The Blacklist – S1E7 – Masacru in schimbul unei vieti

Săptămâna aceasta, avem ”oroarea” de a face cunoștiință cu Frederick Barnes, jucat de nimeni altul decât Robert Sean Leonard, simpaticul Wilson din binecunoscutul serial Dr. House! Barnes este un chimist excepțional, de al cărui nume se leagă crearea a nenumărate substanțe letale, folosite în industria armelor chimice. Dar în ultimii ani, Barnes și-a dus proiectele la un nivel mult mai avansat din niște motive absolut tulburătoare.
Se pare că omul de știință își alege ținte întâmplătoare, asupra cărora aruncă diverse arme chimice sub forma unei substanțe toxice, care odată ajunsă în organism, cauzează o boală fatală. Motivația acestor masacre este faptul că propriul său fiu suferă de o versiune încă dormantă a bolii pe care el încearcă să o răspândească și singura cale de a-i găsi un leac, este aceea de a descoperi supraviețuitori la diversele sale atacuri. Mai exact, antidotul rezidă în organismul, sau mai exact în formula sistemului imunitar al celor care rezistă.
Aceasta este într-adevăr o direcție narativă foarte interesantă și diferită de ceea ce am văzut în serial până acum. În timp ce Lizzy și echipele FBI încearcă să dea de urma lui Barnes, Red își cumpără o casă… doar pentru a o putea incendia mai apoi. El dezvăluie în cele din urmă că aceea era casa în care el locuia alături de familia sa în urmă cu mulți ani, însă locul în sine e plin de amintiri întunecoase care îl bântuie și de asemenea, tot acolo s-au întâmplat câteva lucruri care cel mai posibil au dus la pierderea tuturor celor dragi. Să-l credem pe cuvânt sau să presupunem că în același timp, Red încerca să scape de niște dovezi care i-ar fi putut aduce încriminări suplimentare? Mai mult, ce legătură au toate acestea cu Elizabeth?
Între timp, profiler-ul nostru preferat încearcă să uite de falsele acuzații aduse soțului său, prin exersarea unei tentative semi-eșuate de a redecora sufrageria familiei. Motivul așa-zisului ”eșec” este acela că ea va fi curând chemată de urgență la birou, pentru a-l identifica pe Barnes. Însă nu poate face asta în mod oficial pentru că aparent, criminalul își luase un ostatec. Acest lucru o face pe Cooper să-i țină o morală de zile mari și să o amenințe cu sancțiuni disciplinare, în timp ce Ressler o liniștește, spunându-i că e potrivită pentru a merge în investigație pe teren. Singurul lucru ”palpabil” care într-adevăr rezultă din spusele lui Ressler este că data viitoare când îl va avea în plin vizor pe Barnes, să nu ezite să-l împuște și ideal ar fi ca rana cauzată să-i fie fatală.
În acest punct, mi-e greu să spun dacă The Blacklist îmi este sau nu pe plac. E un procedural destul de amuzant, care încearcă să construiască un univers complex și să nu ne permită să ne pierdem interesul. Dar am adesea senzația că în majoritatea timpului, show-ul speculează tot felul de scenarii, fără să aibă o viziune exactă despre ce ar putea stârni interesul publicului. Prin urmare, cred că ar fi extrem de recomandat să ne bucurăm de serial așa cum merită și să nu ne gândim prea mult la ”cât de bun ar putea fi” și nu la ”cât de bun este”. În fond, Barnes reușește să obțină 7 agenți biologici din 10, deci momentele palpitante nu lipsesc! Prin urmare, n-aveți voie să ratați episodul de săptămâna viitoare! Se anunță a fi cel puțin la fel de interesant precum cel de ieri!