatite si redecorate ceea ce e usor amuzant, dar e logic avand in vedere cata lume ajunge pe rand sa petreaca un sejur pe acolo. Celula subterana, dar sa fie macar de 3 stele ca doar fratii Salvatore isi permit. Stefan e cel insarcinat sa-l pazeasca pe Alaric pana in momentul cand alter-ego-ul acestuia, Killaric, isi va face aparitia si va putea fi chestionat despre locatia tepusei. Desi Stefan pare mult, mult mai rezonabil decat a fost in ultimele luni, el pretinde ca va fi gata sa-l tortureze pe Alaric daca nu va ramane o alta solutie pentru a afla despre tepusa promisa lui Klaus.
Matt e insarcinat sa o distraga pe Rebekah (si ea interesata in obtinerea tepusei) si dupa ce o ajuta pe aceasta la pregatirea unui nou bal tematic la scoala (pe care-l vom vedea in episodul urmator) o conduce pe fata acasa si pare numai zambet si bunavointa. Rebekah e suspicioasa, mentionanad “tot ce i-a facut familia ei lui Matt”….wait,what?! Da, Kol a incercat sa-l omoare la bal si…cam asta e tot ce i-au facut Originalii lui Matt. Dar, serios acum, cine nu a incercat sa omoare pe oricine altcineva in orasul ala? Ca si cum asta ar mai conta? Adica, Stefan si Damon au omorat-o pe sora lui Matt si acum sunt BFFs! Stiu ca a fost in sezonul  1 si show-ul a “uitat” de chestia asta, dar eu tin scorul pentru ca ipocrizia constanta a personajelor si/sau fandomului TVD ma determina sa fac asta. Ca sa nu mai spun ca Matt l-a omorat pe Finn in episodul trecut ceea ce consolideaza ideea ca o crima nu mai e de mult un dealbreaker in show-ul asta cand vine vorba de unele relatii si nu inteleg cum Rebekah are acum o discutie atat de cordiala cu el, ba isi mai cere si scuze. Parca in episodul trecut era foarte revoltata cand Klaus a fost nonsalant fata de moartea lui Finn. Nu mai spun ca daca nu ar fi fost dezlegata vraja prin care Originalii au fost uniti, Rebekah ar fi fost si ea moarta in urma faptului ca Matt l-a omorat pe Finn. This show!
Stefan si Alaric au o conversatie interesanta in timpul in care asteapta sa-si faca aparitia alter-ego-ul sau psihotic. Alaric incepe sa-si faca o introspectie incercand sa gaseasca explicatii privind comportamentul lui Killaric. Stefan propune ipoteza conform careia ura exagerata a lui Killaric fata de vampiri provine din ce s-a intamplat in trecut cu Isobel si Jenna, iar Alaric remarca amar ca in ciuda acestor intamplari, el a ajuns prieten cu vampirii si un slayer ratat. Dar ceea ce il afecteaza cel mai mult pare a fi convingerea ca acest alter-ego al sau e o parte integranta din el si ca, mai mult, aceasta latura criminala il reprezinta inevitabil pe el ca individ. Stefan care e expert de talie mondiala in ceea ce priveste ura de sine incearca sa-i explice ca e vorba doar de o anumita parte din el – partea intunecata care exista in fiecare. Presupun ca unul din scopurile acestei scene a fost sa sugereze o paralela intre Alaric/Killaric si Stefan/Ripper!Stefan.
Aceasta discutie este intrerupta de catre Klaus care a venit sa ia tepusele si care, atunci cand Stefan ii explica de ce mai trebuie sa astepte pentru ultima dintre ele, vrea sa-l omoare pe Alaric. Stefan se trezeste povestindu-i toata povestea cu liniile de sange (wow, ce simplu a fost, ma gandeam ca vor pastra secretul mai mult timp). Cand Klaus intelege noile implicatii care se adauga faptului ca Stefan asteapta aparitia lui Killaric, se hotaraste sa grabeasca procesul si-i suceste gatul lui Alaric, pe ideea ca atunci cand va reveni la viata (datorita Inelului) va fi in psycho-mode (pentru ca de obicei asta se si intampla).
In acest timp, in Denver, Elena si Damon il gasesc pe Jeremy la un antrenament de baseball si ii solicita ajutorul pentru a o contacta pe Rose si a afla care dintre Originali este stramosul lor. Jeremy spune ca trebuie sa se intalneasca cu un prieten care, bineinteles, e Kol care isi face aparitia in maniera spectaculoasa aplicandu-i lui Damon o bata de baseball in figura. Daca am regretat vreodata ca nu am umplut recenzia cu .gif-uri, asta e…lovitura lui Kol a fost un home-run  (ps – pentru puristii limbii romane, imi pare rau, dar nu stiu care e echivalentul acestui termen din baseball in limba romana!). Din pacate, imediat dupa, show-ul uita din nou ca, Kol e un Original si Damon ii baga o tepusa in el cu foarte mare usurinta. Momentele astea cand isi bat joc de mitologie ma enerveaza cel mai tare. De ce naiba nu s-au gandit cand au creat anumite reguli ca nu vor fi in stare sa le sustina pe parcurs?! Chestia asta cu Damon et co doborandu-i cu atata usurinta pe Originali a devenit ridicola. Si cred ca in ultimele episoade situatia se va inrautati…
Dar sa revenim…Jeremy reuseste sa intre in contact cu Rose si, slava Domnului, de aceasta data nu ne este oferit un raspuns instant la intrebarea cine e generatorul liniei lor de sange, Rose fiind transformata de o vampirita pe nume Mary si nestiind cine a transformat-o pe Mary (sincer totusi , din punctul de vedere al telespectatorului avizat, asta cam e o pierdere de timp, pentru ca toata lumea suspecteaza deja pe buna dreptate ca Elijah e stramosul lor si daca nu e asa o sa-mi mananc palaria. Si nici macar nu am o palarie…o sa cumpar una si o sa o mananc. Dar presupun ca anuntul va fi facut in maniera pompoasa in ultimul episod, probabil de catre Elijah insusi, pentru ca luna mai e luna de Sweeps si e imposibil ca el sa nu apara in acest final de sezon care e deja supra-discutat si supra-promovat).
La resedinta lui Klaus, Rebekah are surpriza de a da peste maica’sa. Fata nu e la fel de binevoitoare cum a fost cu Matt si in discutia care urmeaza ii reproseaza faptul ca a vrut sa o omoare. Esther pretinde ca i-a urmarit in detaliu intreaga existenta din Lumea de Dincolo (ewww, creepy), dar o tine pe a ei in ce priveste exterminarea vampirilor. Numai ca i s-a cam terminat benzina, avand in vedere ca isi tragea puterea din linia vrajitoarelor Bennett care acum e intrerupta, si corpul ei isi pierde puterea vazand cu ochii. La acest moment al episodului era deja destul de clar pentru multi dintre cei care urmaresc cu atentie ce va urma pentru Rebekah si Esther, dar revelatia oficiala a fost pastrata pentru final. Klaus se intoarce si el acasa la timp pentru a vedea corpul inert al mamei sale si “Rebekah” ii confirma ca aceasta a decedat.
Acum ar trebui sa vorbesc in detaliu despre ce se intampla in camera de motel din Denver intre Damon si Elena si treaba asta mi se pare al naibii de greu de facut. Cine e familiarizat cu recenziile mele ar trebui sa stie deja ca in ce priveste Delena vs Stelena eu sunt Elvetia. Cu mult timp in urma, recunosc ca ma intriga intr-o oarecare masura posibilitatea de a vedea o relatie intre Damon si Elena, dar atat au taraganat-o, atat s-au chinuit sa o tina la stadiul de “tease” fata de audienta, atat l-au “masacrat” pe Damon ca personaj incat la momentul actual am ajuns sa am fata de Delena aceeasi indiferenta pe care am avut-o si o am in continuare fata de Stelena. Imi dau seama ca pentru fanii Damon/Elena azi e ca in dimineata de Craciun si nu-si mai incap in piele de bucurie, iar pe de alta parte am citit si o gramada de comentarii pasiv-agresive sau pur si simplu agresive ale unor fani Stelena fata de ce s-a intamplat si chiar nu stiu ce comentariu interesant as putea eu adauga din pozitia mea de indiferenta fata de acest triunghi amoros.
Cred ca ar trebui sa mentionez ca aceste scene au fost bine facute si macar o data a fost interesant sa vedem cat de cat mai clar atitudinea Elenei fata de aceasta relatie. A fost bine sa o vedem cum il privea pe Damon si implicit cum se putea observa ca s-a oprit pentru un moment sa cantareasca sentimentele pe care le are fata de el. As vrea sa am si sa va pot oferi un link la un eseu bun al vreunui fan Delena care probabil a remarcat 100 de mici chestii/semnificatii pe care eu nu am putut sa le remarc pentru ca nu am acordat atat de multa atentie acestei relatii in acest sezon. Oricum, dupa multe priviri cu inteles intre cei doi, dupa o atingere usoara de maini plina de emotie in timp ce se afla intinsi pe acelasi pat, cei doi parasesc camera si pe culoarul motelului are loc o sedinta de make-out foarte fierbinte in care Elena participa complet. Fan sau nefan al cuplului – a fost HOT! Totul se duce naibii cand Jeremy ii intrerupe cu priviri acuzatoare, anuntandu-i ca Rose le-a comunicat adresa lui Mary in Kansas.
Intr-o scena desprinsa parca dintr-un episod de Supernatural, Elena, Jeremy si Damon ajung la casa intunecata si izolata a lui Mary. Din nou, m-am cam asteptat la ce a urmat, dar tot a fost entertaining de urmarit. Cei 3 o gasesc pe Mary moarta, rastignita pe un perete cu un tarus in inima. Da, Kol e deja acolo deoarece smart Klaus is smart si imediat ce a aflat de la Stefan despre povestea cu liniile de sange l-a anuntat pe Kol pentru ca si-a dat seama ca Team Mystic Falls cauta sa afle cine este creatorul liniei lor de sange pentru a evita sa-l omoare. Asadar Kol s-a pus pe treaba si a sters urmele si pentru ca e un psycho-jerk amuzant ii tachineaza pe Damon si Elena spunandu-le ca Mary a fost o “groupie” a Originalilor si a cam avut de-a face cu toti (yay, The Originals = rockstars!) si nu vor sti niciodata cine a generat linia lor de sange.
In plus, Kol vrea sa regleze conturile cu Damon pentru confruntarile anterioare si pentru moartea lui Finn si ii trage o bataie zdravana cu o bata de baseball de aluminiu. Well, asa mai merge la capitolul bad-ass, domnule Original. Lucrurile se opresc totusi la aceasta bataie. Oh, Kol, Y U NO KILL HIM ? Serios, cat de galanti pot sa mai fie acesti Originali fata de Damon care isi dedica intregul timp doar pentru a incerca sa-i omoare. Da, stiu, sunt ca un disc stricat, dar asta e, tot nu are sens faptul ca-l lasa in viata. Da, Damon e personaj principal si nu il vor omori, dar nu faptuI ca e personaj principal trebuie sa fie justificarea pentru faptul ca Originalii il lasa in viata, ci scenaristii trebuie sa gaseasca un motiv care sa aiba sens din punctul de vedere al povestii si de prea multe ori in ultimul timp nu au reusit sa o faca. *smh* Si cat de curand Originalii vor regreta amarnic acest lucru sau poate nici nu vor mai avea timp sa o faca pentru ca vor fi omorati de cei pe care inexplicabil i-au lasat sa traiasca. Kill or be killed…stia Damon ce stia cand se ghida dupa acest slogan.Sigh….
In acest timp, in Mystic Falls Alaric invie si ii propune lui Stefan sa-l atace cu intentia de a-l omori pentru ca alter-ego-ul sau, in dorinta de auto-conservare, sa dezvaluie in sfarsit, locatia tepusei. In ciuda anumitor rezerve initiale, Stefan il bate mar pe Alaric pana la momentul in care iese la suprafata Killaric. Dupa ce il ameninta si-l insulta pe Stefan, acesta se pierde cu firea si e pe punctul de a-l omori in sfarasit pana cand Killaric marturiseste ca a ascuns tepusa in pestera subterana unde nu pot intra vampirii. Klaus e incantat ca s-a aflat raspunsul la intrebare, iar “Rebekah” il preia pe Killaric pentru a merge in subterane si a scoate tepusa de acolo.
Klaus ramane la Vila Salvatore unde Stefan (vorbind in numele intregii audiente) il intreaba daca acum are de gand sa-l omoare, mai ales ca avut 2356547 de ocazii si motive pana acum sa o faca si Klaus ne explica din nou (in caz ca cineva nu a inteles ceea ce a aratat implicit in episodul trecut) ca ceea ce l-a oprit pana acum sa-l omoare pe Stefan a fost atasamentul fata de fostul sau prieten pe care a continuat (in mod naiv si patetic) sa spere ca-l va atrage din nou de partea sa. Bineinteles ca nici nu poate fi vorba de asa ceva, Stefan e acum ca nou, un Stefan Reloaded imbunatatit si imun la orice vine din partea lui Klaus. Oh, Klaus, daca te-ai opri si tu 5 minute sa analizezi situatia si sa intelegi cum functioneaza relatiile dintre persoane….
Damon si Elena au o noua conversatie dupa plecarea lui Kol si Elena admite ca aceasta calatorie de descoperire a sentimentelor a fost ideea lui Stefan si ca surpriza-surpriza, ea TOT NU STIE ce simte pentru Damon.[Nu inteleg cum vine treaba asta cu “nu stiu”. Da are 18 ani si da, eu la 18 ani, chiar fiind o persoana care a trecut prin mult mai putine evenimente tragice decat cele prin care a trecut Elena pana la aceasta varsta si care inevitabil au facut-o sa fie mai matura decat eram eu la 18 ani, tot stiam foarte clar ce fel de sentimente am pentru o persoana sau alta. Da, evident ca la 22 o sa gandesti altfel si la 26 altfel si tot asa, dar asta nu inseamna ca la 18 ani nu poti sa ai indeajuns discernamant incat sa realizezi daca si ce simti pentru cineva.Ma rog, poate e doar cazul meu…]Pacat de scenele anterioare din episod intre cei doi pentru ca scena asta a cam distrus buna parte din ce s-a intamplat atunci. Elena ii reproseaza ca de fiecare data cand l-a respins, Damon si-a pierdut controlul si a facut vreo tampenie monumentala, dar Damon ii raspunde ca de aceasta data nu-i va mai simplifica alegerea Elenei comportandu-se astfel. Mie toata scena asta mi-a lasat un gust amar si ma intreb ce au simtit fanii cuplului. In plus, e o noua modalitate de a taragana si mai mult luarea unei decizii in ce priveste viitorul triunghiului amoros.
Pe drumul de intoarcere, in masina, are loc cea mai slaba si enervanta scena a episodului, din punctul meu de vedere. Rose isi face aparitia langa Jeremy care nu e deloc incantat de o potentiala relatie intre Elena si Damon si incepe sa-i tina un discurs despre relatiile Stelena si Delena, discurs care suna ca si cum a fost preluat prin copy-paste din ceea ce, in esenta, spun shipperii celor doua cupluri pe forumuri de ani de zile. Mi-am dat ochii peste cap atat de tare pentru ca aceasta explicatie a lui Rose a fost atat de inutila si fortata si chiar e enervant din partea scenaristilor sa silabiseasca practic publicului ce inseamna fiecare dintre aceste relatii, mai ales prin intermediul unui personaj care a facut parte din viata lor atat de putin (asta exceptand situatia in care Rose sta si ii pandeste in continuu de pe lumea cealalta ceea ce din nou, ewwww,creepy!). Adevarul e ca atunci cand vad in show scene de genul asta care imi amintesc atat de bine de discutii din fandom ma irita. Inteleg sa tii cont de parerea fanilor, dar pana la un punct si problema e ca in ultimul timp am senzatia ca TVD isi sacrifica de prea multe ori procesul creativ pentru a intercala prea mult fan-service si daca in doze mici acest lucru poate fi amuzant si tolerat, cand se depaseste o limita incepe sa sune ca o gluma proasta.
Si uite ca aproape termin recenzia si am uitat sa vorbesc despre Tyler si Caroline. Hai sa numar pana la 10 ca nu cumva sa pun prea mult sentiment in chestia asta. Cineva de pe dashboard-ul meu care acum un an iubea acest cuplu la fel de mult cat il iubeam si eu a spus ca a simtit nevoia sa dea fast-forward peste scenele lor. Eu nu am putut sa fac asta pentru ca a trebuit sa scriu recenzia. Dar nu pot sa cred cat de prost gestioneaza acest show relatiile amoroase in general. De la inceput si pana acum nu au putut scrie/sustine in mod consecvent si appealing nici un cuplu in asa fel incat sa ma mentina atasata emotional de el pe o perioada lunga. Anul trecut pe vremea asta imi doream atat de mult ca Tyler si Caroline sa fie impreuna, relatia lor avea ceva profunzime si eram atat de investita emotional in ea si in sezonul 3 au reusit sa-mi distruga acest interes in doar 5-6 episoade in care aceasta relatie a fost transformata intr-o relatie superficiala bazata in principal pe sex, tipica serialelor pentru adolescenti. Dar cum exista un public destul de larg si pentru asa ceva…
Tyler se intoarce in oras si practic dupa nici 2 minute, el si Caroline sunt deja intr-o partida de sex in subteranele(!) de pe mosia Lockwood. Se pare ca Tyler a reusit sa rupa legatura de siring fata de Klaus (evident!), dar Caroline ii explica despre legaturile de sange si faptul ca, asa cum am anticipat, Damon & co nu dau 2 bani pe viata lui Tyler daca asta inseamna sa-l omoare pe Klaus. In momente dintr-astea ma intreb in ce fel functioneaza prietenia din acest grup pentru ca de prea multe ori ea pare sa curga doar in sensul intereselor lui Stefan/Damon/Elena, iar ceilalti trebuie sa se supuna si sa suporte orice pentru ca din motive necunoscute aceste 3 persoane sunt mai presus de celelalte persoane (nu numai in general, dar si in interiorul grupului lor). Ma intreb daca situatia ar fi stat invers si Caroline si Tyler ar fi avut un interes care ar fi presupus sacrificarea vietii lui Damon sau Stefan, daca treaba asta ar fi fost acceptata asa nonsalant de restul grupului. Lol, who am I kidding?!
Cineva spunea pe Twitter ca ar vrea sa vada un razboi civil intre cei din Gasca Vesela si adevarul e ca in conditiile date subscriu pentru ca e inacceptabil felul in care anumite alegeri (mai ales cele care nu sunt nici prea bine justificate) ajung sa-i afecteze pe membrii secundari ai grupului . Caroline pare foarte decisa sa mearga pana in panzele albe pentru a-i apara viata lui Tyler in cazul in care se va hotari eliminarea lui si relatia lor pare a fi pe o panta ascendenta pana in clipa in care Tyler (care din motive necunoscute nu merge sa doarma acasa la el) descopera pe noptiera lui Caroline desenul de la Klaus. Caroline il asigura ca nu e vorba de nimic deoarece Klaus (in viziunea ei) nici nu e capabil de sentimente, dar Tyler are o reactie exagerata fata de toata povestea. Oh, no, you didn’t, Tyler!
Daca imi displace ceva mai mult ca gelozia, e gelozia nefondata. O acuzi pe iubita ta din cauza ca ALTCINEVA are sentimente fata de ea?!  Ce vina are ea, care nu poate controla ce sentimente au alte persoane fata de ea? Importante sunt sentimentele ei si tocmai ti-a spus ca e dispusa sa lupte pentru tine si ca nu vrea sa te piarda sub nici o forma. Si ii intorci spatele fara sa o lasi sa explice ca NIMIC NU S-A INTAMPLAT pentru ca asta e si adevarul. Douchy move! Dar in traditia relatiilor adolescentine, supararea nu va dura probabil prea mult, tocmai pentru ca Tyler va fi probabil in pericol din cauza unui nou plan de a-l omori pe Klaus. Desi, cunoscand acest show si tendinta mega-suparatoare de a rezolva orice problema cu o vraja, e posibil sa o vedem pe Bonnie facand ceva pentru a rupe pana si o linie de sange, ceea ce e ridicol, dar nu m-ar suprinde la cate dude si lipsa de inspiratie a inceput sa prezinte mitologia TVD in ultimul timp. Si stati sa vedeti cum Tyler o sa dea de pamant cu Klaus pentru ca asa opereaza show-ul asta in unele momente (si nu, nu e doar sarcasm gratuit, ci chiar cred ca asta se va intampla efectiv).Ugh!
Finalul ne aduce revelarea faptului ca Esther e acum in corpul Rebekahi si Killaric este noul ei aliat in exterminarea rasei vampirilor. Si bineinteles ca ei inca mai au ultima tepusa din Stejar Alb.Ce s-a intamplat totusi cu corpul lui Esther? Chiar era pe punctul de a muri sau a folosit aceasta poveste ca o noua manipulare pentru a patrunde in corpul fiicei sale? Ugh, Esther,just DIE ! Incep sa-i inteleg pe cei care o compatimesc pe Rebekah non-stop.