The Vampire Diaries – 4×21 “She’s Come Undone”

vlcsnap-2013-05-07-09h32m28s241
 In mod ironic, Matt este singurul din grupa care se afla in pericol de a nu termina liceul.
Din cand in cand, TVD insista sa ne aduca aminte ca aceste personaje sunt la liceu desi 1. nimeni nu mai arata ca licean in serialul acesta si 2. de fapt nu merg la liceu ca sa invete, ci doar ca sa aiba conversatii tensionate pe holurile liceului. De cand a disparut Alaric nu cred ca am mai vazut interiorul vreunei clase.
Apropo. Devii tocilar sau ceva de genul cand devii vampir. Pentru ca dintr-o clasa cu Stefan, Elena, Caroline si chiar si Bonnie, mi se pare culmea ca omul care are cel mai mult timp si este cel mai cuminte si este singurul om normal… este in acelasi timp singurul care pica liceul. De cand se pricep creaturile intunericului sa toceasca asa bine?
Episodul a inceput bine si cred ca toata lumea care a injurat-o pe Elena s-a gandit ca in sfarsit va primi ce merita: BATAITZA. Dar pana la final episodul a luat o turnura tragica, avand in vedere cum s-a petrecut de fapt revenirea ei la forma deprimanta si bine-stiuta si in plus, pentru cateva minute am crezut ca mama ei, seriful Forbes, chiar va muri. Nu stiu daca scenaristii au vrut sau nu sa creeze o paralela intre cele doua forme de tortura la care au fost supuse Elena si Caroline, dar personal cred ca a fost o idee buna.
Atat Elena cat si Caroline s-au confruntat cu spectre ale trecutului. Atat Elena cat si Caroline au stralucit in momentele cele mai tensionate. Pentru prima data, mi-a placut de scorpia de Elena. Nu cand isi batea joc de Caroline, ci atunci cand vorbea cu Salvatore, pentru ca la cate necazuri au adus in viata ei, macar acum Elena sa le zica vreo doua.
Caroline a stralucit pentru ca si-a folosit sangele ca o injectie cu adrenalina cand a vazut ca mama ei nu poate sa-i bea sangele, salvandu-i astfel viata. Desi mi-a placut paralela creata, pana la urma episodul a subliniat inca o data marea problema a sezonului 4: Silas este un inamic de cacao. El prezinta cea mai mare amenintare cu care s-au confruntat personajele noastre pana acum and does anybody give a shit? Nu. Chair si dupa ce s-a confruntat direct cu el, Caroline saptamana viitoare se va intoarce la marea ei drama in viata. Absolvirea.
Bonnie s-a aliat cu Katherine si se pare ca se creaza premizele pentru ca Petrova sa se intoarca sezonul viitor ca principalul villain .Cel putin asa sper pentru ca abia astept sa scap de Silas. Dar din nou nu-mi sade bine ca pana la urma Bonnie nu rre nicio problema sa lucreze cu persoana care l-a ucis pe Jeremy (asta in cazul in care nu se pregateste sa o tradeze si pe ea).
Rebekah a fost o dulcica tot episodul, incercand sa-i ofere optiuni lui Matt. Daca nu as sti ca Rebekah se va cara in New Orleans si va continua sa fie o scorpie originala, probabil ca mi-ar placea mai mult de ea si de eforturile sale de a se schimba. Mi s-a parut cam fortata atitudinea ei fata de Matt, desi pot sa cred ca a avut dintotdeuna o afinitate pentru el. Dar I just find very hard to care. Rebakh, la fel ca Bonnie de altfel, nu a avut o reprezentare tocmai consecventa sezonul acesta
Eforturile de a o face pe Elena sa-si reactiveze umanitatea au fost pana la urma partea cea mai puternica a episodului, bazandu-se si pe cateva momente cu adevarat neasteptate. In primul ran Elena a sarit in fata trenului numit lumina soarelui, ca sa demonstreze ca ea are coaie mai mari decat Salvatore. Damon a intors apoi situatia in favoarea lui cand l-a ucis pe Matt. Va zic cu mana pe inima ca nu ma asteptam, si o data ce s-a intamplat, nu ma asteptam sa mearga. Dar Damon pana la urma cred ca o cunoaste pe Elena mai bine decat se cunoaste ea pe sine (desi pana la urma, toata situatia este responsabilitatea lui din moment ce el i-a spus sa-si opreasca umanitatea in the first place).
Mi se pare putin iritant ca pana la urma si Stefan a trebuit sa aiba ceva de facut si l-au pus sa fie Yoda pentru Elena. Search your feelings, use the force, calm the fuck down. Chestii de genul ala. Pentru ca, daca nu ati aflat ana acum, Elena nu se va multumi niciodata cu un singur frate, si va fi un triunghi romantic de acum si in vecii vecilor.