joi, 18 septembrie 2014

The Good Wife – S5E14 – Cateva cuvinte

Privind la episodele anterioare, cam putem să preconizăm ce urmează să se întâmple în acest mijloc de sezon al serialului „The Good Wife” – Alicia și Cary vor lupta ămpotriva lui Diane și Cary și vor câștiga, sentimentele Aliciei pentru Will se transformă în instincte asasine. În toți acești cinci ani în care a fost difuzat serialul am văzut că Alicia Florrick e evoluat foarte mult și a devenit foarte puternică.
Prin acest episod, ne-a demonstrat că nu doar are putere , ci și știe cum să și-o folosească. Știi că are loc un eveniment important în viața acesteia când o vezi cu băutura în mână. Știm că de obicei este o persoană foarte controlată și fără vicii, așa că în mometul în care o vedem ieșind de sub control, știm sigur că ceva rău s-a întâmplat.
Întreaga acțiune din acest episod și din întreg show-ul se învârte în jurul întrebării pe care i-a adresat-o Rayna Hecht, Aliciei, la hotel și anume „Ce dorești, Alicia?”. La o întrebare atât de simplă, răspunsul este atât de greu și de complex, încât Alicia nu putea răspunde așa simplu și asta din două motive.
Unul dintre ele ar fi că nu își permite să își dea frâu liber sentimentelor și cel de-al doilea ar fi că nimeni nu a întrebat-o până acum ce își dorește cu adevărat. Nimănui nu îi păsa cu adevărat de ea, de aceea a ajuns și ea să creadă că ceea ce simte ea nu este deloc relevant. Cam așa devin toate soțiile perfecte, nepăsătoare când vine vorba de ele, dar sunt trup și suflet pentru alte persoane și așa a ajuns și Alicia a noastră.
După ce a stat și s-a gândit puțin, Alicia i-a răspuns acesteia la întrebare – „Vreau să fiu fericită și să-mi pot controla destinul”. Partea a 2-a a răspunsului see referea cu siguranță la puterea pe care și-o dorea atât de mult să o aibă.
O mare parte din acest episod a fost format din flashbackuri care o făceau pe Alicia să se gândească la trecut și și-a amintit cât de mult a ajutat-o Will, chiar dacă acum nu mai sunt în relații atât de bune – acesta fusese singurul care a angajat-o în momentul în care nimeni nu voia să o facă.
Săptămâna aceasta „The Good Wife” vrea să scoată âîn evidență că relația dintre Will și Alicia este tema fundamentală a acestui serial și cu siguranță va evolua într-un fel sau altul până la sfârșitul sezonului. Deși show-ul vrea să prezinte faptul că dorințele pe care această soție perfectă le are sunt mai presus de orice poveste de dragoste, vedem că ea nu se prea gândește la Will – care este ceea ce își dorește sau cel puțin este ceva ce își dorea.
Vedem că episodul se încheie cu Alicia și Will, bineînțeles, care stau amândoi la o cafenea și se privesc unul pe celălalt, chiar dacă nu erau la aceeași masă, ceea ce înseamnă că între ei încă există niște sentimente destul de puternice, care din cauza încăpățânării Aliciei îi fac să nu își poată arăta afecțiunea pe care o aveau unul pentru celălalt.
Alicia trebuie doar să se decidă ce își dorește c adevărat și ce nu, dar vedem că deși cam știe ce-și dorește, nu îndrăznește să-și îndeplinească dorințele și nu știm nici dacă va îndrăzni să o facă în viitorul apropiat.