The Blacklist – Buna, Elizabeth

Homeland”, “Crisis” sau “Hostages” au ca numitor comun cu “The Blacklist” amenințarea siguranței naționale, totul concentrându-se în jurul acestor presiuni. Diferența este că “The Blacklist” oferă perspective mult mai complexe și pare a promite o durată mult mai lungă.
Premisa de la care pornește constă în demascarea agentului FBI Raymond “Red” Reddington, dovedindu-se a fi cel mai căutat criminal, cu o minte de geniu. După ani în care elucida mistere se predă, dar vine cu promisiunea că va ajuta agenția să pună mâna pe o “listă neagră” cu cei mai cruzi ucigași din lume. Singura lui dorință? Să discute doar cu agenta Elizabeth Keen (Megan Boone), aflată în prima ei zi de muncă pentru acest statut.
Întrebările referitoare la episodul pilot pornesc de la câteva enigme:
1. De ce s-a răzvrătit “Red” atâția ani împotriva statului american, și-a abandonat nevasta și fiica și s-a transformat într-un mercenar scos la licitație?
2. De ce s-a predat fără vreo cauză evidentă?
3. Ce interese are în legătură cu tânăra agentă Keen?
Desigur, la ultima întrebare avem un răspuns destul de plauzibil. Elizabeth ar putea fi fata lui. Episodul pilot lansează această întrebare, lăsând-o în aer, dar dacă este adevărat, probabil că mulți spectatori vor fi ofensați. De aceea, ar fi bine ca detaliul să fie cât mai repede clarificat, fiindcă succesul show-ului nu depinde de o posibilă întorsătură a situației relației celor două personaje. Sau ar putea distrage atenția mult prea mult și s-ar pierde esența mesajului și a intențiilor principale ale serialului.
Așadar, cum “The Blacklist” nu se bazează pe deslușirea unui astfel de puzzle, poate că odată ajunși în punctul relației tată-fiică, seria va proiecta colaborarea și aventurile celor doi printr-o intrigă învolburată. Ori, este posibil ca ea să fie doar un pion pentru “Red”, ceea ce înseamnă că va fi nevoită să învețe și să citească trucuri pe care protagonistul le aplică. Oricum ar fi, serialul ne va ține în priză.
Cum multe seriale nu știu de unde să înceapă și când să se încheie, devin neinteresante tocmai datorită faptului că, deși au avut succes, nu s-au oprit la timp și au completat ceea ce deja fusese rupt de vreo continuare. De aceea, “The Blacklist” pare se înțeleagă climatul în care dorește să devină favorit și începe printr-un episod pilot care atestă un eveniment esențial în crearea unei structuri a poveștii capabilă să susțină fiecare episod care urmează. Nu se vrea a fi prea sobru, iar actorul principal, James Spader respectă “condiția”, însemnând că va fi o plăcere să urmărim serialul, luând în considerare și ușoarele porniri umoristice picate la țanc.
Deși nu putem fi siguri de concretizarea așteptărilor noastre de la “The Blacklist”, începutul este promițător și rămâne de văzut dacă fiecare episod se va dovedi a fi o sursă considerabilă de umor și de intrigi captivante.