The Vampire Diaries – 2×10 “The Sacrifice”

Saptamana aceasta in Vampire Diaries: Damon, Stefan, Jeremy si Bonnie au un plan pe care vor sa-l puna in aplicare cum sa recuperez piatra lunii de la Katherine. Mult mai complicat decat ar trebui dar in fine. Intre timp, Elena are propriul plan cum sa-si protejeze familia si sa scape pe toata lumea de Elijah, dar are nevoie de ajutorul lui Rose. Tyler si Caroline isi continua drumul incet spre sexy time.
Oh, those silly Gilberts! Niciodata nu stau acolo unde ii pui. In istoria Vampire Diaries, nu cred ca vei intalni vreodata un episod cu un titlu mai potrivit decat The Sacrifice, pentru ca toti isi sacrifica cate ceva. Elena incearca sa se sacrifice pe sine, Jeremy continua acelasi trend, Stefan se sacrifica la urma, iar Tyler isi sacrifica inocenta vizionand o filmare cu unchiul sau in mijlocul unei crize de diaree exploziva.
Cam asa parea din filmuletul ala, desi era doar o transformare de varcolac.
Stiu ca am mai zis asta, cu riscul de a ma repeta, love it or hate it, in Vampire Diaries se intampla chestii! Dupa o scurta pauza, The Sacrifice este exact genul de episod de care ai nevoie, in care tensiunea sa fie sustinuta iar personajele sa continue sa-si expuna sufletelele. Este de asemenea un episod care subliniaza cat de mult au evoluat anumite personaje fata de inceputurile lor dominate de antipatie din partea spectatorilor. Mai ales pentru Bonnie, cu care stiu ca multi au avut o problema. Indiferent ce ai zice despre Bonnie, chiar vrea sa ajute. Noile puteri o transforma intr-un fel de plot device mai nou, la Bonnie te duci cand ai nevoie de orice, dar macar a avut si ea un moment de fericire scurt cand si-a combinat puterile cu ale lui Luca.
Oki, chiar trebuie sa o zic oameni buni. That’s an o-face if I ever saw one! Tot ce au facut copiii aia doi este sa porneasca un curent mic, care pot si eu sa fac daca deschid usa la birou, si Bonnie arata la final de parca era gata sa-si aprinda tigara de dupa.
Bonnie a trebuit sa-i ajute deci pe fratii Salvatore si pe fratele Jeremy cu planul de a merge la Katherine pentru piatra. Pentru ca asta implica niste hocus pocus major si punerea in pericol a vietii lui Bonnie, Jeremy a luat hotararea sa se duca singur sa o incapaciteze pe Katherine si sa-i ia piatra. Dar fiind un Gilbert, normal ca o zbarceste la final. Vin repejor Bonnie si Stefan si intra in panica. Aici e momentul in care cred ca cineva le-ar fi putut spune, bai, de ce nu aruncati in Katherine cu restul cenusei, o incapacitati, si Jeremy se poate tari linistit afara din pestera? Ce naiba s-a intamplat cu restul cenusii? Daca tot suntem la subiectul asta, de ce nu au apelat la Alaric care mai nou s-a transformat in jucaria sexuala a Jennei? O amorteau pe Katherine de la inceput cu toata cenusa, Alaric (care oricum e mai bine pregatit decat Jeremy) intra, lua piatra, end of story.
Acum inteleg ca au trebuit sa construiasca o scena dramatica de final pentru sacrificiul suprem al lui Stefan, dar zic si eu. Planul a fost mai complicat decat era absoluta nevoie.
In alta ordine de idei, Elena vrea sa i se ofere pe tava lui Klaus si implicit lui Elijah… iar in privinta celui din urma, episodul acesta a continuat traditia de a-l prezenta ca un super bad ass. Elijah da peste Rose, Elena si Damon, si cu o miscare fluida scoate doua inimioare de vampir din piept de parca era un dirijor de orchestra. Si nici nu i-a intrat sange in coafura. Si daca tot am adus vorba de Damon… a fost ca un doberman episodul asta. Dispus sa o apere pe Elena cu orice pret, chiar daca insemna sa-i rupa mana. Asa devotament inmoaie genunchii fetelor.
Mai nou Damon trebuie sa o protejeze pe Elena de Elena. Nu neg ca fata e curajoasa and all that shit. Dar serios acum, una e sa vrei sa-ti protejezi familia, alta e sa condamni intreaga rasa umana la sclavie cu vampiri ca maestri. Care cred ca este ultimul scop pentru Klaus si restul originalilor. Nu cred ca vor sa rupa blestemul si sa poata merge toti la lumina zilei… doar ca sa se bronzeze in Tijuana. Adica ar trebui sa aiba scopuri marete, ceva de genul:
“What do we do tonight Klaus?”
“The same thing we do everynight, Elijah. Try and take over the world!”
Inca o data tin sa aduc in vedere ce mari salturi in materie de calitate a dezvoltarii personajului a facut Tyler. Desi mi se pare cam convenabil ca abia acum au descoperit un jurnal al lui Mason, nu mi-a displacut total aceasta turnura. Pentru ca inca o data demonstreaza ce potential avea personajul Mason, inainte sa devina carpa lui Katherine.  A dat dovada de destula intelepciune ca sa-si inregistreze transformarile, pentru beneficiul urmatoarelor generatii de varcolaci si mai ales pentru Tyler ma gandesc eu. Cat de batut in cap a fost Mason, chiar i-a pasat de nepotul lui. Rest in piece, your hotness. In plus, Tyler starneste si mai mult simpatia noastra si a lui Caroline cand trebuie sa se uite la inregistrarea aceea dureroasa. Desi cand Mason se zvarcolea pe acolo si Tyler se criza la gandul ca o sa treaca prin acelasi lucru voiam ca maica-sa sa intre in camera sa-l plesneasca: “Bai copile, eu a trebuit sa indur un travaliu de cateva ore cu tine. Man up, you whiney little bitch”.
Dar asa ca o concluzie, poor poor Tyler.
Mi se pare redundant insa ca in momentul de fata… avem trei triunghiuri amoroase in serialul asta. Damon, Elena si Stefan sunt clasici (desi cu adaugarea lui Katherine ar fi de fapt un patrat amoros). Acum intre Bonnie si Jeremy se baga Luka. Iar intre Tyler si Caroline se infiltreaza Matt, desi am putea argumenta ca intre Matt si Caroline a intervenit dintr-o data Tyler. Avand in vedere ca scenele dintre Tyler si Caroline au fost pana acum mult mai importante si autentice pentru ambele personaje, decat cele dintre Matt si Caroline, eu cel putin tind spre o combinatie a brunetului cu blondei. Pentru ca sa nu uitam, varcolacii si vampirii sunt facuti ca sa se urasca unii pe altii. Si avem deja destule relatii vampir/om in serial, pentru ca Matt si Caroline sa mai aiba vreo relevanta.