sâmbătă, 13 septembrie 2014

The Good Wife – 2×08 “On Tap”

Pe măsură ce vedeam episodul ăsta, parcă mergeam printr-un teren minat şi la fiecare pas tot explodau grenade amorsate în episoade anterioare: Intenţia Dianei de a rupe firma în două, încercarea nereuşită de a-l atrage pe Eli, care era ascultat de FBI, succesul uneia din intrigile Beccăi, care duce la bătaia dintre juniorii candidaţilor, filmuleţul cu Grace pe youtube, Kalinda află unde i-a dispărut bâta de baseball şi se trezeşte suspectată de agresiunea lui Blake, Alicia află de al doilea mesaj al lui Will şi de adevăratele sentimente pe care acesta le avea pentru ea. Şi în plus, avem parte şi de alte grenade periculoase care tocmai au fost amorsate acum.
Cazul juridic constă în apărarea unui consilier prieten cu Will, acuzat de corupţie, aşa că acesta i-l trece Dianei, pe care o asistă din background şi o ajută discret. Convorbirile telefonice ale consilierului au fost urmărite de FBI (toate cele 135 de ore pe care nici ei nu au avut rabdare sa le asculte integral) şi au fost făcute disponibile echipei de avocaţi care îl reprezintă, din care face parte şi Alicia. Bum! O primă bombă, în discuţii apare Eli, care era şi el supravegheat. Ceea ce înseamnă că şi Peter era ascultat. Altă grenadă cu întârziere este intriga manipulatoare a Rebecăi de a-l forţa pe Zack să posteze pe net ceva murdar despre fiul lui Childs, ceea ce declanşează atacuri media la familiile şi copiii candidaţilor, care copii se iau chiar la bătaie în faţa scorpiei în creştere (oare până la ce grad de manipulare ?). Care scorpie mai detonează încă o grenadă, aşa, for fun şi bagă strâmbe bunicii lui Zack despre iubita lui de culoare.
În timpul discuţiilor despre acest caz între Diane, Kalinda şi Alicia, supervizate de Will, mi s-a părut interesantă scena aducerii la lumină a unor lucruri ţinute ascunse, scenă în care urcăm la de la întunericul de sub masă de dezbateri către etalarea pe aceeaşi masă a cărţilor ascunse anterior în mâini sau mâneci, fie ele atu-uri ori cacialmale. E momentul adevărului şi a dezvăluirilor, iar acest episod a făcut exces de dezvăluiri, una mai importantă ca alta.
O altă petardă care era destul de previzibilă aparţine Dianei, care e hotărâtă să rupă firma în două şi să-l ia cu ea pe importantul client Eli. Care ne surprinde cu un nou refuz (primul faţă de Wendy, în episodul trecut) aducând o nouă dovadă de loialitate, de data asta faţă de Alicia, pe care o respectă şi o aşteaptă să vadă cu cine rămâne I have to see where the chips fall first.
Kalinda e, ca de obicei, eficientă în descâlcirea iţelor clienţilor L-G-B, dar e lăsată paf de o nouă grenadă semnată de Blake, care-i înscenează agresiunea pe care a executat-o la ordinul lui Will asupra unui martor dintr-un episod trecut. Jos pălăria în faţa lui Cary, care a avut un cuvânt cu greutate (de fapt două sublinieri) în acest episod în apărarea Kalindei, într-o scenă scurtă, dar foarte elegantă (“the assault was unlike you and I suggested to look elsewhere”). Chiar dacă pare absurd ceea ce spun, parcă a devenit mai bun de când lucrează pentru Childs. E a doua oară când Kalinda recunoaşte că nu e în regulă, ceea ce demonstrează gravitatea conflictului cu Blake, deşi Will îl tratează cu uşurinţă as long as they don’t kill each other, the competition is good for the firm.
Dacă am ajuns aici, voi face o observaţie şi un avertisment. Chiar dacă voi rămâne în ipostaza cea mai rea descrisă de Rebecca, adică fără cititori (nobody visiting), îmi voi spune totuşi părerea sinceră şi fără fake profile (ascunzişuri)despre cum îl descopăr in my opinion pe Will în acest episod , aşa că îi voi ruga admiratorii înfocaţi să sară acest paragraf, sau să-mi demonstreze că greşesc. Pe de o parte, Will o consiliază pe Diane în legătură cu mania onorabilei judecătoare şi supervizează mersul procesului, demonstrând că e un bun avocat, chiar dacă are prieteni dubioşi. Dar, în mod ironic, personajul care îl caracterizează perfect şi într-un mod subtil este chiar Tammy. Îi face un cadou şi o felicitare cu un căţeluş care zâmbeşte şi se bucură, accentuând chiar acest aspect “the puppy is smiling – căţelandrul zâmbeşte”. Urmarea ? Will se bucură ca un căţeluş şi numai că nu dă din coadă, după care se repede spre ea exact ca unul aflat în călduri. Chiar dacă arată destul de bine, Tammy prea face ce vrea din el, aş fi preferat-o pe studentă să-i aline egoul.
Cred că e interesant să asculţi ce spun alţii la telefon, mai ales când vorbesc despre tine. Eli o admiră pe Alicia, dar îl deranjează că are prea multă chestie din aia - cum îi spune ? … conştiinţă. Apoi mai aflăm cu surprindere că Eli are o fiică rebelă de 18 ani care ne arată şi alte faţete umane ale scoţianului plin de secrete. Dar surprizele explozive continuă cu o ditamai bombă atomică, pe înregistrări apare o apropiată de-a lui Obama, ceea ce ar implica în proces şi Casa Albă, iar judecătoarea obsedată de imo, în opinia mea, nu vede de ce n-ar face-o. Şi, în fine, în ultima şi cea mai explozivă dezvăluire, Alicia află de mesajul şters. Extraordinară scena şocului, uimirii, disperării, a speranţei, care ne arată în sfârşit o Alicia cu toate măştile căzute, ne arată în toată goliciunea chiar sufletul ei rănit, chinuit şi clocotitor de Femeie Adevărată care merită mult mai mult decât Peter şi Will la un loc.