The Blacklist: Red Reddington urmatorul antierou al Americii?

The Blacklist a inclus câte ceva din Silence of Lambs, Alias și Homeland, ceea ce dă o notă puțin schizofrenică, care în alte circumstanțe ar fi omorât misterul în câteva episoade. Dar având în vedere prezența lui James Spader în rolul lui Red, cred că va fi greu să îți dezlipești ochii de la televizor. Este lingușitor, după cum vă așteptați, poate chiar mai mult decât vă așteptați, este un agent corupt devenit spion care vine să caute sprijin. Motivele pentru care a renunțat la viața de infractor nu sunt exprimate destul de clar, dar Spader este o prezență atât de plăcută și de sugestivă, încât nu este nevoie de așa ceva. Dar oare cât poate rezista situația asta? Un episod, două? Un sezon întreg?
Televiziunea probabil nu are răspunsul la această întrebare. Noi prevedem ceva în genul unui apus al antieroului, după cum se și întâmplă. Dexter era pierdut prin păduri duminica trecută, abia se mai putea văicări; Walter White va fi dat uitării. Așadar, producătorii au căutat o nouă personalitate, care să depășească nivelul ce exista la televiziuni, și găsesc ceva plin de potențial, Red Reddington, fără prea multe alte preocupări. Tot ce contează e că James Spader e cel mai tare!
La vizionarea promo-urilor, am concluzionat că ar fi vorba de un criminal în serie, ceea ce încă mai este posibil. Creatorul serialului declară că Red nu este un psihopat, dar faptele personajului spun altceva. Lipsa motivelor, indiferența și ușurința cu care s-a predat FBI-ului, ne arată o persoană lipsită de scrupule, interesată doar de sine. Aceste lucruri îl diferențiază de restul criminalilor în serie ca Dexter, de a cărui misiune ne păsa chiar dacă nu era în conformitate cu moralitatea. Chiar și Walter White era într-o situație financiară critică, ceea ce a atras simpatia publicului. The Blacklist se bazează pe un puzzle pentru a păstra acțiunea, iar restul depinde de cât de interesat este publicul să urmărească un actor ca Spader.
Unii pot afirma că a mai existat un asemenea sociopat, foarte popular încă, ceea ce dezvăluie această formulă ca fiind una câștigătoare: Tony Soprano. Scopul și situația lui Tony nu au provocat simpatie, de asemenea. Să nu uităm că una din temele predominante din The Sopranos a fost frustrarea personajului central în legătură cu masculinitatea sa și cu pierderea puterii. Aflat în situații în care simțea lipsa puterii, Tony a arătat lipsa și a unor fărâme de simț civil, iar comportamentul său în familie era unul pur și simplu detestabil.
The Blacklist nu pare să aibă asemenea aspirații. Red nu își dorește decât să dea drumul câinilor și să vadă ce vânează. O privire mai profundă în psihologia ascunsă a personajului se amână, pentru moment, în speranța o că vom înțelege într-o zi, iar până atunci vom continua să descoperim câte o piesă din acest puzzle. În ceea ce privește televiziunea, nu este suficient pentru un serial să se scrie despre el. Trebuie să existe și alte elemente atractive pentru a păstra noul-psihopat în topul preferințelor.