joi, 18 septembrie 2014

The Good Wife – 4×18 “Death of a Client”

vlcsnap-2013-03-28-18h50m01s213
Heeeey, it’s James Bond!!
Unul dintre cele mai bune episoade ale sezonului nu a urmat modelul tip, si, cred eu, bine a facut. Cu guest-star-uri cu rezonanta, acest episod tinde sa faca tranzitia intre unele ploturi mai vechi si unele readuse in atentie.
Avem asadar, mai multa politica cu aceasta ocazie. Dupa etapa preliminara in care cele doua mari partide politice isi aleg candidatii pentru cursa guvernatoriala, Peter o invinge la limita pe Maddy si ramane sa se bata pana la capat cu Kresteva. Atat actorul, Matthew Perry, cat si personajul ca si constructie sunt de un cu totul alt calibru decat Maddy Heyworth. Si asta se vede din primele minute prin dialogul dintre Alicia si el, fiind comparat destul de repede cu Hitler. Mi s-a parut destul de amuzant inversarea pozitiilor in sensul ca de obicei personajele pozitive razbesc prin afirmarea adevarului, insa acum Kresteva este cel care, la un moment dat, se foloseste de adevar, arestarea anteriora a lui Zach, pentru a-si crea o pozitie de putere, iar Eli, si in sepcial Peter, se folosesc de un neadevar (si un pumn bine plasat) pentru a-i raspunde si a echilibra balanta.
vlcsnap-2013-03-28-18h48m49s252
You can’t do that! – You’re right! Then I mustn’t have!
Insa nu politica a fost plotul central al episodului, ci, asa cum zice si titlul, moartea unui comis-voiajor client. Si ce client! O interpretare mereu la inaltime a lui John Noble, mai bine cunoscut pentru rolul lui Walter Bishop din Fringe sau Denethor, Steward of Gondor, father of Boromir and Faramir din LOTR: Return of the King. Cu atat mai mult cu cat timpul efectiv cat a aparut in episod este probabil mai mic de 5 minute. Am apreciat constructia plot-ului, prezentat prin flashback-uri si evolutie constanta facand aluzie catre o potentiala situatie periculoasa pentru Alicia si familia sa. A fost o tensiune constanta, de genul celei dintr-un serial politist bun, care te momeste timp de 45 de minute cu intrebareawho did it? Cu toate astea, ma cam asteptam ca toata treaba aia cu adresa Aliciei din GPS-ul masinii, sa fie o vrajeala. Apoi o alta problema pe care am avut cu toata povestea este urmatoarea: sotul tau este procurorul general, copii vostrii sunt potential in pericol din cate stii tu, asa ca pe cine suni primul? – nu pe el!! Ca sa nu mai spun ca toata atmosfera de tensiune era oarecum subminata de faptul ca sectia aia de politie se sarbatorea la greu St. Patrick’s Day.
vlcsnap-2013-03-28-18h42m38s126
Cine a pus carciuma-n drum?
Pe plan personal, cred ca acest episod a marcat sfarsitul oricarei relatii mai intime dintre Alicia si Will. Atat din perspectiva faptului ca pe fir s-ar putea sa se bage acea procuroare, fosta membra a fortelor armate, cat si discutiile, cea directa dintre cei doi, precum si, mai ales, cele cu copii. Astfel, rolul Veronicai, in acest episod a fost acela de o prezenta pe Alicia ca fiind totusi un om intr-un final, care a facut si anumite greseli, insa in acelasi ca acel om care stie totusi sa faca ceea ce trebuie. Saint Alicia, cum ii spune Eli la inceputul episodului, nu se refera la faptul ca a dus o viata de sfanta, fara pata, ci se refera la sacrificiile pe care le-a facut pentru familia sa, si la faptul ca in final locul ei este alaturi de Peter. Flashback-urile cu Will cred ca au semnificat cantecul de lebada pentru acest plot, pentru ideea de a-i vedea pe cei doi impreuna.
vlcsnap-2013-03-28-18h44m53s220
V-am zis-o pe aia cu irlandezul, evreul si catolicul?
Si cum conflictul interior pare sa fie rezolvat, si aparent lasat in urma, voi face o mica predictie, in sensul ca eu cred ca relatia cu Will va iesi la iveala probabil la momentul cel mai inoportun, poate chiar la sfarsitul sezonului, si va furniza material pentru inca un sezon – doua. Sfanta Alicia, pentru a se ridica, trebuie sa cada mai intai.
Ar mai fi de precizat ca Diane nu a dat un raspuns ofertei lui Peter desi avea un dead-line, si nici nu cred ca o sa ii dea curs, intr-un final. Pana la urma Lockhart & Gardner nu ar mai fi la fel fara Lockhart. Apoi mai e de zis despre Kalinda care practic le-a rezolvat cazul in 5 minute politistilor si despre Cary care a avut din nou o aparitie meteorica.