The Blacklist – S1E19 – Un nou inceput?

Nu  demult, Liz a aflat că soțul ei nu era bărbatul iubitor care o aștepta acasă cuminte și îi oferea toată atenția din lume. Universul în care trăia se prăbușește și tot ce știe acum e că nu mai poate avea încredere și simte nevoia răzbunării. La partea cu încrederea, cred că nu doar Tom se încadrează, ci și Red. Oricât de periculos ar părea demascatul Tom, avertizarea acestuia în privința lui Reddington ar trebui luată în considerare de Liz.
Ne-am obișnuit ca în ultimele episoade viața lui Lizzie să fie în centrul atenției, însă agenții mai au și alte cazuri de rezolvat, de la care protagonista lipsește cam des, stârnind bănuieli. După ce oamenii lui Red îl prind pe Tom și i-l servesc pe tavă lui Liz, confruntarea verbală și fizică dintre cei doi s-a dovedit a fi intensă și chiar plăcută. Dacă Tom se ține indiferent și continuă să susțină că mariajul cu Elizabeth era doar un job, soția lui se arată revoltată și capabilă de orice. Numai că acesta e mai puternic și reușește să scape.
Tom nu-i vrea răul, dar ce vrea atunci? Și ce interes are Red, în cele din urmă? Am așteptat cu nerăbdare finalul episodului, sperând că în momentul în care Liz deschide cutia, vom putea urmări și un cadru apropiat pe fotografiile pe care protagonista îl găsește înăuntru. Nu s-a întâmplat asta, știm doar că Liz află ceva anume, după expresia feței și n-avem decât să așteptăm. Să fie vorba oare de pozele făcute de Tom atunci când Re l-a ucis pe tatăl lui Liz la spital? Sincer, dacă am avut răbdare până acum ca Tom să fie descoperit, iar identitatea lui s-a dovedit a fi falsă de-abia pe la mijlocul sezonului, nicio problemă, mai ales că ne apropiem de finalul sezonului.
Cadrul cu bucățile de obiecte sparte împrăștiate pe jos după plecarea lui Tom reflectă exact starea în acre se află Liz, viața ei făcută franjuri. Răspunsul lui Red din finalul episodului schimbă iarăși perspectiva asupra evenimentelor. Dacă el e omul cel rău, de ce ar fi atât de protectiv cu Lizzie și de ce ar fi alături de ea în momente de cumpănă? De asemenea, dacă ar fi tatăl ei, de ce ar mai avertiza-o Tom că Reddington nu e ceea ce pare? Doar pentru că Tom e un mincinos? Se prea poate. În funcție de interesele fiecăruia.
Promo-ul pentru episodul următor arată că Red e un monstru, iar Liz are toate motivele să înceapă o viață nouă și să elimine la propriu tot răul ce o înconjoară! Încă ceva. Ce-i cu câinele acela, nu-mi amintesc ca Liz și Tom să fi avut unul, deși știu clar că a mai fost prezent și în alte secvențe (în episodul pilot, în scena în care Liz șterge sângele lui Tom după ambuscadă). Apariția animalului de companie a fost strategică, așadar ce însemnătate ar putea avea?
P.S.: Oare câtă vreme se va mai lăsa prostită draga nostră Lizzie? Fie interpretarea actriței e slabă, fie scenariștii au proiectat personajul ei ca fiind de o înteligență inferioară cu un scop anume. Elizabeth pare un novice în FBI, deși la început comitea mai multe erori și era mai distrată. Pe parcurs, a început să devină profesionistă, chiar dacă mai are de învățat. Să fie, iarăși, parte din jocul lui Red?