joi, 18 septembrie 2014

The Good Wife – 4×11 “Boom De Ya Da” & 4×12 “Je Ne Sais What”

Halatul, cat e halatul?
Prin aceste doua episaode iata ca a revenit si TGW din minivacanta de Craciun si odata cu ea doua personaje consacrate precum si unul nou, care sa ne arate ca intotdeauna e loc de imbunatatire.
In primul rand trebuie sa remarc ca, desi de cele mai multe ori le reuseste sa imbine doua concepte, acela de serial cu avocati si in acelasi timp acela de serial politic, acum, cel putin prin al doilea episod, nu le-a mai iesit asa bine. Prin asta vreau sa zic ca e destul de clar ca e foarte greu sa aloci fiecarui aspect destul timp cat sa nu fie uitat si in acelasi timp sa pui in valoare toate personajele importante. Cary a absentat complet din al doilea episod iar Kalinda a avut aparitii meteorice. Dar sa le luam in ordine.
Judges Macaroni, Croissant, and Schnitzel
The Law. In primul caz intalnim o problema actuala si la noi: tragerile de timp. Dar ceea ce la ei se traduce in amanarea unei depozitii de pe o zi pe alta, la noi inseamna de la o luna la alta, astfel incat se ajunge la procese de ani si ani. Recent ni s-a prezentat un proces pe revendicare care a inceput in 1992 si hotararea a ramas definitiva in 2009. Dar, revenind la serial, cazul ni-l readuce in atentie pe Louis “Michael J. Fox” Canning si avem astfel ocazia sa o cunoastem mai bine si pe sotia sa. Oricum ar fi, cazul ne arata la ce se poate recurge pentru a castiga un caz, fie ca inseamna abureli despre un prieten pe moarte, sau amenintarea cu dezvaluirea despre o boala terminala care in esenta este personala. Pot vedea o legatura intre asa-zisul fost coleg de camera pe moarte a lui Canning si situatia directorului bancii, insa intr-un final nu am inteles rostul acelei abureli. Despre cel de-al doilea caz, pot zice ca avem ocazia sa vedem cum exista si altfel de instante, mai mult sau mai putin obiective, impartiale, legale, si cum aceste instante au un statut prorpiu, deseori incorect fata de acuzati. a fost totusi amuzant sa ii vedem pe cei trei judecatori sau ce erau ei, cum intr-un final ajung sa se certe tot pe ego-uri nationale.
Join the Dark Side, we have Michael J. Fox!
The Law Firm. Aici as vrea sa zic cateva cuvinte si despre firma, care se pare de-abia mai supravietuieste si sanse reale de redresare pana la termenul limita nu par sa existe. In acest sens administratorul delegat a.k.a. Nathan Lane isi arata partea intunecata si incearca sa preia controlul complet asupra firmei insa evident, esueaza. Aici trebuie sa mentionez ca a fost urat cum l-au folosit pe Cary impotriva lui Hayden, si ajungem inapoi la intrebarea: what would you do to win? Nu mi-a placut nici faptul ca au lasat in aer ideea de final din primul episod, cum ca Canning a devenit creditorul firmei, in cel de-al doilea episod, ca si cum ar fi fost un lucru insignifiant.
The Politics. In politica se intampla multe, si nu toate bune. Mai ales fata de Eli. Avand in vedere ca este investigat, Eli simte ca incepe sa fie dat la o parte. Mai intai i se aduce un ucenic/inlocuitor in persoana lui George din Grey’s Anatomy (sa speram ca nu il mai calca vreun autobuz), apoi o revedem pe Wendy Scott-Carr ca fiind cea care il investigheaza, pentru ca in final sa nu poata fi capabil nici sa apeleze la Will si Diane sa il apere, acestia fiind si ei investigati. Despre Wendy, eu demult am impresia ca este genul de persoana care zambeste mult in public, iar in pivnita tine filipinezi pe care ii supune la torturi si abuzuri sexuale, but that’s just me. Oricum ar fi e genul de personaj de care nu scapi usor. Apoi o revedem si pe Maddy care pune in discutie anumit chestiuni rasiale, care intr-un final sunt tipic americanesti, si pe care eu unul nu o sa le inteleg pe deplin niciodata. Mi se pare ca prea mult se bate saua pe astfel de probleme dar recunosc ca intr-adevar, cel putin la ei multi manifesta o forma sau alta de rasism. Dar cum lucrurile au o tendinta sa se lege una de alta, Eli are noroc sa o gaseasca pe Elsbeth Tascioni cu toate… excentricitatile sale, dupa cazul cu sportiva, astfel incat va fi probabil destul de amuzant sa ii vedem cum interactioneaza. Despe Elsbeth , desi pare mai nebuna, trebuie sa recunosc ca imi place de ea si de modul cum rezolv cazurile: mai ciudat dar extrem de eficient.
Mai multe probabil ar mai fi de zis, insa astept sa fie adresat efectiv problemele la timpul lor, precum cea cu Kalinda, pe care presupun ca am vazut-o in primele momente ale episodului al doilea, si cum a rezolvat ea efectiv cu sotul ei: daca e la 3 metri sub pamant sau la 3 metri de Quebec.