The Vampire Diaries – 4×19 “Pictures Of You”

vampire diaries
 Astept ca fratii Salvatore sa ajunga la concluzia pe care Bron i-a spus-o lui Tyrion in legatura cu Joffrey: “There is no cure for being a cunt”.
Si exact asta este Elena in momentul de fata. A complete and utter cunt. Nu e ca nu-i pasa, e ca ii pasa de toate chestiile gresite, ii pasa sa faca oamenii sa sufere. A nu-ti pasa si a fi sadica sunt doua chestii complet diferite. She enjoys making people suffer. Nu mi se pare ca se poarta ca o persoana care nu are emotii ci ca o persoana care nu are empatie. Empatia si emotiile sunt doua lucruri diferite. Ca poti sa fii cat de emotionala vrei and not give a fuck about people.
Acesta a fost un episod cu suisuri si coborasuri, iar intr-un sezon marcat numai de coborasuri, I’ll take what I can get. Elena a ajuns la ce… a doua prietena buna pe care a incercat sa o omoare? A treia de fapt daca o pui la socoteala si pe April, care s-a intors in episod asa cum se intoarce de fiecare data cand cineva trebuie sa fie ranit, manipulat, torturat, in general folosit ca o unealta.
Cine nu a fost o carpa si si-a adjudecat rolul de badass bitch a fost Bonnie, care a existat intr-o bula ciudata in acest episod. Era un outsider, statea cu Caroline sau cu grupul principal dar parca nu era all there. Parca era Carrie pe cale sa se intample si chiar asta s-a intamplat. Asaltata de viziuni si atacata de Elena, Bonnie fucking snapped. Am mai vazut-o in pragul colapsului si inainte, dar acum chiar am crezut-o, acum chiar am crezut ca Bonnie este destul de sucarita sa kill some bitches.
Si bineinteles, cati dintte noi nu ne-am gandit ca in sfarsit cineva o pune la punct pe Elena in loc sa o pupe in cur. Salvatores au incercat sa fie draguti cu Elena, Damon chiar a folosit cuvantul boyfriend si mi s-a parut putin… jalnic din partea lui. Vampire Diaries exista intr-un univers asa de ciudat, exagerat si over the top, incat eu nu ma pot gandi la Damon ca somebody’s boyfriend. Un prieten te scoate la o shaorma, iti cumpara martisoare, merge cu tine la Orange Wednesdays (sau echivalentul american pentru aceste lucruri). Stefan si Elena mai faceau girlfriend/boyfriend shit din cand in cand, dar rar.
De cand Damon si Elena sunt impreuna… a fost o melodrama dupa alta culminand cu faptul ca Elena nu mai este Elena. De aceea zic ca Julie Plec parca are ceva impotriva acestui cuplu. Nu numai ca a invocat the sire-bond thing, dar a prezentat evolutia relatiei intr-un asemenea mod incat acum cand il aud pe Damon ca zice ca este boyfriend-ul serviciu, reactia mea este: “Ew. No!”. Si nu pentru ca am ceva impotriva cuplului (CA JULIE PLEC) ci pentru ca pur si simplu nu i-am vazut comportandu-se ca un cuplu. Tragic love shit, da. Lovey dovey couple. Nu!
A fost un episod al aducerilor aminte. Nostalgie si amintiri episodul acesta, da. Pana si Kol si Finn au fost amintiti (memba’ them?) dar intr-un context atat de aiuristic incat mai bine nu ziceau nimic. Elijah, dupa cum am banuit, parca nu s-ar baga la total world destruction ca fratele sau, doar pentru a-i vedea pe Kol si pe Finn. Rebekah in continuare a tinut-o in continuare pe a ei ca vrea sa fie om dar nu inteleg de unde fatalismul acesta. Imi place ideea lui Elijah de a o testa dar testul este eronat din timp.
Chiar daca Rebekah ar trece (si-mi place ca Matt este cel care a testat-o cu adevarat, singurul om ramas in serial), pana la urma daca se plictiseste de umanitate poate sa devina vampir din nou oricand. Oamenii pot sa devina vampiri (si se intampla de cele mai multe ori daca scenaristii nu vor sa te lasa sa mori). Da, Rebekah nu ar mai fi un Original, dar nici asta nu mai valoreaza ceva.
Silas imi aduce aminte din ce in ce mai mult de The First Evil din sezonul 7 din Buffy, doar ca el este un spectru care isi poate lua absolut orice forma. Silas a fost cam peste tot in episodul acesta, pana in punctul in care nu mai stii daca chiar vorbesti cu cineva sau cu Silas. Si asta este o tensiune buna pe care sa o pastrezi, acea calitate de a nu stii, de a avea dubii. Problema este ca atunci cand il bagi pe Silas absolut peste tot, incepi sa te intrebi de ce i-ar lasa pe fratii Salvatore in viata la finalul zilei ca sa-i strice planurile mai incolo. Silas s-a aflat in pozitia perfecta de a-i termina pe amandoi, dar i-a lasat doar cu un avertisment.
De ce daca este the baddest baddie of all badasses ever? De Silas era nevoie doar ca sa vorbeasca cu Bonnie si cu Elijah la final sa faca rost de leac. Atat. De ce sa vorbeasca cu fratii Salvatore? Pe ei nici macar nu ii doare de Silas. They do not give a single fuck. Dar daca le atragi atentia ca esti mare si tare si rau… s-ar putea sa uite 10 secunde de Elena ca sa te bata.
Tyler se intoarce in acest episod pe final pentru a o face pe Caroline fericita cateva minute si desi a fost un moment dulce si Caroline mai are nevoie de putina atentie din partea altcuiva decat Klaus, pana la urma a fost prea putin, prea repede si ne-a adus aminte ca nu exista absolut niciun motiv pentru Tyler sa fie scos din serial. Klaus isi aduce aminte ca are oameni de haituit doar atunci cand este convenabil pentru pvoeste. Dar sunt foarte curioasa ce fel de garderoba ascunde in casa avand in vedere ca si-a gasit Caroline rochita asa repede.
Elijah would’ve been fucking flawless episodul acesta, daca nu o dadea in bara rau de tot la final. Nu a recunoscut-o pe iubirea vietii lui, Katerina, oki. Dar sa nu o recunosti pe sora ta… pe surioara ta pe care o cunosti de 1.000 de ani. Lame.